Die Schatten Werden Länger - Dolhai Attila, Szabó P. Szilveszter

Připadá mi, že je to snad poprvé, co sem dávám jako video týdne tento duet Smrti a Rudolfa z muzikálu Elisabeth, ale ruku do ohně za to nedám, protože na to už tenhle blog vedu moc dlouho. :D
Nicméně je to myslím určitě poprvé, co sem dávám něco z maďarské produkce Eli, tak v něčem je to jistá premiéra. :D
Aneb pojďme se potěšit nejtřpytivější produkcí tohoto muzikálu! :D
Dále mám ještě nutkání vysvělit co je ten míček, který v maďarském stagingu sehrává tak postatnou roli - nuž, v této inscenaci Smrt při prvním setkání Rudolfa právě tímto míčkem podaruje a ten se mu pak znovu zakutálí do života ve chvíli nejkritičtější....a proto na něj Rudolf tak zádumčivě hledí.
A ač výkony obou herců jsou na skvělé úrovni, musím se vám přiznat, nejvíc se mi líbí nadšený pan dirigent. :D Taky chci takhle milovat svoji práci. :D
Rudolf mi ale přišel velmi udýchaný - téměř jako by si jen tak odskočil zazpívat z běhu maratonu. Obecně vzato ale musím říct, že si tuhle verzi DSWL neužívám tolik jako ty v němčině - jde o to, že mi se vší úctou maďarština zkrátka připadá jako velmi nezpěvný jazyk.
Choreografie byla velmi živá, neustále se něco dělo, přišlo mi to jako výtečná metafora zmatku v Rudolfově nitru a o něco pestřejší než originál. To se asi dá o maďařské produkci říct tak obecně - že je pestřejší a záleží jak na které scéně, jestli je to míněno dobře nebo špatně, ale to už tak bývá u všeho - totiž že nic není černobílé.

Tak nakročte do nového týdne pravou nohou! :)

Komentáře

  1. Z Maďarska jsem dosud žádné video z Eisabeth neviděla.
    Teda upřímně, pobavilo mě. Za prvé zápal pana dirigenta. A to nemyslím nijak školibě, právě naopak, ten entuziasmus a nadšení je úžasný! Nejen že dává pokyny orchestru, ale ještě si u toho stihne i pohupovat do rytmu a zanotovat si se zpěváky. Jsem ráda, že ve videu použili několik záběrů právě na něj. :D Je to borec. :D)
    A za druhé jump Smrti. Když skočil z té postele směrem k Rudolfovi, tak to nemělo chybu. Hihi. :-)
    No u představitele Smrti jsem měla dojem, že na tuhle roli hlasově nestačí. Ale těžko soudit podle jednoho videa.
    Zato představitel Rudolfa má krásný hlas. Ten se mi fakt líbil. :-)Třeba na maďarštinu jako samu o sobě nejsem zvyklá, takže slyšet DSWL v tomhle jazyce mi přijde zvláštní. Možná na té "nezpěvnosti jazyka" něco bude. :-)Takže na videu se mi nejvíc líbil: Rudolf, choreografie a pan dirigent :D :D

    OdpovědětVymazat
  2. Pan dirigent byl božíí. :D Strašně milý a nadšený. To musí být bájo hrát když on diriguje. :D
    Hehe, koukám, že Rudolf a Smrt mají u nás zastoupení padesát na padesát, já preferovala spíš Smrt. Ale tvé argumenty jsou asi shodné s mými, taky si myslím, že ne všechny tóny dal úplně čistě. :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky