Květnový blok Mistra a Markétky II (Petrohrad)

A máme tu další shrnutí právě probíhajícího bloku Mistra a Markétky!
Tentokrát se jedná doslova o rekapitulaci pouze jednoho dne, tedy 22. 5. 2015, ale usoudila jsem, že už je to na samostatný článek, protože jsem tím představením byla natolik nadšená a napsala k němu tolik komentářů, či lépe řečeno výlevů (:D je to smutné, ale je to pravdivé), že už to vyšlo na samostatný článek. Jediným mým štěstím v neštěstí je fakt, že na květen není zase tolik představení, takže vás může potěšit že nebudu až tolik spamovat. :D
Láska a strach, Wolandovo arioso (Ivan Ozhogin, 22. 5. 2015, Petrohrad - taky vždycky tak čekáte na okamžik, kdy se ta píseň rozjede a Ivan se do toho opře impozantní silou svého hlasu? To je ten okamžik! :D
Vzpomínka na Markétku, Nit lásky (Anton Avdeev, Vera Sveshnikova), 22. 5. 2015, Petrohrad - je úžasné sledovat, jak bezstarostně Vera přichází mezi publikem na jeviště a jak se jí postupně začne zmocňovat tíseň, jak na ni najednou padne tíže...skvěle zahrané. :)
A její hlas! Úplně těm mě už tak dobře známým písním vdechla nový život. Jsem ohromená! :)
A ten konec! Je to přiblížené výhradně na Veřin obličej, takže se spíš jen domýšlím oč tam jde, ale hádám, že správně předpokládám, že balancuje na okraji jeviště, jako by chtěla skočit (stejně jako v Kytici smutku?), ale pak se zarazí a neudělá to. A já si říkala, proč pořád na konci pokukovala dolů...to je zajímavé! Hádám, že to bude Veřina improvizace, jelikož herci mají v této show očividně dost volnou ruku a za ten dobrý nápad Veře smekám. Osobně mám spíš radši původní choreografii, ale i tak ten nápad oceňuju. :)

Woland sleduje Markétku (před Divadlem Varieté), (Vera Sveshnikova & Ivan Ozhogin, Anna Kovalchuk), 22. 5. 2015, Petrohrad - ač sotva minutové video, přesto doporučuji. :) Je to totiž natáčeno z naprosto geniálního úhlu, takže ten moment, kdy se Markétka mezi publikem protáhne kolem Wolanda je zachycený tak perfektně, že z lepšího úhlu už to být ani nemohlo, leda by se ten člověk postavil přímo mezi ně. :D Uaa, z toho jsem hodně nadšená. :D
Globus, duet Wolanda a Markétky (Ivan Ozhogin, Vera Sveshnikova), 22. 5. 2015, Petrohrad - musím prohlásit, že podle mého názoru, Vera dostala nejhezčí paruku. Hrozně se mi líbí. :) Myslím, že je stylizovaná trochu jinak než ta Anastasiina, no a Natalia, ta paruku nenosí vůbec. :)
Je prostě galaktické sledovat jaká nová Woland & Markétka dynymika nám tu pomalu přichází na svět, jak se Vera a Ivan postupně sehrávají.
Ivan je kolem Very docela jiný, je vidět jak hluboce je jí fascinovaný, jedná s ní opatrněji, něžněji, téměř jako by se bál, že by mohl toho křehkého človíčka neopatrným pohybem poničit. Taky bych podotkla, že když se od ní odvrátí, tak se naopak zase mnohem hůře ovládá, ten způsob, jakým se tvářil a zpíval ve chvíli, kdy od ní odstoupil a stál k ní zády...to bylo něco ještě nevídaného. Wowowowow.
Největší katastrofou tohoto videa je ten závěr, poněvadž ze všech možných chvil, zrovna skoro-polibek nebyl zaostřený. FŇUK.
Tango (Ivan Ozhogin, Vera Sveshnikova), 22. 5. 2015, Petrohrad - chuďátko Ivan! :D Já už dřív vypozorovala, že on se docela leká těch výstřelů barona. Nijak zásadně, neškubá sebou ani nic takového, ale přece jen jde vidět že to asi není jeho nejoblíbenější moment. Tak ještěže to není Woland, kdo zpívá tu píseň s kritiky Mistrova románu v pozadí. :)
Hrozně hrozně hrozně moc se mi líbilo, jak na začátku Tanga Anna přiložila dlaň na Ivanovu. To byl krásný moment plus tím snad poprvé Ivana přimněla aby se na ni v tu chvíli podíval, protože on v tenhle moment zásadně mívá oči jen na Markétce. Garnieriózní!
A whoa - všimli jste si, že ostatní tančíci dámy už nemají šaty ale jen...no...to co obvykle nosí pod těmi šaty? :D :D Já nevím jak se tomu říká, soukromě mám proto to výraz jednodílné plavky. :DD Panejo, to je mi tedy neustálé experimentování. Ale osobně bych se k těm šatům vrátila, jestli chcete znát můj názor. :)
Dále mě baví sledovat jak Vera pozměnila Markétčin přístup k Wolandovi. Osobně bych řekla, že už je k němu méně odmítavá...(kouzlu Wolanda se asi nedá odolávat moc dlouho, am I right? *Wink, wink*.). Nicméně abych byla fér, Vera má pořád v očích takovou výzvu, když se dívá na Wolanda, nehraje to tak, že by byla stoprocentně v jeho moci, to rozhodně ne. :)
OMFG! :D Odpusťte mi ten výkřik, ale pohleďte k jaké dokonalosti dopilovali onu pozměněnou pasáž choreografie, nad kterou jsem se rozplývala v představením ze sedmnáctého!!!! Markétka Wolanda pohladí po tváři v póze tak trochu připomínající slavnou MOTN pózu z Fantoma Opery. OMFG. Love it. :D
A všimněte si, jak se na konci Ivan ohýbá, aby měl obličej na stejné úrovni jako Vera. Tohle si u něj ještě nevybavuji, nadšení na druhou. :)
Panejo a já si říkala, že tahle scéna už snad ani nemůže být intenzivnější. :))))
Ukolébavka pro vášeň (Ivan Ozhogin, Anna Kovalchuk), 22. 5. 2015, Petrohrad - z nějakého důvodu hrozně miluju ten moment, kdy Wolandovi připevňují plášť. Neptejte se mě proč. :D I just do. :D
Všimněte si, jak to Ivan tentokrát zahrál tak, že vůbec Helino zasáhnutí nečekal, jak se chystal spokojeně odejít když v tom....i to je u něj nové, očividně je teď v květnovém bloku on fire. :)
Anna byla rovněž geniální, vždycky její Helu sleduju s velkým nadšením, protože té postavě dává takovou hloubku, ví kde přidat, kde ubrat, její sehranost a chemie s Ivanem je obrovská, ti dva se na sebe už naučili reagovat docela bezděčně, automaticky, niterně a to pak dává tomuto duetu docela nový rozměr.
I když Ivan by podle mě mohl přidat trochu očního kontaktu, občas mívám pocit, jako by ostatní museli skoro až bojovat o jeho pozornost. Wow, takové prohlášení jste asi nečekali. :D
Žár Jeruzaléma, Pilátova aria (Vyacheslav Shtyps), 22. 5. 2015, Petrohrad - standardně geniální výkon Vyacheslava, on je už můj ultimátní muzikálový Pilát. Už jsem párkrát viděla jeho alternaci s rovněž velmi dobrým představením, ale stejně jsem tak nějak podvědomně pořád čekala na Vyecheslava (to skloňování je smrt).
Markétčino přání (Ivan Ozhogin, Vera Sveshnikova), 22. 5. 2015, Petrohrad - pamatuju jak jsem se v představení ze sedmnáctého zamýšlela nad tím, jak je možné, že Woland v této scéně nosí sako z Varieté. Tehdy jsem si myslela, že se jedná o nějakou zákulisní kostýmovou kolizi, teď sleduji, že je to záměr. Hm, musím se přiznat, že mi nedává smysl, proč by se v tuhle chvíli chodil Woland převlékat. Na druhou stranu dodávám, že se mi to sako v tuhle chvíli líbí víc než ten frak, přijde mi, že s choreografií i atmosférou této a následující scény funguje lépe, zatímco frak je prostě geniální pro plesovou scénu a Tango.Takže i když mi uniká jak na tenhle nápad vůbec přišli...stejně se mi líbí. :D
Ve chvíli, kdy Markétka vysloví, že chce aby Frídě přestali podávat kapesník, se Ivan obvykle rozzuří, ale v tomto bloku sleduju, jak celý ztuhne a spíš než vztek vidím, jak ztrácí kontrolu a působí to, jako by za vztekem skrýval docela jinou emoci...bravissimo. :)
A vida! Slavné tulení mezi Markétkou a Wolandem už máme i mezi Verou a Ivanem. Já věděla, že to přijde. :D
Woland se z toho zdá být stejně mimo jako Markétka...(i když nevidíme Ivanovu tvář úplně) což je rovněž zajímavé.
Hrozně se mi líbí, jak se nenápadně, docela bezděčně dotýkají rukama. Když vidím, že už se to ujímá i u ostatních, nemůžu si pomoci, ale jsem až pyšná na Natalii, poněvadž to ona s tím přišla první, od ní to přejal Ivan a teď už to vidíme i s Verou. :D A v tom je kouzlo té show...každý blok můžeme objevovat nové věci. :)
Jinak mě zaujalo, že Ivan tentokrát sledoval Markétčinu rozmluvu s Frídou...většinou v tu chvíli k nim stává zády. Když se pak Frída Markétce víceméně vysměje do obličeje (musím se přiznat, že tohle je změna, která se mi nelíbí, docela zbytečně z nebohé Frídy dělají zlou), tak je vidět, že sice cítí jisté zadustiučinění, protože on jí přece říkal, ať si tohle nepřeje, ale zároveň jde vidět, že je mu Markétky i líto...a všechny tyhle emoce jsou na jeho obličeji mnohem jasnější, když k nim nestojí zády, takže jsem byla velmi potěšená. :) Když pak sledujeme dál, tak vidíme, že to, že se Ivan k těm dvěma postavil čelem není jeho improvizace, ale nová část choreografie, protože už nevydrží sledovat, jak se Frída Markétce vysmívá a trhnutím ruky Frídu až s nenávistným pohledem umlčí, což se muselo stát s vědomím obou herců, Ivana i Eleny (Frídy). I přes to, že mám se smějící se Frídou menší problém, tohle je hodně až galakticky hezké. :)
Sbohem Markétce (Ivan Ozhogin), 22.5. 2015, Petrohrad - tak takhle mě Ivan ještě nedojal. Já z něj totiž mívala pocit, že ač je to bravurní herec, občas v téhle písni pro zpěv zapomene na tvář a nehlídá si výraz, čímž pak trochu trpí herectví (tak trochu čekám, že tohle bude nepopulární názor, but here you go), ale v téhle písni můžu s klidem říci, že to byl stoprocentní Woland v každou jednu vteřinu písně. Takhle nešťastného a zoufalého jsem ho ještě neviděla, povedlo se mu nyní už naprosto dokonale onen důležitý most mezi herectvím a zpěvem vybalancovat (a v procesu mi zlomit srdce, uch :D).
Děkovačka (Full Cast), 22. 5. 2015, Petrohrad - týjo, vždycky se členové obsazení klaněli Wolandovi a pak publiku? Nebo jsem vždycky tak zaměstnaná zíráním výhradně na Wolanda, že jsem si toho všimla až teď? Není možná, to musí být nějaká novota. :D
Btw, je miloučké, jak Anna dostala tu velkou kytici růží, ale stejně dokázala s Ivanem ten závěr odtančit, i když ji pořád držela v ruce, hehe. :)
(A páni ten den to byl při děkovačce skutečný květinový ceremoniál, ruští fanoušci jsou vážně srdeční, to se mi líbí. Vždycky je to ohromně sladké sledovat.)

Komentáře

  1. Tvé postřehy a dojmy z videí čtu ohromně ráda - vždycky mě navnadí ke sledování :-) (já bych neřekla smutné - čím víc, tím líp)Prozatím jsem si videa nepouštěla, ale z tvých komentářů mám pocit, že videa z tohoto dne mě dostanou do kolen stejně jako tomu bylo 17. 5. :-)
    Další inovace? Supr, supr (asi nejvíc mě potěší ta z Tanga, Globus, Markétka poprvé spatří Wolanda... už toho nechám,  protože bych mohla vyjmenovat všechny možný i nemožný detaily :D )
    Veřina Markétka propadá kouzlu Wolanda? Yes!!! Už je to tady! To byla geniální poznámka - kouzlu Wolanda se vážně nedá odolat :-)
    (A Natalie je génius! Jsem ráda, že zrovna tohle se šířím dál mezi ostatní Markétky :-) i když u Victorie nevím, nevím - ta je věrná Mistrovi - hihi :-) )
    A já myslela, že s tím připínáním pláště jsem v tom sama :-)
    Nevím, kdy s tou vysmívající se Frídou přišli - já jsem docela hleděla toho 17. 5. (předtím jsem to asi nezaznamenala) myslím, že tato změna je na úkor Frídině charakteru (ale to umlčení od Wolanda bude určitě geniální), však zase to dává scéně nový rozměr - za dobrý skutek a lítost člověk místo vděku sám ještě zapláče (je to hodně krutý moment, vzhledem k tomu, že Markétka se kvůli ní chtěla vzdát vlastního štěstí), ale na druhou stranu je to zajímavá změna :-)
    Já ještě neviděla kompletní záznam ze 17. 5. a už se těším na videa ze včerejška (jsem ve skluzu).
    Páni, myslím, že po gala večeru ze 27. 5. bude hromada materiálů (jsem zvědavá, hodně zvědavá, s čím překvapí diváky)

    OdpovědětVymazat
  2. Jéj, to jsem ráda. Já se bála, abych s tím už nezačala lézt na nervy, totiž. :DAno, ano, je to stejně tak převratné vystoupení jako toho sedmnáctého...které jsem v těch komentářích rovněž bohatě zmiňovala. :))
    Jej, těším se až si to pustíší, všechno co vyjmenováváš stojí za to. :)
    Nejsem si jistá, jestli vůbec u Victorie zjistíme, jak na tom s Wolandem je, protože Vicki už jak dlouho vůbec nehrála...pokud se nepletu, ale myslím, že ne, tak naposledy hrála v březnu...což je podivné.
    Yes! Tým plášť se rozrostl! :D
    Ono už je to delší dobu, co se Frída směje, ale ono to mělo svůj vývoj. Nejdřív se smála ne Markétce do obličeje, ale prostě když jen odcházela, takže to vypadalo tak, že je prostě jen šťastná, že je volná a Markétka na to, že se směje ani nijak nereagovala. Jenže potom to změnili podruhé a to tak, že se vyloženě vysmívá Markétce a tu kytici jí už nepodává s vděkem ale s výsměchem, na což už samozřejmě Markétka reaguje zlostně. Já s tímhle mám problém asi proto, že mám Frídu ráda jak v muzikálu tak knize a zvlášť ke knižní Frídě mi tohle přijde až neuctivé i když vím, že muzikál se od knihy v mnohém liší. Ale všechno je o zvyku, no. Jsem si jistá, že tohle není poslední změna se kterou ještě přijdou. :)
    Jo, být ve skluzu, to znám. Ruským fanouškům se občas nedá stíhat...ale tím líp, tím líp, to totiž znamená hodně materiálu. :))
    Taky se na sedmadvacátého strašně těším!!! Trochu mě mrzelo, že to představení nehraje Ivan ale Rostik, ale to byl jen chvilkový pocit, já zbožňuju oba. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Lotte já už si neumím představit život bez tvých dokonalých rozpisů představení :-) je ot naprosto úžasné nepřestávej s tím :-)
    změn je opravdu požehnaně :-) kupodivu všechny změny co nestaly mě nechaly chladnými až na jednu a to v písni nit lásky :-) vždy jsem si vychutnávala ty árie jaké tam děvčata prováděly a ted je zpívá s mistrem - tím lépe pro mistra je tak se svou milou více spojen ale hůře pro mě já si ty árie vychutnávala asi moc :D
    pak se mi také líbí jak markétka nyní prochází kolem wolanda ach to je božííííííí :-) no mohla bych se tu u těch změn vypisovat ještě laespon týden ale myslím že toto stačí :D

    OdpovědětVymazat
  4. Tak děkuji.  :)
    Teď jsi mě tak zmátla, že jsem si běžela znovu pustit Nit lásky, protože jsem si absolutně nevybavovala, že by tam zpíval Anton. A...asi se díváme na jiná videa? Anton za celou Nit lásky nevydal ani hlásku. Odzpíval spolu s Verou Vzpomínku na Markétku (jako vždycky), nebo Umírám, chceš-li, fanoušci tomu pořád říkají jinak, potom odešel na stranu jeviště (jako vždycky) sedl si na postel (opět jako vždycky) a pozoroval jak Vera zpívá Nit lásky aniž by do písně jedinkrát zasáhl (opět jako vždycky). :O

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: to je tím že mluvím o Nitce lásky s Natálií ze 17. 5. tam s ní totiž zpíval víš :-)

    OdpovědětVymazat
  6. [2]: Ou, já už automaticky počítala s tím, že hraje Ivan. :-) Ale nevadí, i na Rostíka se těším :-)[5]: Teď mi to nedalo a musela jsem si pustit Nit lásky :-)
    Že by proběhla tichá dohoda Natalie s Igorem? Z téhle změny jsem naprosto nadšená (miluju duety!)!!!
    Ještě k tomu skoku na konci písně - joj, já doufala, že se jedná o Veřinu improvizaci pro jedno představení. Jako jednorázovou ipmrovizaci bych to brala, ale i 17. 5. to zahrála i Natalia (a já jsem si říkala, proč si Natalia zula boty :D ). Raději bych se vrátila k původní verzi :-)

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Já se na Rostíka zase neobyčejně těším mám občas poit že jsem jeho největší fanynka u nás :D ale ot je spíš tím, že jsem spíš ta nejhlučnější dalo by se říct :D Rostík ted vbec nehrál všude samý ivan, nic proti Ivánkovi toho žeru ale Rostík ted vůůůůbec nehrál - měl nějaké větší volno co jsem tak koukala do jeho plánu :-) a Kirill ten hrál naposled bůh ví kdy co je také zvláštní u něj snad jen doufám že je moc zaneprázdněn Jekyllem nebo přípravou na Oněgina i Viki je mi líto, že ted moc nehraje ale myslím, že ted měla řadu koncertů tak možná proto :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Ha, Nataliino skopávání bot! Jak na to jsem mohla zapomenout. :D Pravda, pravda. Ale tak, já si v první chvíli myslela, že prostě jen dává takový  zápal do písně, až  z toho musí dolů boty. :D Ona je vždycky stoprocentně vášnivá...až pak mi došlo, že to zouvání má jiný účel. :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky