Premiéra Love Never Dies v Kodani

Jak jsem již referovala dne 24. října 2012 proběhla premiéra nejnovějšího muzikálu A. L. Webbera - Love Never Dies v Dánsku. Premiéra byla živě přenášena na internetu, takže kolem sedmé jsem usedla k Lízátku (můj computer :D) a netrpělivě očekávala co bude.

Ocitla jsem se na schodišti na kterém byl položen rudý koberec. Všude kolem se prodírali lidé, vzrušeně si šuškali a kráčeli s nosem zabořeným v programu, na kterém se skvělo logo Love Never Dies, nebo se hloučkovali a jeden přes druhého mluvili. Slavné dánské celebrity o kterých v našich končinách nemáme ani ponětí se se zářivými úsměvy fotili do dánských magazínů, o kterých opět nemáme ani nejmenší tušení.

Do popředí se postavila neustále se usmívající žena s blonďatými vlasy spletenými do copu na stranu a obřadním hlasem začala něco brebentit v dánštině, kterou k mému údivu místy prokládala i angličtinou. Poté (jak jsem odhadla) někoho uvedla. Obraz se ze schodiště přenesl do zákulisí divadla, kde postával milý pán ve svetru. Jeho jméno znělo Paul Farnsworth, autor kulis a kostýmů. K mé neskonalé radosti promluvil anglicky.


Zdál se z toho všeho rozruchu kolem něj nervózní, ale ochotně se pustil do vypravování. K Love Never Dies byl povolán narychlo a na přípravy nebylo mnoho času. Přesto je nebral na lehkou váhu a nač se zaměřil byl přirozeně Coney Island. Studoval dobové fotografie a nasával atmosféru toho magického místa. Prohlásil, že některé kostýmy díky získaným poznatkům začal ladit to temnějších barev, než původně plánoval, neboť k vlastnímu údivu shledal, že ačkoliv čekal, že Coney Island bylo pestrobarevné místo, tak většina lidí na fotografiích byla oděná do černé. A v tu chvíli jsem se přestala rozpakovat nad fotkou Meg, kde narozdíl od všemi barvami hrající Austrálie má kolem sebe poměrně děsivé černé "klauny".


Opět jsme se vrátili k copaté moderétorce, která neúnavně pokračovala v odchytávání si prominentních hostů a nesrozumitelném brebentění, díky kterému jsem si na druhou stranu začala zvykat na dánštinu. A hle! Světlo do jazykové bariéry vnesl rozhovor s Patrickem Murphym, z Really Useful Group známé pod zkratkou RUG, společnosti která vlastní práva na...jaký muzikál si zrovna vzpomenete. Kromě LND samozřejmě FO, Bídníky, Wicked, Cats, Evitu....Seriously, nač si vzpomenete. V té firmě se asi vyplatí pracovat, by the way. :D
Takže pan Murphy vynesl dechberoucí sdělení: LND se do necelých dvou let otevře v Německu (so close, so close!) a na Broadwayi - o čemž už se déle spekulovalo. A kromě toho tu máme ještě UK tour....yes, yes. LND haters - smulka! Chňá! :D (tenhle článek začíná být silně subjektivní, right?!).
Radost mi udělala nakouknutí do zákulisí, kde panoval neskutečný chaos a jeden kostým se tam míhal vedle druhého (z vousaté ženy mi málem vypadly očí z důlků, ale ke Coney to sedí, co si povídat). Kupodivu se nervozita nepřenesla ani na Louisu ani Thomase, v rozhovorech působili docela uvolněně, což je ovšem všechno, co jsem z jejich dánštiny vydedukovala. :D
Nastala další série dánských rozhovorů - měla jsem alespoň čas zpracovávat ty skvělé zprávy, které jen o pár minut později zaplavily facebook. Během interview s dánskými celebritami se občas mihl záběr na plnící se hlediště a mě pokaždé uniklo něco na způsob "ach jo" :D. Dočkala jsem se i prvního pohledu na jeviště - opona byla v tmavé barvě, zvláštně nařasená.
A pak se obraz ustálil. Ten okamžik, kdy Dánsko poprvé uslyší a uvidí nejnovější muzikál ALW nadešel....
Nazvedla se opona, ale jen z poloviny....jak to popsat. Ukázalo se, že je tak zvláštně nařasená z účelu, protože byla vlastně na dvě části a zůstala jen ta spodní.
Úvodním číslo - Till I Hear You Sing se odehrávalo opět u klavíru, na platformě jakou známe z FO v začátku titulní písně, když Erik vede Christine do svého úkrytu, nebo ostatně i z LND - mimo jiné při smrti Christine. Erik zpívá, při kvalitě videa toho z něj příliš nevidím, zato mě uchvátí, že na té části opony, která skrývá prázdný prostor mezi platformou a jevištěm se promítají záběry Christine, dokonce i Fantoma, nebo jsou tam nějaká světélka a můj osobní tip byl že mohly představovat lustr. :) Na konci písničky při tahání onoho vysokého tónu jsem pořád podvědomně čekala na takové to typické muzikálové gesto like this:
Ale Fantom po dánsku se spíš opíral o zábradlí. Ne, to zní špatně, lidi. Řekněme, zoufale svíral zábradlí v toužebných myšlenkách na Christine. Yop. Probírala jsem tuto skutečnost s BJ, která naopak prohlásila, že se jí to tak líbilo víc, takže víc hlav, víc názorů! Muzikálové zvedání rukou - ano, či ne, co myslíte, drazí čtenáři?
Vrchní část opony se opět zatáhla a ze stropu se spustil akrobat na laně (hello, London!). Poté se opona už zvedla úplně a nastala podívaná, která mi vyrazila dech. Coney Island po dánsku, to je něco, vážení! Ze začátku jsem viděla pravděpodobnou inspiraci Melbourne, když byly žárovičkami vytvarovány obrysy budov v Coney. Poté nastala velkolepá přehlídka kostýmů, efektů a do toho všeho se neustále měnily i kulisy, takže jeviště působilo živě, nespoutaně...jako Phantasma! Za zmínku jistě stojí jeden kostým hned pro dvě dámy - siamská dvojčata, chichi. :) Nechyběli ani ohňové efekty a....i kolotoč byl! Dánský Coney Island má prostě všechno - je inspirovaný oběma bývalými produkcemi a přitom tam vnesl tolik nového a originálního. A teď bomba - tenhle Coney Island je podle mého review zatím ten nejlepší, jaký jsem kdy viděla!!! ;)
Ve chvíli, kdy trio ohlašovalo Meg.... obraz zmizel, zamrkala na nás blonďatá moderátorka a obraz zčernal docela. Což je škoda, byla jsem na Meg moc zvědavá, v podstatě toho o ní stejně jako o Raoulovi víme nejméně...hlavně mě zajímalo, jakou choreografii jí zvolili, asi méně náročnou, než jakou měly Summer a Sharon, když tak sleduji její kostým, ve kterém by se takové akrobacie rozhodně provádět nedaly. :))
Oficiální fan stránka Love Never Dies také napsala, že se již brzy můžeme těšit na další ukázky ze show v podobě videa, takže Dánsko o sobě ještě dá slyšet!!! ;)

A ještě pár dalších fotek...


Christine disembarks. V tomto kostýmu jsme Louise už viděli. Taky tu máme konečně Raoula. Už když jsem viděla jen nákres jeho kostýmu, tak mě to napadlo a teď je to definitivní. Raoul po dánsku je typický lázeňský švihák, isn't he? :D
Madame Giry s šedivými vlasy. Vlastně to dává smysl, postarší měla být už ve FO, tak co po takových deseti letech...
Navíc ji to dělá lidštější, je fakt, že mě tím, jak je vždy černá od hlavy až k patě lehce děsí. :D
The Beauty Underneath. Jak jsem se vyjádřila už jen po shlédnutí nákresu tohoto kostýmu - ten červený plášť - nevím, nevím. Období Rudé smrti už má Erik za sebou, isn't he? Kulisy mi přijdou jako inspirované Londýnem, jenže dle mého náhoru Angličané si v tomto případě vedli vkusněji.
Devil Take The Hindmost - z lázeňského šviháka alkoholik. Ne, seriously, tady ten herec opravdu vypadá nějak nezdravě, vyhuble - jako po propité noci. Záznamy nám snad ukáží pravdu.

Možná jsem trochu rozpačitá z toho klobouku, který by byl suprčupr - jen proč má tu věc pod krkem? A ten kostým - to je velká pocta - se mi líbí víc, než v Austrálii (těžko srovnávat s Londýnem, tam měla Meg župan). Kulisy...inu, ne, že bych tomu rozuměla, ale přijde mi, že něco takového v té době na Coney opravdu mohli mít. Nevedou v mém žebříčku, ale beru je.
Before the Perfomance - Raoul. Ne vážně, já si tu písničku rozděluju na Raoula a Erika. :D Tady zase vypadá docela dobře, ne? Možná i mlaději než Christine. Aaach. Raoul bude důvod, proč se nejvíc těším na záznamy. Chci vědět, co si o něm vlastně myslet, protože z každé fotky s ním mám jiný pocit!
Tak a Erikova chvíle v Before the Perfomance. Za prvé musím poznamenat, že ten Christinin župan je podobný tomu, jaký měla Summer v Londýně - i kyž o něco načančanější. A já raději ty bílá negližé s krajkami, to je prostě Christine's style :D. Abych to vykompenzovala - ten nápad dát Erikovi znovu jeho typický černý plášť a právě v tuto chvíli je perfektní, je to něco, co mi u obou dosavadních produkcí chybělo. No a náhrdelník. Je to změna oproti třeba zmiňovanému Londýnu, kde podle mě byl užitý ten nejkrásnější.
Je krásný, ne že ne, ale ne tak...spectacular. Na druhou stranu, ty šaty jaké Christine v titulní písničce má se pro něco takového dvakrát nehodí.
A konečně ta titulní píseň. Ne že bychom tu z Christine moc viděli, ale tak soustřeďme se na kulisy. Když už se rozhodli pojmout LND v japonském stylu, jsem ráda, že to alespoň udělali se vším všudy. Ty kulisy jsou báječné - jemné, není to ta barevná přeplácanost jakou měla Meg u Bathing Beauty, zkrátka prostá japonská elegance. Stále si nejsem jistá, proč bylo Japonsko isnpirací pro píseň zpívanou na místě jako je Coney Island, ale když už tak učinili, alespoň že pěkně, right?!
Trošku rozmazaněji blíž ke Christine. Její kostým je opravdu takové kimono. Z původních nákresů jsem si říkala, že v reálu to třeba bude vypadat trochu méně jako kimono, ale spletla jsem se. Je elegantní, podtrhuje Christininu křehkost, ale stále nechápu tu spojitost LND a Japonska....
Také se zdá, že má nějakou ozdobu ve vlasech, co myslíte? Snad ji uvidíme na videu.

Komentáře

  1. ou, Lotte, převelice díky, žes to shrnula a dodala fotečky, jak asi víš, já ani ty kousky neviděla :(

    OdpovědětVymazat
  2. Tak snad budou v tom slibovaném videu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ach to doufám! Akorát ta Meg se mi nezobrazuje... :( Ach přečetla jsem to jedním dechem a řekla jsem si že už SAKRA musím dopsat tu recenzi na Australské LND na kterou si brousím zuby už od září... :D

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Ojé, fotka mi zlobila už při vkládání, to bude tím. CM, ty Meg vidíš? :D

    OdpovědětVymazat
  5. ona má asi být pod Devil take the Hindmost, že? no, tak to vidím jen šedou čáru...

    OdpovědětVymazat
  6. Tak, tak....to je zvláštní, že mě se zobrazuje....O.o

    OdpovědětVymazat
  7. to je fakt divné, ale až zítra dorazím domů, tak se na to mrknu-teď jsem na notebooku, tak kdo ví, jestli to nemá nějaký vliv...

    OdpovědětVymazat
  8. Ách už se mi zobrazila! :D No ano její kostým je krásný ale ne že by předčil ten Australský... Možná jsou na stejné lince... :D

    OdpovědětVymazat
  9. u mě stále nic, tak jestli za to nemůže prohlížeč...

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: I to je velká pocta pro Dánsko! :D[9]: Kdoví, takový technický antitalent jako já ti neporadí :D

    OdpovědětVymazat
  11. Omlouvám se, že komentuju až teď, mám toho teď až nad hlavu. Byl stužkovák, stěhovali jsme ložnici... Pffff...Zajímalo by mě, jak přišli k tomu Japonsku , ale líbí se mi to, fakt že jo! A chci slyšet Raoula, kurníkšopa! :D

    OdpovědětVymazat
  12. Neboj, nemáš tu žádnou časově omezenou komentovací povinnost ;D a z FB mi došlo, že jsi busy :DJe to pěkné, ale nejde mi to na rozum :D já hlavně chci vědět, jestli se mi líbí, nebo ne. Není možné, aby na jedné fotce vypdal děsivě a na druhé dobře, ať se rozmyslí, jako! :D

    OdpovědětVymazat
  13. Ufff, to se mi ulevilo :D
    Já jen aby to nevypadalo, že na Lotteland dlabu, to v žádném případě!Možná je oboje najednou. Třeba vypadá ve výsledku děsivě dobře. A nebo pěkně blbě :D

    OdpovědětVymazat
  14. :D :D Slyším ten padající kámen z tvého srdce. ;D
    Ooh, neboj, to bych si nemyslela ;)Jako optimistka budu věřit v první variantě :D

    OdpovědětVymazat
  15. Jj, spojitost LND a Japonska taky nechápu, ale přestože můj první názor na Christineiny šaty byl: "Co to má za kimono?!", tak musím uznat, že kulisy k téhle písni jsou kouzelné. Jemné, snad zasněné - stejně jako píseň Love never dies.
    Jenže se musím přiznat, že ikdyž si s tím dali práci a vypadá to fantasticky, tak se mi to k LND nehodí. Nevím, asi je to o zvyku.Co mě ale nejvíc nadchlo a u čeho říkám: "Jj, to se jim povedlo!", je Erik v typickém černém plášti v BTP.
    Když už se inspirovali The Mirror, tak se vším všudy a já na to: "Oh, Yes!"

    OdpovědětVymazat
  16. Teď se mi konečně ukázala Meg.
    No ten šátek co má z klobouku zavázanej pod krkem by mít nemusela.Musím říct, že jsou ty šaty hezčí než v Austrálii.Celkově na mě ty kulisy za Meg působí dosti autenticky. Připadají mi jako nějaká pohlednice sestavená ze starobylých fotografií.

    OdpovědětVymazat
  17. Určitě jde o zvyk. :) Říkala jsem si, že na australské LND si nikdy nezvyknu, na Annu a Bena si po Ramierře nezvyknu....a teď to baštím všechno! :DPlášť! Yes, yes! Jak já to miluju! :D A vypadá to tak fantomácky, když jí nasazuje náhrdelník s tím pláštěm...:DTa Meg je ale problémová fotka! Vždycky se mi v pohodě načetla a teď mi taky stávkuje! :D
    Fakt bych ten šátek oželela, protože on by ten klobouk byl fakt hezký, možná i hezčí než v Austrálii...
    Pohlednice ze starých fotek! Jop! To jsi na to kápla.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky