Červencový blok Mistra a Markétky

Tak už tu jsou videa z července! Konkrétně z toho očekáváného představení Natalie Martynove jako Hely.
Co vám tak k tomuto shrnutí mohu úvodem říct? Spousta fangirlingu. Spousta. Velká korálková záhada, která ke konci došla svému rozluštění.
Bohužel, jediné, doslova jediné, k čemu se v tomto článku věnuji ji Natalia. Omlouvám se, ale na nic jiného jsem se nemohla soustředit. :D
Smrt Berlioze, 24. 7. 2015 - První věc, co hned samozřejmě zaujme je Nataliina paruka. Myslím, že jim šlo o to, trochu pro Naty zjemnit styl Helina účesu, protože Natalia je velmi drobná, křehká a taková dívčí, což není zrovna to, o co jim s Helou šlo. V případě Natalie vytvořili docela nový styl, tahle paruka je závan svěžího vzduchu - velmi se mi líbí, i když bych možná vynechala ten cop před čelo, ale nic zvlášť proti tomu nápadu nemám. Trošku hippie Hela? :D
Ten kostým se mi velice zamlouvá - k Natalii se výtečně hodí, její Hela je zkrátka jemnější a v kostymérně se tomu uzpůsobili, což je skvělé. :)
Jen by mě zajímalo, co má být ten provázek, co Woland a Hela drží? To normálně není, že ne? To bych musela být hodně slepá, kdyby jo...
Já tušil, že Ivan a Naty budou mít spolu jako Woland a Hela momenty extra. Já. To. Věděla!!! :D Yes! :D

A všimněte si jak, když stojí ve stínu, jí Ivan přejede prsty po tváři, možná dokonce rtech. Oujééé! :D Tohle bude hodně fangirlingu! :D
A jak se k ní pěkně tulí i Korovjev! Nová Hela způsobila pozdvižení na všech frontách, že? Ale ne, to bych lhala, Korovjev se tulí ke všem Helám. Ale i tak je to pěkné. :)
P. S.: že ona si Natalia užívá být pro jednou zlá? Že jo? Já na ni úplně vidím, jak ji Hela baví. :))
Stejně, co je symbolika toho provázku? :D Jako že...jejich vztah, či? Nevím, ale je to zvláštním způsobem hezké. :D
Ale teda víc se mi líbilo, když si po Berliozově smrti Woland odvedl Helu když ji nabídl rámě, to bylo takové gentlemanské. :D
To je poprvé, co Ivan takhle zareahoval na Helu na otázku, ohledně plesu, že ano? ŽE ANO??? :D A toho pohlazení se nebál, zajel jí až někam do výstřihu. :D Já tušila, že tohle bude hodně intenzivní vztah Hely a Wolanda.
Ale ten provázek už mě v tuhle chvílí začíná štvát. Vodí si Helu jako na vodítku, působí to pro ni podřadně, nevím, nevím. Už se mi to asi tolik nelíbí. :D
Ale zase působilo hodně dobře, když pak přišla Markétka a Woland si prostě ten provázek/korálky nechal proklouznout mezi prsty. Ten Nataliin výraz!!! Achjo, mě ještě nikdy nebylo téhle scény víc líto. :(((((
A ty ksichtíky co na ni dělá Kňour - nejdřív se posmívá, potom je mu jí líto, potom se bojí, když na něj naběhne s Wolandovou holí....Wolandova svita je ta nejlepší věc. :)
Divadlo Varieté, 24. 7. 2015 - Ivan a Naty si vztah Wolanda a Hely stoprocentně předělali po svém, to můžeme bezpečně říct už nyní, že? :D
Provázek i ve Varieté v akci, tentokrát funguje vyloženě proto, aby si Woland držel Helu blízko u sebe, protože Natalia měla zajímavé utíkací tendence, takže si ji vždycky přitáhl k sobě, což občas Natalia tak tak ustála, nebo se to alespoň tak zdálo. Je to škoda, že touhle choreografií, se kterou nevím kdo přišel, Hela přišla o tu rovnocennost, která se mi na jejím vztahu s Wolandem vždycky tak líbila.
Ale když si Woland sedl na křeslo a ona seděla vedle něj a položila si mu hlavu do klína...to jsem vydala nadšené ááách! To bylo strašně roztomilé!!!
Ve Varieté už pak Natalia nosí stejné černé šaty, včetně té čelenky (tak trochu jsem čekala, že tu vypustí, ani nevím proč). No a poprvé máme šanci slyšet Natalii jako Helu pořádně zpívat. První co mě zarazilo bylo, do jaké polohy Natalia šla s hlasem - hodně se uzpůsobovala aby zněla přibližně jako Maria možná Anna, že? Nezvyk, ale aspoň hlasově od sebe odlišuje svoji Markétku a Helu, to je dobré. :)
Když pak řádí mezi diváky, Nataliina Hela je možná taková méně sebejistá, trochu hraně naivní, ale ono se to k ní tak hodí a já jsem ráda, že si roli bere po svém. :)
Ve výsledku: hrozně mě těší sledovat Natalii jako Helu, protože to očividně těší i ji a i takhle virtuálně mi předala tu energii. :)
Tango (Ivan Ozhogin, Vera Sveshnikova), 24. 7. 2015 - a je to tu. Ta chvíle, kdy Vera a Natalia stanou na jednom jevišti. (Jasně, ještě předtím v Globu, ale to není tak z tváří v tvář jako teď, chápeme se, že ano :D). Hrozně se mi líbí ta její interakce s Korovjevem - jak se ji snaží zadržet, dokonce varovně pozdvihá ukazováček - já jsem obvykle na dění v pozadí málokdy všímavá, ale tohle jsou trochu jiné okolnosti, že....:D
Naty to v Heliných asi nejvíc ikonických černých šatech strašně sluší, jsem ráda, že tyhle jí nechaly původní. :))
A povím vám, Vera a Natalia měly spolu velmi napjatý okamžik - udržovaly spolu oční kontakt snad nejdéle ze všech Markétek a Hel (Markétek a Markétek :D). Já se vsadím, že to pro obě musel být zvláštní moment, i když jsou to samozřejmě profesionálky a tak dále. :D Skvělé byly obě! :)
Ach, všimněme si, jak se Natalia vyloženě rozběhne za Ivanem, když má svoji dramatic entrance. :)
Ivan poté, co se Vera napila z poháru, pokukoval po klečící Natalii, což je...ehm poprvé, kdy Ivanův Woland v tuto chvíli kdy vzal Helu na vědomí....jen říkám. :D
Nojéje, kostýmová kolize...Veru neyprostili z "kostry" a už měla přitom tančit s Ivanem...ale Ivan vždycky tyhle malé nehody na jevišti dokáže tak dokonale zahrát do autu, tvářit se, že je naprosto všechno v pořádku - to na něm obdivuju - on je vždycky klidný. :)
Ehm - Ivan znovu pokukuje po Natalii když k němu s Verou přistoupí - což je opět poněkud netradiční....jen říkám podruhé. :D
Musím se vám přiznat, že na zbytek Tanga jsem byla strašně nesoustředěná, pořád jsem vzadu hledala Natalii...musím si ho ještě pustit.
Vážně se Ivan pousmál, když Hela sejmula Markétku na zem??? :D Tak tady už své preference ukázal trochu moc očividně. :D :D :D Že se tohohle kdy dočkáme, to bych...nečekala. :D
Ukolébavka pro vášeň (Ivan Ozhogin, Natalia Martynova), 24. 7. 2015 - přiznejme si to: okamžik, na který jsme všichni čekali, že? :D
Natalia mohla využít hlubší odstín svého hlasu, který se občas ukazoval i v její Markétce a zní to krásně, jinak, nově. :)
Ivan si ji zase jednou mnohem víc sledoval, ale myslím, že tak činil hlavně proto, že tak trochu čekal s čím přijde, protože samozřejmě na ni není zvyklý.
Ten moment, mnou osobně nazývaný power play, tedy ta chvíle, kdy Hela natáhne ruku k Wolandovi, ten ji ale donutí tu ruku zase sundat...Natalia zajímavě zahrála tak, že vzepjala ruce nahoru, téměř jako by ji Woland uvázal, což bylo pozoruhodné. Jenže tím úplně zabila moment téměř polibku, takže....no víte, škoda. :D
Celé představení, kdy Hela vedle Wolanda zaujímala překvapivě podřadnější roli se odráží i v té chvíli, kdy Woland Helu "praští" protože Natalia sjede až úplně na zem, prakticky mu leží u pláště, spíš než jak zpívá: "u nohou".
Ač jsem s provázkem měla, jak jste asi sami zpozorovali, love/hate vztah, ta symbolika, kdy jí ho Woland odmotává ze zápěstí a ona to vyděšeně sleduje a snaží se ho zachytit, než jí ho docela sundá byla vážně moc moc hezká.
A žádné propadlo - Helu doslova zabije to, že s ní Woland zpřetrhá pouta - což je přesně to, o čem v Ukolébavce zpívají, takže jako celek ten provázek možná není špatný, i když ne ve všech aspektech se mi líbilo, jak ho používali. Ale už ho chápu, yes!!! :D
Jinak to propadlo tam taky není proto, že červencová představení hrají v jiném divadle.
Labutí tanec (Full cast) 24. 7. 2015 - jak se Ivan usmál na ty korálky, hihi! :3 No krásní spolu jsou, co vám mám říct. :D

Komentáře

  1. Co se týče těch korálků, bylo by dobré zjistit, kde jim to funguje a kde to působí ošklivě a ty ošklivé nezdravé pasáže vyřadit :) a bylo by jenže tady je problém, že už znovu spolu takto hrát nebudou :D škoda.
    Já jsem také si vždycky říkala ano teď jsou korálky super a bože co to ted zase vyvádí ale pak jsem přešla ve své hlavě na představu, která už u mě ty korálky přeměnila na něco jiného. oni mi totiž spolu připomínají sadomasochistický milenecký vztah, když se člověk na to podívá tímto stylem pohledu korálky začínají nabývat smysl i v pasážích v nichž vyloženě vadili :D alespon já to tak teda mám :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ano, vskutku. Akorát jsem se o tom rozepisovala - tak velkou změnu je třeba do děje zapracovat s velkým rozmyslem.
    Nu, i to je zajímavá teorie. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky