Video týdne - Steve Barton, pratatíček Raoul in memoriam

Velevážení a milí návštěvníci Lottelandu,
ach ano, kdo po přečtení tohoto oslovení instinktivně přelétl očima výš, aby zkontroloval, kdo je autorem článku, ten odhaduje správně - tento článek nepochází z virtuálního pera FODr. Lotte Raminové. Ale neděste se, nejde o žádné násilné vniknutí mě, tedy BJ de Chagny, do Lottelandu ani o zneužití Lottiny důvěry ve mne vložené - jsem tu z pověření samotné svrchované královny Lottelandu, jejíž internet postihla jakási cizokrajná a těžko vyléčitelná choroba. Chudák Lotte je proto zcela oloupena o možnost podělit se s vámi o své objevy a vlastně i zcela prachobyčejně vládnout Lottelandu. Takže já jsem... ehm... asi něco na styl zemského správce a Jiřík z Poděbrad je můj dávný kolega.

Každopádně abych se dostala k jádru pudla. Lotte jako správná vládkyně nezapomíná ani ve chvíli nejtěžší na své království a nenechala by ho ani za nic zpustnout, proto mne pověřila přidáním tradičního videa týdne. Po dlouhém a hlubokém mozkovém hloubání a dloubání jsem dospěla k následujícímu: "moje" video týdne by mělo být věnováno tomu, komu by mohl být, bohužel pouze posmrtně, udělen titul "praotec Raoul", co se světa muzikálu týče. To jméno známe všichni: Steve Barton.


Minulý týden, přesněji šestadvacátého června, by bylo panu Bartonovi padesát devět let - a shodou nešťastných okolností tomu bude tento měsíc, opět šestadvacátého, dvanáct let, co zemřel. Všichni ho známe jako originálního Raoula našeho sira Andyho, nicméně nebyl to "jen" zpěvák a herec, ale i tanečník, choreograf a režisér. Narodil se v USA, ale působil i ve Švýcarsku, Rakousku a Německu - a jeho němčina byla naprosto dokonalá, což je jev zvlášť pro Američana nezvyklý. Ztvárnil mnoho rolí v nejrůznějších muzikálech, od Cats, které dokazují jeho taneční um, přes Jesus Christ Superstar, Tanz der Vampire, The Fantasticks, West Side Story, Evitu a další až po Fantoma Opery. Byl to člověk úžasně talentovaný a obdařený krásným charismatickým hlasem a jako Raoul patří k nejlepším, které jsem měla tu čest poznat (díky, youtube!). Pro Lotteland se nejvíc hodí, aby tu byl pan Barton připomenut právě jako vikomt de Chagny, proto jsem se rozhodla vybrat coby video týdne jeho All I ask of you se Sarah Brightman.

Upřímně, ty superumělé praraoulovské vlasy se mi nelíbí, chudák pan Barton vypadá jak Fred od Scoobyho. Kdyby ho nechali bez paruky, byl by se svou přírodní blond přirozenějším Raoulem. Tak jako tak je naprosto báječný, romantický, něžný a ochranářský Raoul pro paní Sáru, které jsem bohužel doteď nepřišla na chuť. (Nemůžu si pomoct, ale ona je z těch, kterým tehdejší móda líčení, účesů a tak vůbec všeho nesedla, a její herectví je... inu, poněkud příliš teatrální i na theatre.)


Steve Barton zemřel dvacátého šestého července 2001, dodnes ale nikdo netuší jak. Na jeho nočním stolku bylo údajně nalezeno několik prázdných lahviček od léků na tlak, proto bylo usouzeno, že šlo o sebevraždu. Při pitvě ale prý nebylo v jeho krvi nalezeno víc než obvyklé množství látek, které ony léky obsahovaly. Zvláštní je, že pokud se mluví o Lloyd Webberově Fantomovi a jeho vzniku, hodně se toho namluví o Sarah Brightman, která byla v té době manželkou pana Andyho a náš zamilovaný umělec ji obsadil ze samé lásky, i o Michaelu Crawfordovi, který byl do té doby jen obyčejným televizním komikem, ale Steve Barton, v té době už zkušený umělec, je sotva zmíněný. Proč?

Přeji krásný den a Lottinu internetu brzké uzdravení.

Vaše dočasná zemská správkyně Lottelandu


de Chagny



Komentáře

  1. Ó! Ťápnu na Lotteland a bumho! článek!!!
    Mně se moc líbí Stevův hlas, na toto video jsem natrefila nedávno a taky jsem o něm původně chtěla napsat článek... Vídím ale, že ty ses toho zhostila s brilancí tak, jak bych to já nikdy nedokázala. Uvažuji, čím to asi bude... Asi tím, že už v Raoulismu chodíš dýl než já.Steve Barton... Má nádherný hlas! Je to tak nefér, že zrovna on je po smrti! Tím nechci říct, že bych smrt přála někomu jinému, to ani v nejmenším! Ale... Když on si to tak nezasloužil! Ale to asi nikdo. Ale zpět k jeho hlasu - je jemný, jemnější než hlas některých Raoulů současnosti, a proto se mi tak líbí!A mně se strašně moc líbí, jak se Steve podívá do publika, takovým tím drsným a nebezpečným výrazem: "Your fears are far behind you!"Noné! Nový vzhled! Paráda! Kdo je autorem? Mám jej připisovat zemské správkyni Barbaře Jane, či Tahmed, či Lotte, či komu? :D

    OdpovědětVymazat
  2. Vidíš, byla bych o tom vůbec nepsala, kdyby Lotteland nepotřeboval video týdne! Sice jsem měla v diáři vyznačené "narozky" pana Bartona, kdy jsem pokládala za vhodné sepsat článeček, ale nakonec jsem ten den byla v práci, tak z toho sešlo. Tak jako tak článeček i od tebe neuškodí, none? :)S novým vzhledem nemám nic společného, já jsem ráda, že vím, jak se na blog přihlásit. :DÓ, kéž by už měla Lotte v pořádku net! :-/

    OdpovědětVymazat
  3. Za tento nový kabátek mohu já. Lotte si ho u mě totiž už před dlouhou dobou objednala a chtěla jej na prázdniny tak ho tu má :-)

    OdpovědětVymazat
  4. INTERNET!!! INTERNET!!! INTERNET!!!Pardon, ale být tak dlouho odříznutá od Lottelandu je menší noční můra. FU! :DDrahá BJ, děkuji za skvělý zástup, bylo mi hned jasné, že se ho zhostíš skvěle.Uhodila jsi hřebíček na hlavičku, Steve je hrozně zapomínaný a nechápu proč. Vlastně kdyby Sarah tou dobou nebyla manželkou ALW, tak by byl mnohem větší hvězda, než ona. Vlastně nebýt Sarah manželkou AlW, tak není FO, to je lehce problém. :D

    OdpovědětVymazat
  5. Ó, bylo mi ctííí! :) (Ale doufám, že už mě nebude potřeba. Teda jasně, zaskočím ráda, ale Lotteland není Barbarasie, abych tu byla nakýblovaná v jednom kuse :D)Nojo, kdyby nebylo paní Sáry, byla by nějaká jiná paní Webberová a ví bůh, třeba by Andy čmajznul nápad na muzikál jinému malému a nevýznamnému skladateli a my bychom teď opěvovaly Steva třeba v roli Doriana Graye (dobře, tohle jsem napsala po letmém pohledu do knihovny a hned po tom, co jsem zavrhla, že by hrál odložený bublifuk, ale pointu chápem, ne? :D)

    OdpovědětVymazat
  6. To se ví, podobné kiksy internetu už bych si taky ráda odpustila :DSteve by zvládnul i ten bublifuk :D :D ta tužka s bublifukem z PV ještě žije, jen tak mimochodem? :D

    OdpovědětVymazat
  7. Tak takhle by měl podle mě vypadat Raoul (až na tu paruku) (i když jsem to myslela, co se chování týče).
    Ohledně jeho hlasu naprosto souhlasím se Zuzkou. Tohle by ze mě skoro udělalo raoulistku (ale jenom skoro).Ale hlas Sarah mi zní jako hlas nějaké herečky z těch černobílých filmů, na které se dívala babička.A ten polibek jim prostě nevěřím.

    OdpovědětVymazat
  8. Jeho hlas, to je něco nadpozemského! Tak jemný, příjemný - mohla bych ho poslouchat pořád! :)Mě vždycky přišlo, že trochu moc tlačí na pilu...hlavně s vibratem. No, ale stejně pro ni mám slabost, to se těžko vysvětluje. :DTen je tak krátký, že když mrknu, tak ho zmeškám! :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky