Květnový blok Mistra a Markétky III (Moskva)

Květnový blok Mistra a Markétky je definitivně za námi a než v pátek začne blok červnový, pojďme se za květnem ještě jednou ohlédnout. :)

Kytice smutku, Woland se setkává s Markétkou (Anastasia Makeeva, Rostislav Kolpakov), 27. 5. 2015 - líbí se mi sledovat ty výrazy Wolandovy svity, když "to Woland ztratí". :D Korovjev: "O co tady jde?", Kňour: "A starej v tom už lítá, hehe." Hela: "Nenenenenenenenenenene!", Azazelo: "A tohle s ním vážně udělá jedna ženská?".
Blázinec, 28. 5. 2015, Moskva - všechna čest hercům jak dovedou vytvořit chaotickou atmosféru cvokhausu a jak velkou součást té scény tvoří sami diváci. To je tak obecně na Mistrovi a Markétce unikátní a jeden z důvodů, proč jsem si ten muzikál zamilovala.

Tvůj svět je prázdný (Ivan Ozhogin, Anastasia Makeeva), 28. 5. 2015, Moskva - vždycky mě dostane ta Ivanova melancholie (to k povaze téhle písně není žádný div, I do know)...jak smutná věc je z jeho Wolanda pohledu lidská existence, nepřijde vám? Ivanova charakterizace mě vždycky donutí o Wolandovi tolik přemýšlet a vždycky docházet k novým závěrům...
Globus, duet Wolanda a Markétky, Poslední hřích (Rostislav Kolpakov, Anastasia Makeeva, Anna Kovalchuk, Roman Nikitin, Dmitri Chikunov,Yaroslav Shvarev), 27. 5. 2015, Moskva - nepředpokládám, že by měli porouchané osvětlení, tudiž hádám, že nebohé herce někdo z diváků nešetřil a pořizoval jednu fotku za druhou se zapnutým bleskem. Hmmm, stejně už mě kolikrát napadlo, jak pro herce musí být těžké zůstat v roli, když v divadle s nejyvšší pravděpodobností každý třetí drží rozsvícený foťák nebo mobil...věřím, že teď už jim to nepřijde, ale asi si na to museli zvykat, hádám.
Btw, že on je Rostikna konci slyšet dvakrát jak mluví zároveň do svého i Anastasiina (kdoví proč koncertního) mikrofonu? :D
Strávila jsem hodnou chvíli dumáním, jestli má Rostik svůj nebo Ivanův župan. Já že.... na něm vypadá nějaký delší a širší, prostě jako by spíš měl padnout na Ivana než na něj. Ale já nejsem žádný kostýmový expert.
Globus, duet Wolanda a Markétky (Ivan Ozhogin, Anastasia Makeeva), 28. 5. 2015 - víte co na Anastasii nejvíc zbožňuju? To, že mi nejvíc připomíná knižní Markétku - projevem i vzhledem. Potom i muzikál se všemi svými změnami má najednou víc, abych tak řekla "bulgakovskou atmosféru" - pro mě aspoň určitě.
Na Globu se tohle podle mě odráží snad nejvíc. Vyznění písně je takové vyzrálejší, vztah Wolanda a Markétky je realističtěji méně naivní (mám na mysli realističtěji vzhledem ke knize, obviously) a já si tohle všechno momentálně uvědomuju intenzivněji než kdykoliv předtím už jen proto, že momentálně (zase) Mistra a Markétku čtu.
Dále bych vyzdvihla Anastasiinu rovnováhu v jejím vztahu k Wolandovi...je pod jeho mocí, je ztracena v jeho ďábelském šarmu, ale není v jeho blízkosti bezradná ani příliš poddajná.
Hned mi vytane na mysli co Markétce řekl knižní Woland (možná i muzikálový, kdoví) "Vy hrdá ženo!"
Na Ivana tento Anastasiin projev taky působí, přirozeně. Zdá se, že si je vedle její Markétky méně jistý sám sebou, výraz na jeho tváři když od něj uteče a on si ji...ehm..."přitahuje"...se zdá být frustrovaný. "How to solve problem like Margarita?" (Špatný muzikál, Lotte).
Tohle asi vyústí i v jinou atmosféru konce, kdy Woland udílí Markétce radu k nadcházejícímu plesu...ten způsob jakým ji drží a dívá se na ni je pořád lehce bezradný, propaluje ji očima jako by se v ní snažil číst, nechápajíc proč se mu to nedaří tak, jak je na to zvyklý u ostatních....no bravo pro oba. :)
Poslední hřích (Anna Kovalchuk, Dmitri Chikunov, Roman Nikitin, Yaroslav Shvarev), 28. 5. 2015, Moskva - vím, že už to říkám postopadesátéprvé, ale chvála Bohu....či ďáblu, za Anninu novou paruku. Je perfektní. :) (Let me have it :D).
Bylo miloučké, jak se Anna v jednu chvíli tak mazlila s tou kočičkou....a teď nemyslím Kňoura. :D Anna je takový kompromis, co se týče vztahu Hely a zbytku svity, přijde mi. Nechá si od Kňoura líbit to jeho lísání, ale není k němu nikterak příkrá, užívá si tu pozornost, ale zavčas ho vykáže do náležitých mezí. (Btw, všechna čest tomu záklonu na konci, to já bych už ležela na zádech :D).
Kapesník, Frídina aria (Elena Romanova), 28. 5. 2015, Moskva - má Elena vůbec nějakou alternaci? Můžeme si pohovořit o faktu, že s největší pravděpodobností odehrála každé jedno představení Mistra a Markétky? Panejo.
A pozor nová choreografie...na konci písně Frídu doslova odhodí pryč....ale....jak ji odhodí? Já to zaprvé nečekala, zadruhé jsem nevěřila, jak je možné člověka takovým obloukem vyhodit do vzduchu, zatřetí mě to hrozně vyděsilo až jsem vyjekla...považme, to je odvážný kousek. Můj obdiv pro Elenu právě stoupl ještě víc.
Líbí se mi jak Anna po Anastasii na konci tak vyjede, dokonce jí jde upírskými špičáky po krku (no spíš to naznačí), to je poprvé co to vidím...perfektní, perfektní! :D
A jak se usměje, když přijde Woland...chudinka, ještě netuší, jak bude odmítnutá, naopak se zdá, jako by si myslela, že teď to Woland Markétce za soucit k Frídě vytmaví...no o to víc pak člověk s Heliným následujícím osudem soucítí...
Tango, Ukolébavka pro vášeň (Rostislav Kolpakov, Anastasia Makeeva, Anna Kovalchuk), 27. 5. 2015, Moskva - girl power! Mě z nějakého důvodu hrozně těší, jak snadno Hela přemůže zbytek Wolandovy svity. Vážně to musela být jeho oblíbenkyně než....než. :D
Dále mě těší jak si Rostik vyhraje s tím pláštěm. :D Aneb tohle všechno jsou hrozně podstatné informace, že? :D :D
Stejně mi bude z moskevské produkce nejvíc chybět právě ten moment, když Markétka sleduje jak démoni odnáší Helu...
Tango, Ukolébavka pro vášeň (Rostislav Kolpakov, Anastasia Makeeva, Anna Kovalchuk), 27. 5. 2015, Moskva - a cenu za nejdramatičtější příchodu na scénu získává Woland!!! :D Ne vážně, já miluju jak pomalu přijede na tom schodišti, za sebou má tak super švihácky naaranžovaný ten plášť....to je tak teatrální a proto to tak miluju! :D Můj nejoblíbenější stage entrance ever! :D
(Btw, Anna totálně prošvihla svůj moment s pohárem do kterého má nechat nakapat Maigelovu krev, protože byla moc zaměstnaná zíráním na Anastasii, hehehe. :D Nic ve zlém, jen pobavilo. :D)
Líbí se mi, jak se Anastasia začne po vypití poháru tak nepřítomně usmívat, zajímalo by mě, jak ji to napadlo, ale je to hezký detail a zase něco, čím se odlišuje. :)
Jajky všimli jste si, jak se ten kostra postroj Anastasii zachytil o náramek a strhl jí ho? (Pro rány boží, proč mě vždycky zaujmou takové blbůstky. :D)
Vždycky koukám, jak funguje ta úplně první zvedačka...s Ivanem je to jednoduché..on prostě popadne Markétku a zvedne ji. S Rostikem vždycky koumám jakou techniku používají....on se přikrčí, Markétka mu skočí do náruče a on ji zvedne? Tak nějak že? Jedna z dalších nepodstatných věcí, co mě tak během sledování zaujme....:D :D
Jestli vás dále zajímá, co mě zajímá, tak co to spolu ti dva měli v páté minutě za moment? :D Anastasia na chvíli vypadla a něčemu se zasmála, Rostik se pak taky culil...čemu, proč? Já nic nepostřehla. :D
A hurá k Ukolébavce pro vášeň! :D
Všechny palce nahoru za extra vášnivý moment těsně před....ránou. :D Tyjo, tyjo, to jsem nečekala, ale potěšilo mě to. V podstatě nejblíž k polibku, co se zatím Hela a Woland v muzikálu dostali. A v podstatě by se to možná dalo počítat za ne skoro polibek ale přímo úlný polibek, none...NONE? :D Když si to tak pouštím napotřetí (:D) tak se zdá, že vskutku ano. Wohoohooo! Netušila jsem, že tenhle okamžik kdy přijde a že mi udělá takovou radost, ale....YEES. :D (Zajímalo by mě, jestli tohle Anna někdy zkusí s Ivanem. :D Prosím, Anno, jdi do toho. :D)
A ten konec!!!! Rostik Anně políbil ruku! OMG. Má nová nejoblíbenější Ukolébavka je na světě! To už je jasný! Jej! Panejo! :D A jak ji až do poslední chvíle držel za ruku! FŇUK! To ne! Co mi to Rostik dělá? :( Perfektní, perfektně perfektní! :D
Tango (Ivan Ozhogin, Anastasia Makeeva), 28. 5. 2015, Moskva - Anna to "vtírání se" mezi Wolanda a Markétku dotáhla k dokonalosti, protože tentokrát už se vyloženě postavila mezi ně a mě přišlo, že Ivan na to už reagoval poněkud chladněji, než na to prvotní přiložení dlaně na jeho...ale je fakt, že z tohoto videa jeho obličej není vidět tak ideálně, abych mohla dělat hloubkové rozbory. :D
Co se mi na tomhle Tangu líbí, že je živější, Ivan a Anastasia si vyměňují více pohledů i emocí v obličeji a na Anastasii i vidíme jistou Markétčinu cestu, kdy je zpočátku vyzývavá, přesvědčená, že Woland ji nedokáže "dostat", ale čím déle tančí, tím tenhle obličej padá, ona sama se zdá být překvapená, následně přichází i pasáže, kdy se jí očividně nechce z jeho náruče...
A že se Ivan strašně pohybově vyšvihl? Neříkám, že předtím netančil dobře, to bych totiž jakživa neřekla, ale on získal na takové eleganci a....ztratila jsem to...moc mě v pozadí zaujala nebohá padlá tanečnice...naštěstí byl její partner gentleman a hned jí zvedl zpátky na nohy. Nojono, stane se. Já bych při takovéhle choreografii ležela asi pořád. :D
Ostatně i Anastasia měla takový moment zaváhání...už už se vrhala Ivanovi do náruče když neměla. Kdo ji za to může vinit, že ano? :D Ale na chvilku jí to docela vypadlo, zatvářila se úplně ztraceně. Jak říkám....stane se, nevykládejte si to tak, že se jí posmívám, zdaleka ne. Je taky jen člověk...:)
Jen je tedy škoda, že ji to rozhodilo v té části, kdy Woland a Markétka tančí vzadu je vidět, jak se soustředí hlavně na tanec aby už nic nepopletla a to mnou vychvalované herectví šlo krapet dolů.
Ukolébavka pro vášeň (Ivan Ozhogin, Anna Kovalchuk), 28. 5. 2015, Moskva - nechci být šťoura, ale fanoušci v Petrohradu mají nějaké lepší oko na natáčení videjí ze show. :D A i lepší kamery. :D Neříkám, že je to špatně pořízené video, jen už jsem asi moc rozhýčkaná z Petrohradu. :D
Ach, Anno, zlatá Anno, ty jsi tak geniální! Není nic smutnějšího, když se někdo usmívá, ale přitom má nešťastné oči plné potlačovaných slz.
A jako bonus: Anna měla dobrý hlasový den! :D
Jen by mě zajímalo, proč je Ivan vedle Anny v téhle scéně tak chladný, když mi přijde, že s ostatními Helami v tuhle konkrétní scénu projevuje víc emocí...a tenhle poznatek nesoudím jen na tomto videu, ale už se mi v hlavě formuje delší dobu...hm, hm.
I když je třeba naznat, že v moskevské produkci je toho chladu víc třeba než v Petrohradě...tam je Helin konec pomalejší, dá se asi tím pádem říct že krutější a odtud možná pramení Ivanova nepřístupnost.
Na druhou stranu mě právě napadlo, že čím víc je Anna vášnivější, tím víc se Ivan uzavírá do sebe možná proto, že je mu tak zatěžko vyhovět jejímu přání a to co na něm vidíme je obrňování se předtím co přijde a když tak zachmuřeně hledí před sebe - je to moment uvědomění se, že tohle je opravdu konec?
(Já ve výsledku Ivana vždycky musím hájit, you see).
Žár Jeruzaléma, Pilátova aria (Vyacheslav Shtyps), 28. 5. 2015, Moskva - takové protáhlé obličeje publika....achjej, občas bývám návštěvníky Mistra a Markétky poněkud zklamaná. :D To byste tam měli vidět sedět mě. :D
Markétčino přání, Sbohem Markétce (Rostislav Kolpakov, Anastasia Makeeva), 27. 5. 2015, Moskva líbí se mi, jak Rostik bere začátek Markétčina přání tak pomalu, tichým hlasem...docela jiná interpretace. Je si méně jistý tím, kdo ovládá situaci, přesto je v něm jakýsi neochvějný klid...
Jinak je vtipné jak dlouho mi trvalo, než mi došlo proč je ta scéna tak tichá mimo fakt, že Rostik mluvil polohlasem...žádná hudba, žádný zvuk! To na tom bylo divné! :D Je vtipné, jak dlouho mi občas trvá, než mi dojde očividné...:D Už jsem se bála, že nebude následovat ani ten doprovodný zvukový efekt při zmrazení Markétky, ale to už tam naštěstí bylo a od té chvíle začala zase normálně hrát ta melodie v pozadí...je zajímavé jak jinak ta scéna vyzní bez hudby. Že ona je to strašně pěkná melodie? Člověk ji docení až když ji dočasně ztratí. :D
Líbí se mi jak Rostik k Anastasii natáhne ruku poté co řekne něco...něco co zní jako "I tak, Margo?" :D Je to malé gesto, ale výrazně to podtrhuje to rozcestí na jakém se Markétka ocitá, ta metafora dvou cest ze kterých si musí vybrat je najednou názornější - i detaily se počítají a občas jsou to především detaily! :)
Napadlo mě, že bych ráda s Rostikem v téhle scéně viděla Natalii Martynovou - jak víme, tak v určitou pasáž Markétčina přání přišla s novou, rychle se ujímající choreografií a zajímalo by mě, jestli by to tak zahrála i s Rostikem a jak by se změnilo vyznění okamžiku s jiným Wolandem. Nu, tak snad si spolu brzy taky zahrají. :) (Já víím,že s nimi existují videa, ale ne s touhle popisovanou novou choreografií.)
A stejně by mě zajímalo jak funguje to mluvení zatímto máte vlastní rty přitisknuté na rty někoho jiného? :D :D Nebo dejme tomu jen pár milimetrů od rtů někoho jiného? :D Člověk by řekl, že něco takového není technicky možné. :D
Rostik je během Sbohem Markétce tak zoufale ztracený...skutečně v tu chvíli netuší co si počít a když ho tak sledujete, doslova na něm vidíte, jak mu něco chybí, jak je po Markétčině útěku jako by neúplný. AW. :(
Věřím, že to byla jen nehoda, ale líbí se mi, jak po sobě Anastasia na jevišti nechala to jedno upadené kvítko...když se pak změní pozadí, tak to i ladí. :D (A ááno, vím, že jednu dobu Markétky nechávaly ležet na jevišti celé kytice, pamatuju se. :D)
Zatímco po herecké stránce geniální, nepřijde vám, že hlasově se Rostik trochu drží zpět?
Ale jak zlomeně vypadá poté, co no....rozbije oponu! Téměř jako by se rozpadal na kousíčky a jen s největší námahou se držel naživu....och. :( Proč nám to děláte! :D
Sbohem Markétce (Ivan Ozhogin), 28.5. 2015, Moskva - mohu jen poznamenat, jak se mi tu zamlouvá Ivanova paruka? Taková zlatá střední cesta v tom všem experimentování, jakým si Wolandovy vlasy už prošly. Ne moc uhlazené, ne moc načechrané, lichotivé k Ivanovým rysům obličeje...:) :)
Achjej. :( Já jsem ještě Ivana neviděla tak zlomeného v té chvíli, kdy Markétce vrací Mistra. On většinou tuhle pasáž hraje tak rezignovaně, ale onoho osmadvacátého...jako by se v něm něco zlomilo a on byl na pokraji pláče a následující slova zpívá s takovým přemáháním se, ztěžka....ugh, geniální a naprosto srdce lámající. Uch. :'(
A vím, že se opakuju,ale to Ivanovo superznělé er se mnou dělá divy. :D "Zakrrrryta" já nikdy nemyslela, že mi ruština bude připadat takhle pěkná. :D
Když pak přijde ta creepy pasáž písně, kdy Woland zpívá o tom jak snadné je pro něj zabít člověka (v originále lidská stvoření doslova přirovnává k nádobám, které může vysát, jak psala nějaká ruská fanynka na Tumblr) se tenhle úvod písně rovněž podepsal. V tuhle chvíli většinou vyběhne ke kraji jeviště, ve tváři mívá vztek na svůj osud a bezmocnost....tentokrát ne. Je zničený, o oné zabíjecí pasáži téměř apatický...jako by už zkrátka neměl sílu, dělá méně takových těch velkých divadelních gest a když už, tak působí ještě efektivněji, protože je v nich pak vidět to postupné gradování jeho pocitu zmaru.
Zajímavý je i ten moment, kdy se mu "zjeví" Markétka....reaguje taky docela jinak než obvykle. Už od prvního okamžiku kdy se otočí vypadá nedůvěřivě, měří si ji dost obezřetně, ale přesto neodolá, přistoupí k ní blíž...a víme co je dál. Ach, o to smutnější se to zdá být.Tušil že není opravdová, ale i přesto k ní šel...ono pak i dává větší smysl, proč vzápětí dostane ten až nepříčetný záchvat smíchu.
A to jak se na konci písně při zpívání těch dlouhých tónů prakticky hroutí....uuuch. :( :( :( I'm not okay.
Finale (Full Cast), 28. 5. 2015, Moskva - upřímně řečeno si doteď nejsem jistá, co přesně to Ivan má ve zvyku dělat po Markétčině a Mistrově smrti....začíná to takovým tichým rozjímaním mezi ďáblem a nebesy, pak spojuje ruce k motlitbě, ale nedokáže to, není v jeho moci ruce spojit....a ta chvíle kdy si uvědomí porážku....uch. :(
Ve chvíli, kdy Mistrovi sděluje, že smí ukončit román už ho pohání jen jakýsi autopilot, je otupělý šokem, ví že musí dokončit co mu bylo uloženo, ale na ničem už nesejde, téměř jako by čekal na poslední ránu z milosti...která svým způsobem přichází, když Mistr osvobozuje Piláta a Woland ví, že je to jeho narážka na to, aby navždy odešel z jeho a především Markétčina života.
(Co s námi ty muzikály dělají, fňuk).
(OMG, to je Oleg Kabaev jako baron Maigel? Je žejo? Korovjev baronem! No hustě! :D)

Komentáře

  1. Super, super, super!!! Jdu stahovat a zase si zahltit PC :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tak vidím, že nejsem jediná, čí paměť pod náporem Mistra a Markétky pomalu ale jistě umírá :D

    OdpovědětVymazat
  3. Si piš že s tou pamětí nejsi jediná já také vždy hned všechno stahuju mimochodem miluju tvé výlevy k těm pasážím mám chut se k nim vždy nějak vyjádřit ale bojím se že bych zasáhla do dokonalého díla tak to nedělám a vážně je Oleg Kabaev jako baron Maigel neklame tě zrak :D mají to na svých VK stránkách potvrzené :-)

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: [3]: přesně tak, milé dámy - budu si muset pořídit další hard-disk, 1 TB by mohl stačit (snad :D )

    OdpovědětVymazat
  5. Já mám 500 giga a nestačí, budu si v létě kupovat nový. :D Asi taky musím 1 TB :D

    OdpovědětVymazat
  6. [6]: Trochu jsem "čistila" PC, takže nějaké místo ještě mám, ale vážně bych si to měla co nejrychleji pořídit (joj, láká mě 2 TB - myslím, že to už by mohl být luxus) :-D

    OdpovědětVymazat
  7. PS: ta fotka nemá chybu ("ruce pryč od mého pláště!")
    PS2: stala se zrada! 1. odkaz na Kytici smutku mi nejde načíst ("navigace zrušena") fňuk :-(

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: To ano, ale ty dva tisíce už jsou na můj rozpočet moc. Hlavní problém je, že já v podstatě nemám žádný rozpočet. :DJojo, geniální foto. :D
    Saaakra. Už se mi to stalo zase. Občas je těch odkazů už prostě moc. :D
    https://www.youtube.com/watch?v=Sd8ok0P4Yf4
    Než se mi to opraví i v článku, tak here here. :D

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: Jsi zlatá, děkuji (tohle video by mě mrzelo - zvláš´t, když jsi tak nádherně popsala výrazy svity :-) )

    OdpovědětVymazat
  10. Vůbec není zač. :)) Joj, ano, Wolandova svita to je jeden z pokladů této show. :D :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky