Květnový blok Mistra a Markétky (Petrohrad)

Dá se říci, že za sebou máme první část petrohradského květnového bloku, poněvadž se zatím odehrála tři představení a to patnáctého, šestnáctého a sedmnáctého, potom tři dny nic a pak ještě další dvě představení jednadvacátého a dvaadvacátého. To máme už zítra. A než se tedy show znovu rozjede, mám nejvyšší čas si materiál co zatím vyšel probrat. :)

Láska a strach, Wolandovo arioso (Ivan Ozhogin), 16. 5. 2015, Petrohrad - tohle je točené zblízka, to se pozná. Na videu máme Ivana pěkně z detailu i bez zoomování. A že je na co se dívat. Ne vážně, on je při pohybu na jevišti a zvláště v této písně jako ztělesněná grácie, nemůžu z něj spustit oči. Ne že bych tedy mohla, natáčející má v hledáčku výhradně jeho. :)
(OMG, Ivan se v jednu chvíli podívá přímo do záběru...přímo na nás. :D)
Woland se setkává s Berliozem a Bezprizorným, 16. 5. 2015, Petrohrad - mě hrozně pobavila ta pasáž, kdy Berlioz poté, co mu Woland dělá neplechy vyskočí, a vyjede mu ruka nahoru a v polovině pokřižování si uvědomí co dělá a ruku zase spustí, čemuž se Woland tuze roztomile směje. Zaprvé je to komické už jen proto, že za ním stojí ďábel sám, zadruhé samozřejmě proto, že Berlioz s Bezprizorným právě zuřivě debatuje o neexistenci Boha. Genial! :D
Berliozova smrt, 16.5. 2015, Petrohrad - mě se hrozně líbí ten způsob, jakým Ivan vysloví Helino jméno. Jako by byla třešničkou na dortu, když na jeho svitu přijde. Aww. :) Nehledě na to, že tato videa z šestnáctého jsou od toho úžasného člověka, co zásadně natáčí Ivana, bez ohledu na to, kdo zrovna zpívá. :D Řekla bych, Bůh této osobě žehnej, ale to vzhledem k postavě jakou Ivan hraje to není vhodná poznámka. :DDD Jen škoda, že Woland a Hela už nestojí na straně jeviště během Chyťte konzultanta....ti byli tak geniální, jak si spolu špitali.:)

Kytice smutku (Natalia Martynova & Ivan Ozhogin), 16. 5. 2015, Petrohrad - Wow! Já Ivana ještě neviděla tak...jak to říct...dojatého? On si nad sebou v téhle scéně většinou drží jistou kontrolu, je fascinovaný, jistě, ale v tomto představení mu ve tváři vidím zajímavé pohnutí a je vidět jak se snaží sebrat a nedaří se mu to, načež se zamračí, jako by se sám na sebe zlobil... I'm impressed!
Ale Natáliiny vlasy...achjej. Už je to delší doba, co jí přestali dávat paruku a ona má během představení normálně svoje vlasy, ale to jak jí je na první jednání češou, se mi moc nelíbí. On je to v podstatě stejný účes jaký mají ostatní herečky v té paruce, ano já vím, jenže Natalia nemá těch vlasů tolik, lépe řečeno ta paruka je hustší, takže ten účes je pak úplně o něčem jiném. No, ale Natalia má tak půvabnou tvář, že ve výsledku vypadá dobře ve všem. :)
Divadlo Varieté, 16. 5. 2015 - tady je strašně krásně vidět interakce mezi Wolandem a Helou a Anna a Ivan jsou spolu ohromně zlatí, jsem za tyhle záběry jen na ně fůru moc vděčná. :) :)
A stejně by mě zajímalo jak je to s tím doutníkem...nechce se mi věřit, že by herce nutili vážně kouřit. Zvlášť když na Ivanovi jde vidět, že kuřák není, když tak pozoruju jak nejistě to cigáro drží. :D (Ale se suveréním výrazem, to je hlavní. :D)
Hrozně mě pobavila ta jedna dáma, co se tak vehementně domáhala jeho pozornosti, až se k ní tedy milostivě s povytaženým obočím otočil. :D On je fakt, že ty dámy, které "vyvází" v nových šatech vždycky okázale ingoruje, takže tentokrát mi přijde, že všechny jaksi usilovaly o jeho pozornost víc než obvykle, aspoň mě to tak působilo. :D
Tvůj svět je prázdný (Ivan Ozhogin, Natalia Martynova), 17. 5. 2015, Petrohrad - všechna čest, tohle Ivan zazpíval tak jemně a něžně, až mám pocit, že jsem Christine ve Fantomovi Opery a Anděl hudby mě láká k sobě, hehehe. Vážně obvzlášť dobře nazpívané, ačkoliv on to Ivan jinak neumí. :)
Azazelův krém (Natalia Martynova), 17. 5. 2015, Petrohrad - hrozně se mi líbí, jak Natalia vždycky laškuje s Kňourem. Plácne ho přes ruku, když jí chce asistovat s nanášením krému, ale vzápětí ho ťukne po nose, čímž ho náležitě pobouří ale i pobaví, protože následně se na sebe culí. :D Vím, že tohle začala dělat už dřív, ale z nějakého důvodu jsem si až teď vzpomněla to zmínit. :D
A Markétčina taneční dvojnička se dočkala jisté změny choreografie, náročnější, ale efektnější a ten dojem létání to jen umocňuje. Byla jsem nadšená. :) (Ale i to je změna zavedená už dřív, I know).
Globus, duet Wolanda a Markétky (Ivan Ozhogin, Natalia Martynova), 16. 5. 2015, Petrohrad - třikrát sláva květnovému bloku! Začíná se zdát, že pro mě bude stejně přelomový a uctívaný jako blok říjnový, protože kdybyste se mě do této chvíle zeptali, který blok je můj oblíbený, tak povím říjen. Teď už musím začít zvažovat i květen, wohoo. :D Květnový blok ještě samozřejmě zdaleka není u konce, takže mám ještě dost času (a doufejme dost materiálu co natočí drazí fanoušci) k posouzení.
Ivan v mých očích přímo krade show, zase je to docela jiný a nový Woland. Co je ovšem tak přelomové je, že na něm vidím, jak se sám pouští do experimentů a věcí, co normálně nedělá, takže se nejedná o takový "přirozený vývoj" ale improvizaci což...wow...wow. Co jsem zatím zvyklá, tak je to Ivan, kdo musí reagovat na nějaké ty drobné Nataliiny improvizace, ale naopak....naopak to vidím až tady a teď. A nejde jen konkrétně o Globus, ale celou show. Všimněte si, jak si Natalii pustil blíž k sobě, jak pomalinku si ji při zvedačce nechává sjíždět dolů, až se dotýkají obličeji, jak je to on, kdo ji při Markétčině přání vezme za ruku, jak ji ve stejné scéně obejme a jak novýma očima se na ni dívá, Woland a Markétka se najednou v jejich podání zdají víc na stejné úrovni, Woland už není většinu času povznesen nad situací, ovšem stále si zachovává to tajemno a chlad....
Musím se přiznat, že jsem měla takový moment, kdy jsem si nad tímhle vším tak trochu radostí zaslzela. :D :D :D
Globus, duet Wolanda a Markétky (Ivan Ozhogin, Natalia Martynova), 17. 5. 2015, Petrohrad - vždycky budu obdivovat, jaká je s Natalií Markétčina cesta emoční jízda. Není to tak, že by se držela jednoho ztvárnění Markétky...vidíme jak je na začátku scény ještě "rozjetá" z předcházejícího Azazelova krému, jak je v ní ta divoženka, dychtivě se rozhlíží, s Korovjevem mluví docela beze strachu. Jenže pak jí to začne všechno docházet, znejistí, najednou jí na tváři čtu strach...fascinující! :)
A wow! Všimněte si toho nového hudebního podkladu ve chvíli, kdy se do písně přidá i Woland. Hrozně se mi to líbí, úvod písně mi pak zní méně "obřadně", jestli víte jak to myslím. :)
Ach a všimněte si, jak zmučeně Ivan vypadá, když ho Markétka žádá o milost. Vždycky v tuhle chvíli vypadá v konfliktu sám se sebou, ale tohle představení...jako by mu tou žádostí až ublížila. Ach....
Lidičky! Ten konec! Woland a Markétka se zůstanou držet v náručí až do konce písně....Woland Markétce dokonce svoji poslední radu předává přímo z této těsné skoro-polibkové blízkosti! Panečku ta radost! To je náhrada za minulý měsíc, kdy jim tam předčasně naběhl Kňour a zničil jejich moment! :D
Tango (Ivan Ozhogin, Natalia Martynova), 17. 5. 2015, Petrohrad - poslední dobou se v marné snaze utřídit si videa z Mistra a Markétky v mém počítači probírám hodně a hodně starými videji, díky čemuž mohu radostně vykřiknout, jak pozoruhodné je mít tolik materiálu, vidět růst herců v roli, všímat si toho obrovského rozdílu mezi "předtím" a "teď", přičemž ani jedna verze není lepší čí horší, ale jen je zkrátka jiná, stejně jako každý jeden den v životě člověka není totožný s tím předcházejícím, tak i výkony herců jsou s každým představením unikátní.
Hrozně se mi líbilo, jak Natalia pokynula pohárem směrem k Ivanovi. Takové vzpurné gesto ve stylu "Chceš abych to vypila? No tak prosím, na zdraví!". Natalia na první dojem působí velmi křehce, až jako taková Disney princezna, ale to je jen zdání, její Markétka je velmi silná osobnost a to na ni mimo jiné tolik obdivuji!
Ivan tuším v minulém či předminulém bloku si na začátku Tanga osvojil v pasáži, kdy Markétku úplně na začátku drží v záklonu, přejet jí palcem po rtech/bradě a to je prostě....uch, sexy. Here. I said it. :D
Jinak vím, že se už opakuji, ale Tango Ivana a Natty je zkrátka tak miloučké a přitom intenzivní. Jsou spolu už opravdu dokonale sehraní, to zaprvé a zadruhé je zkrátka zlatučké, jak je ona drobná a on velký a jak se mu ztrácí v náručí, jak si ji lehce drží při zvedačkách....aww. :3
Ach!!! A ani si nedovedete představit můj nadšený tanec svatého Víta, jakožto reakci na pozměněnou část choreografie, kdy se k sobě Woland a Markétka tulí ještě víc než normálně! Aehoeoeoefo! (Třískání do klávesnice tu už dlouho nebylo :D :D :D). Panečku! A choreografové mi čtou myšlenky. Já si u této pasáže říkala, že je taková vzhledem k hudbě nedynamická...tohle je perfektní, dokonalé...bravo, nadšená Lotte. :D
A všimněte si při zvedačky v kruhu démonů, jak pooooomalinku Ivan Natalii sundává dolů, tudíž je to takový řekla bych až smyslný moment, když se jejich obličeje ocitnou na stejné úrovni. Woooohoooowow. *.*.*.*.*
Finale (Full cast), 17. 5. 2015, Petrohrad - Ivan mě v téhle scéně už docela pravidelně dovede rozplakat. Pamatuju na časy, kdy mě konec Mistra a Markétky za mák nedojímal...a nechápu je. :D

Komentáře

Oblíbené příspěvky