Červencový blok Mistra a Markétky III

Včera jsme za sebou měli poslední představení červencového bloku, které narozdíl od toho z pětadvacátého fanoušci více točili, takže máme zase jednou hodně materiálu. :)
A je to samozřejmě - představení rozlučkové, konec sezóny Mistra a Markétky. Ještě mi ani nedochází, že je opravdu po všem - nechce se mi tomu věřit. Byl to sen, a já se díky němu zamilovala do ruštiny, ruského muzikálu a za to posílám velké díky. Všichni do jednoho, kteří se na tomto projektu účastnili byli úžasní a já nemám dostatečná slova obdivu. :) Prostě jen děkuju. :)
(Ještě se můžeme těšit na září, vím že tohle není ještě definitivní konec, nemusíte mi to připomínat;)).
***
Láska a strach, Wolandovo arioso (Ivan Ozhogin), 26. 7. 2015 - Ivan je jako tradičně skvělý, co dodat. Snad že to, že jak vidíme, propadlo je stále k dispozici, takže nová korálková choreografie není, jak jsem si zprvu říkala, kvůli tomuto. Hmm. :)
Woland se setkává s Berliozem a Bezprizorným, 26. 7. 2015 - takže asi první, po čem naše oči bloudí a co nás zajímalo bylo, bude-li mít Hela prázdné zápěstí, nebo ne. Ne. I Maria je okorálkovaná, jakkoliv jsem tomu nevěřila. Na druhou stranu si ji Ivan už nevodí jako pejska na procházce, Hela má zase svoji volnost a svobodu a...eh, vlastní mysl, už nepotřebuje Wolanda aby za ni víceméně myslel. No..chválabohu. :D Tohle je takové už bezpečné užití korálků. :D :D :D
Hrozně se mi líbilo jak Berlioz během Wolandova "zlobení" poplašeně vstal a už už se křižoval, když v tom se v polovině zastavil, když si uvědomil, že předmětem jeho debaty s Bezprizorným je vlastně neexistence Boha. :D :D To bylo hezkéé. :D
Ivanovy obličeje co během jejich rozhovoru dělá, byly ono představení obvzlášť zlato, doporučuju se na něj občas podívat. :D :D
A to jak spráskne ruce, když mu řeknou že ďábel neexistuje je k nezaplacení. :D :D :D

Smrt Berlioze, 26. 7. 2015 - poprvé až v této scéně si Woland vodí Helu. Já to stejně nechápu. Proč si ji prostě nemůže vzít za ruku, nebo ji nabídnout rámě jako to bylo dosud? Co má tohle smysl?
Jestli chcete vytáhnout argument se symbolikou, tak chápu, ano, ale...je nutné tu metaforu ukazovat takhle doslovně? Vážně ano? Za mě osobně ne...:)
Kytice smutku (Vera Sveshnikova), 26. 7. 2015 - dobrý vliv Natalie jako Hely se projevuje. :D Ivan je už mnohem důvěrnější i k Marii, což mě těší. :)
Velmi mě zajímalo jaká bude Mariina reakce až si Ivan nechá mezi prsty proklouznout ten provázek a byla taková trochu zlobná, hrdá...tak nějak jak bych si spíš představovala, že Hela zareaguje. :)
Moc toho ze svity zatím nevidíme, ale přesto už můžu konstatovat, že s návratem Marie se Helina převaha a zvláštní postavení znovu vrací, na což opět reaguji velmi nadšeně. :)
Velmi mě překvapilo, že se Vera na jevišti objevuje příchodem z publika, ale zase je to něco nového a je na Markétku lépe vidět, což se vždycky hodí, když se vezme v potaz, že je to její první sólo. :)
Komu by most velice chyběl, tak se netřeba bát, Markétka zpívá "z pódia" jen úvod písně. :)
První setkání Mistra a Markétky (Ivan Ozhogin, Vera Sveshnikova, Igor Krol), 26. 7. 2015 - je miloučké, jak Igor upustil klobouk, to Mistrové normálně nedělají. :))
Chvíle štěstí; duet Mistra a Markétky (Vera Sveshnikova, Igor Krol), 26. 7. 2015 - že to byl ale sakryš vášnivý polibek? Mám pocit, že i z publika jsem zaslechla nějaké zavzdychnutí, hihi. :D Je skvělé zase vidět Igora a Veru spolu. :)
Ti dva jsou tak roztomilí, že jsem vzdychala i já. Tak třeba jak Vera Igora políbí na nos, když zpívá. Aaaaaw. :)
Vzpomínka na Markétku (Igor Krol, Vera Sveshnikova), 26. 7. 2015 - líbí se mi, jak měl v tomto představení Igor vlasy. Má je trochu delší, že? :D Sluší mu to. :)
Nit lásky (Vera Sveshnikova), 26. 7. 2015 - ten náboj, jaký Vera do této písně přináší se mi strašně líbí. Pořád vidíme touhu bojovat, skvěle zachytila statečnost a vnitřní sílu knižní Markétky a já ji za to smekám.
Ty "skákací tendence", kdy Markétka naběhla na okraj jeviště, zula si boty, jako by chtěla skočit jsou pryč a já jsem za to vcelku ráda. Myslím, že jednou tyhle sebevražedné pokusy stačí a to v Kytici smutku. ;)
Konec písně mě vážně dojal, Vera do zahrála tak skvěle...a vážně se zalykala jako by plakala, to bylo nejvíc uvěřitelné plakání během zpívání jaké jsem kdy slyšela. Vlastně by mě ani nenapadlo, že někdo může během pláče (ač hraného) tak krásně zpívat. :)
Ale na konci, když Woland je celý mimo z Markétky a Hela k němu přistoupí a vloží mu do napřažených rukou ty korálky...to vypadá hodně dobře, to zase jo. :)
Divadlo Varieté, 26. 7. 2015 - nad tím úvodem jsem se uculovala. To jak Maria pořád Ivanovi nenápadně podstrkovala ty korálky a on to buď ignoroval, nebo je okamžitě vzápětí pustil. To je tedy rozdílný přístup! Přemýšlím, jestli nad tím "cukáním Helou na vodítku" nějak zaprotestoval režisér, takže Ivan se toho rozhodl úplně vyvarovat, nebo jestli mu to zpětně už taky přijde poněkud přes čáru nebo...nebo sposuta dalších možností, kdo ví. :)
Ale ten moment, kdy se Hela nadchne a začne cenit upírské špičáky a Woland se na ni tak varovně podívá a ona okamžitě přestane se mi vážně líbil, hihi. :D
Ivan s doutníkem už vypadá trochu přesvědčivěji, ale stejně mu to kuřáctví pořád nevěřím. No ale to je jedině dobře. :)
Ten moment, kdy Hela od Wolanda převezme doutník se mi zvlášť líbil. Normálně je to prostě běžné předání, nic navíc, ale tentokrát se zdálo, jako by Hela přišla Wolandovi domlouvat ať nekouří a on vypadal trochu otráveně, když mu ten doutník vzala. :D :D :D
To je ovšem ironie, protože Hela zase kouří na plese. :D :D
Btw, myslíte že měli nacvičené, jak se jedna z těch "šťastných nových majitelek šatů" na Ivana tak přilepila? :D Protože on se mi zdál trochu překvapený. :D Já myslím, že se na sekundičku dokonce usmál, což on v téhle scéně normálně nikdy. :D
Ale asi to nacvičené bylo, všechny tam mají nějaké otočky navíc atd. :D Já se na výrazech těch slečen tak bavila. :D Ivan asi trochu taky. :D
To je Elena Romanova! Ta poslední slečna v nových šatech je Elena Romanova! Já si až teď všimla, že ona je v téhle scéně. :D Ach Bože, moje všímavost je - 1 000 000. Schválně jsem si pustila i nějaké jiné Varieté a očividně je tam vždycky. WTF. Jak dlouho tenhle muzikál sleduju? Od října. :D Shame on me. :D Bože, Bože. :D Možná by bylo záhodno občas přestat zírat jen na Ivana, asi to dělá divy. :D
Líbilo se mi jak Ivan řekl aby konferenciérovi zase nasadili hlavu, bylo to takové "Hmmm...ale no tak dobře, tedy. Projednou." - většinou je spíš takový nezúčastněný, ve stylu "takové problémy mě nezajímají." :D
Ukřižování; Ješuova aria (Igor Krol), 26. 7. 2015 - wow, vím, že to říkám pořád, ale sledovat Igorův vývoj v roli je prostě obrovská radost. Po stránce herecké i pěvecké. Ohromil mě a myslím, že krásněji tuto árii snad ještě ani nezazpíval, rozhodně má nová oblíbená verze. :)
Tvůj svět je prázdný (Ivan Ozhogin, Vera Sveshnikova), 26. 7. 2015 - moc se mi líbilo jak Vera zahrála ten začátek, jak se sotva držela na nohou a byla celá jako na trní, když zaslechla Wolandův hlas...
Globus; duet Wolanda a Markétky (Ivan Ozhogin, Vera Sveshnikova), 26. 7. 2015 - bylo zajímavé, jak sebou při Markétčině odtažení ze skoro-polibku trhnul i Woland. A ten výraz co Ivan nasadil. Aach. :)
Achjej, už jsem někdy vyzdvihovala, jak majestátně Ivan odchází z jeviště když chytí ten šátek/Frídin kapesník? Protože jestli ne, tak to rozhodně stojí za vyzdvihnutí. :D
Tango (Ivan Ozhogin, Vera Sveshnikova), 26. 7. 2015 - Hela s Korovjevem byli v úvodu zajímaví. Jak se ji snažil zadržet, nějak uklidnit, ale ona si to nenechala moc dlouho líbit. Ano, to je Hela jakou známe. :)
Zajímalo by mě, co na jevišti dělal glóbus? Ten tam nemá co dělat, none? A proč je teď Wolandovo schodiště tak stranou? Zpátky na střed! :D
Mě vždycky Maria fascinovala v tom jak podává ten moment, když se Woland napije z poháru. Už delší dobu ji pozoruju. Je jí to proti mysli, ošívá se, odvrací, už tuší, co bude dál.
Btw, když se na ni občas podíváte (pokud to záběr dovolí) během Frídiny árie, tak je to zrovna tak nejvíc citlivá reakce, jako jediná Hela, u které jsem to zatím viděla, se zdálo, že Frídy lituje. Není Mariina Hela úžasná? Na první pohled nejchladnější ze všech, ale když se nad tím člověk víc zamyslí a pozoruje ji při různých scénách, uvědomí si, že na jejím podání je toho mnoho víc, že je složitá a její acting má zkrátka hloubku. Bravo, bravo. :) Řekla bych ať Marii dají Zlatou masku, ale už se stalo, hihi. :)
Opět velmi dobré využití korálků, líbilo se mi, jak se je Maria snažila Ivanovi dát kolem rukou...no vida, vida, ono to může nakonec docela dobře fungovat. :)
Poprvé vidím při zvedačce nějaké potíže, já si říkala, že je ta choreografie moc ošemetná na to, aby se občas něco nezvrtlo. Ale nejednalo se o nic zásadního, Ivan to vybalancoval, i když mu je na obličeji vidět, že už čekal nejhorší. :D
I druhá zvedačka bylo trošku zmatená, Vera ponejprve zvedla špatnou nohu, nezdá se vám? Ale i v tomto případě je to stěží postřehnutelná záležitost. :)
Ukolébavka pro vášeň (Ivan Ozhogin, Maria Lagatskaya), 26. 7. 2015 - choreografie scény zůstala původní v tom směru, že Maria nezvedá ruce, jako by ji Woland svazoval, což já osobně ráda vidím.
Nicméně ten nový pohyb rukou, co teď Ivan používá, když "praští" Helu zůstává.
Nevím, jestli to bylo něco secvičeného, nebo náhoda, tak či tak, Ivanovi se podařilo zachytit ty korálky už ve chvíli, kdy Hela klesala k zemi. Podle toho jak se po nich natahoval to asi byl záměr.
Vypadá do dobře, ale tak mě během sledování této Ukolébavky napadla jedna věc. Teď když Woland Helu doslova nevodil na každém kroku jako na vodítku, už ty korálky ztrácí tu významnou roli, jakou měly v představení s Natalií. Vrátilo to Hele...eh, abych tak řekla důstojnost a její zvláštní postavení, zkrátka to zachovalo její charakter, jenže už pro diváka tím pádem nehrají takovou roli a moment, kdy jí Woland ty korálky sebere už není tak výjimečný, znepokojující. For either way, you can not win? Začínám mít pocit, že ať se ty korálky snaží zapracovat do děje tak či onak, pořád to má nesrovnalosti, které se ve výsledku neblaze projeví.
Markétčino přání (Ivan Ozhogin, Vera Sveshnikova), 26. 7. 2015 - pánejo! Viděli jste už někdy Ivana dojatějšího ve chvíli, kdy Markétka vysvětluje proč chce své přání věnovat Frídě? Já snad ani ne. On byl vyloženě zoufalý - což je skvělý protiklad k tomu, jak dokonale sebejistý byl před chvílí - až se dokonce usmíval, protože čekal jasné vítězství. Bravo, Ivane. :)
Vera k němu v inovaci nestojí zády, takže vzniká ještě víc důvěrný okamžik, než z jakého jsme se těšili doposud - Markétka se k Wolandovi v podstatě tiskne, téměř v takovém jednostranném objetí a páni...! Vypadá to úžasně, zbožňuju to, mám z toho radost! :D :)
Dále se mi hrozně líbilo, jak se poté, co jí Frída dala kytici, nejprve rozešla k Ivanovi a teprve potom pokračovala s další linkou a jak byla očividně nesvá možná trochu nešťastné, že se k ní celou dobu neotočil čelem.
Ivan mi zase jednou vyrazil dech!!!!
Odpusťte mi můj fangirling a nechte mě to vysvětlit. :D
Takže ve chvíli kdy říkal "Co si přejete podle sebe?" tak se tváří tak útrpně, protože věděl, že si bude přát Mistra a musel se přemáhat, aby jí tuto volbu vůbec dal, protože logicky nechtěl aby Markétka byla s Mistrem.
Když se k němu pak Vera rozeběhla, rozsvítil se mu obličej, nastavil jí ruce, bylo vidět jak zadoufal, že si vybere jeho, jak tomu na chvíli uvěřil.
Celá intenzita této scény je najednou úplně o něčem jiném, když si Woland projde touhle vnitřní změnou a o to víc je smutné když vše dopadna tak jak to dopadne...
Sbohem Markétce (Ivan Ozhogin), 26. 7. 2015 - *pláč ozývající se z Moravy* :D
Finale (Full Cast), 26. 7. 2015 - ten Ivan zářil. :) Ten moment, když došel ke spojeným rukám Mistra a Markétky, potom jak se otočil směrem k Markétce, ale hned ucuknul hlavou, něco si zamumlal, ale pak to stejně nevydržel a podíval se na ni. To bylo geniální, geniální!! :)
A potom ten konec, když už bylo po všem a Vera se otočila na Ivana a culili se na sebe a něco si špitali. Awwww. :D Nejsou ti dva zlatí? :D
Labutí tanec, děkovačka (Full Cast), 26. 7. 2015 - Kňourova poklona Wolandovi mě rozesmála. :D Nicméně Ivan stále zachmuřen, on se vždycky v roli udrží ze všech nejdéle, že?
Tyjo, zase taková zvláštní zvedačka. To byl nějaký zvedačkový den, tohle. :D Ale ne, byl to strašně zlatý tanec, Ivan a Vera jsou spolu roztomilí. Veruška je doslova a do písmene sluníčko. :)
Jinak děkovačka je to samozřejmě velmi speciální, protože se jedná o - fňuk - loučení. Takže tu máme nejen členy obsazení, ale i neméně důležité režiséry a členy zákulisí, kteří sen jménem Mistr a Markétka v muzikále učinili skutečností. :)
Povím vám to takhle: tuhle děkovačku opláčete. :D

Komentáře

  1. Přesně tak Maria je skvělá a důstojně hrdá Hela, která má také citlivou dušinku :D
    co se korálků týče tak Maria to s nimi dobře uhrála :D
    Já to říkám pořád že IGOR JE NEJ MISTR!!! nic proti Antonovi ale hold jsem podlehla kouzlu zvaném Igor :D
    Co se týče Very nějako se jí nedaří co se týče tanga :-) ale naštěstí jen tam - mimochodem možná je to tím, jak už se učí novou choreo tak začíná pomalu zapomínat tu novou a nebo také další možností je fakt, že ty šaty jsou fakt děsně dlouhé :D
    Inu k Ivánkovi netřeba nic dodávat :-) to je poklad sám o sobě :-) ale stýská se mi po Rostíkovi nebudu lhát :D JÁ TOTIŽ ROSTÍKA RÁDA :D

    OdpovědětVymazat
  2. Maria korálkovou situaci vyloženě zachránila. :D
    ...nebo prostě Vera neměla den, to se stává i těm nejlepším. :)
    Neboj, to všichni víme. ;) :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky