Nová videa z ruského Fantoma Opery


K mému velkému překvapení a radosti se na internetu objevují další videa z moskevské produkce Fantoma Opery s velmi "vzácnou" (protože hrála poměrně málo) Christine, Mercedesz Csampai. Pojďme se na ně tedy podívat. :)
Balet v Hannibalovi - povšimněme si, jak Mercy tančí en pointe. Fun fact: byla první ruská Christine, která en pointe tančila. Elena Bahtiyarova ji posléze následovala, Tamara Kotova tuším en pointe netančí. Ne že by to byla nějaká určující vlastnost Chrtistine, ale je to milý detail navíc. Christine přece jen byla baletka. :)
Little Lotte, The Mirror, The Phantom of the Opera (Dmitry Ermak, Mercedesz Csampai, Eugeny Zaytsev) - přítomností tohoto videa v Ivanově rubrice možná trošku švidnluji, ale rozhodně ve výčtu nesmí chybět.
Pozorovala jsem to u Tamary Kotove, pozuruji to teď u Mercy - ruské Christine nejsou z objetí s Raoulem ani tak rozpačité, jako spíš vyděšené, když si uvědomí, že porušují "Andělova" pravidla. Vytváří to trochu víc vystresovaný dojem, ale tím správným způsobem. A když to tak vidím u hned dvou Christine této inscenace, usuzuji, že je to režisérský pokyn spíš než podání Tamary, za které jsem to původně pokládala. Tak či tak se mi to velice líbí.
A jsem ráda, že můj prvotní negativní dojem z Evženova Raoula nesetrvává. Buď měl v záznamu, ve kterém jsem ho viděla s Tamarou špatný den, nebo se ještě seznamoval s rolí, nebo prostě jen já byla příliš příkrá - teď se mi líbil moc. Zkrátka super roztomilý puppy Raoul. Jen si tedy snad rýpnu v tom, že Mercyina Christine je vedle jeho Raoula taková vyzrálejší - nepovím že starší, protože Mercy je mladičká a vypadá na svůj věk, ale prostě...vyzrálejší. Což je zvláštní, protože Mercy hodně hraje na Christininu naivní notu (ona to myslím zmiňovala v nějakém rozhovoru) a ve chvíli, kdy k ní přes zrcadlo promlouvá Fantom působí téměř až bezelstně důvěřivě. Bless her.

Jinak u téhle verze titulní písně mi připadá nejvíc zřejmé, že jede na playback, poněvadž mi přijde jako by tam Mercy zněla dost jinak než jak zpívala LL a TM. Trochu hlouběji ve střední poloze hlasu a výšky byly trochu jistější (Mercyin vyšší rejstřík je něco, čím si pořád nejsem stoprocentně jistá, ačkoliv jsem z poslechu audií zaznamenala velké postupné pokroky).
Dmitryho Fantoma jsem zatím jen slyšela, nikdy neviděla, takže jsem ho sledovala zvlášť napjatě. První dojem byl takový, že v sobě má hodně svůdnosti - ani to není v tom způsobu hraní, jako spíš v jeho podtextu - řeč těla, co z něj vyzařuje atd. Soustředí se na Christine odlišným způsobem - nejen jako na nástroj jeho hudby a božský hlas, ale jako by za tím vším viděl i ji, jako reálnou osobu, což je pro mě poměrně nevídané, milé. Doufám, že teď nejsem jediná, komu to tak přijde. :D A abych nebyla stoprocentně lichotící, místy mi přišel okázalý zase až moc. :D
Z Music of The Night tu máme jen kousek, ale můžu konstatovat, že Dmitry pro ten skoro polibek šel opravdu naplno - krása! :D
Music of the Night (Ivan Ozhogin, Mercedesz Csampai) - chvála muzikálové bohyni (proč by to měli být pořád chlapi?) za tohle video! Huuu! Já si ho přála od té chvíle, kdy se nemožné stalo možným a ven se dostalo Final Lair Ivana a Mercy. Jupíjej! :D
Jinak je úsměvné, že tohle video začíná víceméně přesně tam, kde to s Dmitrym výše končí. :D Kéž by i kvalita byla stejná, ale nevadí, nevadí! :D
No nicméně ta dokonalá shoda s videem výše aspoň veeelmi názorně ukazuje co tvrdím tak dlouho - totiž že Ivanův Fantom je poněkud rezervovanější (i když při jeho a její výšce je ten skoro polibek opravdu téměř neproveditelný, musel by se k ní vyloženě sklonit a to on zřejmě nedělá s žádnou Christine - minimálně ani s Tamarou ne).
Úplně to teď zní jako bych chtěla naznačit že Ivan s Mercy nespolupracuje, ale opak je pravdou. Zaprvé spolu mají geniální chemii, kterou jsem na tomto blogu opěvovala už mnohokrát, zadruhé tam jsou momenty, kdy se všelijak pokrčí v kolenou aby byl víc na její úrovni, navázal s ní ještě bližší kontakt a "spojení". Ačkoliv jeho Fantom je obecně v téhle scéně víc obezřetnější, téměř nervózní, s Mercy jako Christine je mnohem víc bezprostřední, než co jsem ho zatím viděla. Tak nějak jsem to čekala, ale stejně jsem nadšená, když to teď konečně vidím na vlastní oči.
Point of No Return, Down Once More (Ivan Ozhogin, Mercedesz Csampai) - tohle video mě trochu mate svým perfektně čistým zvukem. Jako by snad někdo přišel k nahrávce přímo z jejich mikrofonů, nebo nevím. Ale je to bájo. :D
Jinak Mercy je zase jednou ohromující. Já ji mám zafixovanou jako tu droboučkou roztomiloučkou, ale budiž mi tohle video důkazem, jakým ona umí být ďáblíkem. Její podání svůdné Aminty je zkrátka její, nevšední a nové jako vždy, ale totálně on point. Je pozoruhodné, že je to jako by se změnila celá její osobnost, nejen její hraní - ta řeč těla, ta chůze - všechno tak jiné, jako by se do role přímo vtělila! Já ji zbožňuju!!! :)

Komentáře

Oblíbené příspěvky