Odmítám zemskou tíž - Mary a Terka


Po nějaké té době se mi zase ozvaly talentované Mary s Terkou, na které si jistě pamatujete díky jejím překladům Love Never Dies :
TADY a TADY a TADY.
Teď se mi holky ozvaly znovu, protože rozjíždí nový projekt, tentokráte Wicked. Zde proto přináším jejich překlad Defying Gravity pod názvem Odmítám zemskou tíž.

Holky, to je paráda! :)
Obdivuju, že jste se pustili i do toho úvodu hádky Glindy a Elphie, to je přece jen pasáž, kdy si názory vyměňují velice prudce a rychle, takže najít proto pasující česká slova musel být oříšek.
A že se vám podařilo i název přeložit tak, aby pořád zachovával původní smysl, to bylo geniální, no vážně. :) Tahle písnička celkově mi přijde na překlad velice těžká, takže jste mě vážně ohromily. :)
A i ta pasáž Ozianů je úderná a zpěvná.
Tolik dobrých překladů za tak krátkou dobu, za poslední dny jen nevycházím z údivu. :)






Glinda: Elphabo, proč jsi to prostě nemohla nechat být a musela jsi vyšilovat?

Snad už jsi šťastná
Teď můžeš šťastná být

Snad už jsi šťastná, že jsi šanci zahodila.

A všechno pokazila.

Elphaba:

Snad už jsi šťastná, Ty můžeš šťastná být
A snad jsi pyšná jak jsi se všem podvolila

A sebe podpořila

Both:

A ty teď beze slov se ptáš

Proč jen tak šťastná
se zdáš...


Glinda: Elphie, poslouchej mě jen se jim omluv

Stále smíš být s čarodějem

Vyplatí se píle tvá

Vše po čem toužíš se ti splní...

Elphaba:
Já vím
A dál to nechci

Ne! Nemůžu chtít

Nikdy víc...

Najednou změnu cítím

Najednou jiná jsem

Pravidel přestávám se bát

a mířím z kola ven

Dlouho jsem stála stranou

Já nemůžu už to snést

Nastal čas věřit v sebe

Mít kuráž...

se vznést

A s chutí já odmítám zemskou tíž

Bez obav já odmítám zemskou tíž

A nejde zpět to vzít

Glinda:

Jak ti to vysvětlit mám

Netušíš jak hrozně se mílíš

Elphaba:

Já končím s předstíráním

Přestávám loutkou být

Vše změnit nedá se

A já to stejně budu chtít!

Lásku jsem chtěla chránit

Dávno už ji prohrávám

A v duši zbyl,

mi jen splín a na srdci šrám!

Já s lehkostí odmítám zemskou tíž

Nastal čas jít já odmítám zemskou tíž

A nejde zpět to vzít!



Elphaba:Glindo Pojď semnou ... pomysli co bychom mohli dokázat... spolu.

Nespoutané , Spolu jsme nespoutané

Spolu budem ten nejlepší tým, to dobře vím, GLINDO

Vše o čem jsme snily

Glinda:

Když spojíme síly

Both:
Dokážem co budem chtít
Jen ty a já odmítnem zemskou tíž

Dnes ty a já odmítnem zemskou tíž

Elphaba:

Nepůjde zpět to vzít.

Tak, jdeš semnou?

Glinda:

Snad už jsi šťastná

Osud svůj v rukou máš

Elphaba: I ty.

Snad chybu neděláš

Both:

Snad dojdeš k svému cíli

Nebuď smutná ani chvíli

Snad budeš šťastná napořád!

Já budu štěstí...

ti přát...

Elphaba:

Budeš-li chtít mě najít,

Na západ mířím já

Jak někdo říkal kdysi,

Prý že šanci létat každý má!

Možná že sama vzlétnu,

Budu však svobodná !

Těm co mi brání ,

Vyřiď co ti povídám!

Všem jim chci říct že odmítám zemskou tíž!!!

A stále víc odmítám zemskou tíž!!!

Za pravdu svou se budu bít

A čaroděj

i s celou OZ...

Ať už měl nebo neměl moc

Mě nedonutí zpět

to vzít !!!

Glinda:

Snad už jsi šťastná

Ozians:

Ukažme si na zlou

Za ní!!!

Elphaba: Zpět to vzít!!!!

Ozians: Žádný soucit se zlou! Takže musí zpět to..

Elphaba: AHHHHHHHHHH!!!!!

Ozians: Vzít!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Komentáře

  1. Tak to je legendární. Holky mají opravdu na toto talent. Opravdu skvělá práce. Už vím co mi teď bude znít v hlavě.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky