Videa z Balu Vampirov s Fedorem Osipovem jako hrabětem Krolockem

Už před nějakou dobou se objevila další videa z ruské produkce Tanz der Vampire/Balu Vampirov, na která jsem se opravdu těšila, jen jsem neměla čas. Ale teď to napravím!
A proč jsem se na ně tak těšila? Fedor Osipov jako hrabě Krolock, proto. Jsem na něj nesmírně zvědavá. :)
Mám tu videa ze dvou dat - jednáctého a sedmnáctého září. Kvalitnější jsou ta ze sedmnáctého, pokud se chcete podívat jen na jedno.
No nicméně já to brala chronologicky a tak jsou moje prvotní reakce u těch videí z jedenáctého, pokud vás to zajímá. :D


Gott ist tot (Fedor Osipov), 11. 9. 2016 - velice oceňuji, že Fedor umí být přirozený i v takových těch melodramatických pasážích (ta choreografie s pláštěm úplně na konci).
Einladung zum Ball (Fedor Osipov, Elena Gazaeva), 11. 9. 2016 - zajímalo by mě, co to bylo za výpadeček na začátku. Zvuk či Fedor? :D Tak či tak to musely být horké vteřiny pro dvojníka na střeše. :D
Vor dem Schloss (Fedor Osipiv, Igor Krol, Rostislav Kolpakov), 11. 9. 2016 - to je snad ten nejupřímnější smutek v očích, jaký jsem kdy viděla. V tomhle videu na mě udělal Fedor vážně hodně velký dojem, protože jeho herectví očividně vychází zevnitř a snad proto si mě tak rychle získal. :)
Chemie mezi Fedorem a Igorem je pozoruhodná, tak intenzivní pohledy mezi hrabětem a Alfredem jsem už dlouho neviděla. ;)))
Totale Finsternis (Fedor Osipov, Elena Gazaeva), 11. 9. 2016 - Fedora jsem poprvé slyšela už před delší dobou pouze z audia a docela mě "vyděsilo" jak strašně podobný je jeho hlas s tím Ivana Ozhogina. V určitých frázích jejich hlasy znějí prakticky identicky. A Fedor se musel Ivanem krapítek inspirovat, protože slyším, jak určité fráze dokonce zpívá stejným způsobem.
Musím se přiznat, že jsem část této písně strávila prostým přemýšlením jak vůbec jeho a Ivanův hlas odlišit. Fedorův je možná trošinku víc hrdelní, tím pádem méně delikátní, ale na nic víc jsem nepřišla. Lehce freaky. :D
A ti dva mají podobný i acting! Božíčku můj! :D Já si myslím, že Fedor to musel mít těžké - přišel do obsazení "mazáků" coby nováček, navíc sdílí roli s Ivanem, který je v ruském muzikálovém divadle velká hvězda a četla jsem reakce hodně fanoušků, kteří si přebookovali lístky, jen aby v roli viděli Ivana a ne Fedora, což na jednu stranu možná chápu, jestli je někdo skalní fanoušek Ivana a spíš než Bal Vampirov chce vidět Ivana v Balu Vampirov, no na stranu druhou mi to přijde dost líto. Skoro si říkám, jestli se kvůli tomu Fedor nesnaží Ivana napodobovat? To není jen ten hlas - to ani ovlivnit nemůže, ale on se v některých momentech dokonce i tváří úplně jako Ivan! :D
A na úplně povrchní notě: Fedor je rozhodně jeden z nejfešáčtějších Krolocků - když ten zrádný make-up nějakému herci sedne, je to vzácné, ale stojí to za to! :D

He, Ho, reprise (Fedor Osipov, Igor Krol, Rostislav Kolpakov), 11. 9. 2016 - Rostikova neuvěřitelná přeměna na starého muže je vážně něco! Herecký masterclass!
Die Unstillbare Gier (Fedor Osipov), 11. 9. 2016 - částečně asi kvůli kvalitě videa je těžší říct, co si o tak zásadním momentu pro hraběte myslím.
Prvně je podstatné vidět mu dobře do tváře, což ze začátku nebylo a právě začátek je pro mě tak nějak klíčový - ta pasáž, kdy zpívá o své první oběti je jaksi na čem to celé stojí (pro mě). Když už se obraz trochu vylepšil, mohla jsem zaznamenat, že jeho projev je citlivý ale svým způsobem temperamentnější, než co se obvykle vidí. Skoro se zdálo, jako by rezignovanost hraběte se svým nekonečným životem, byla v jeho případě spíše jen hrou pro smtelníky a on ve skutečnosti všechno prožíval pořád stejně intenzivně, což jeho postavě přidává na tragičnost - a on to tak i podle toho hrál. Je to nové, je to velmi zajímavé.
Asi i zajdu tak daleko, že řeknu, že Fedor je na tomto revivalu zatím to nejlepší. Celé obsazení je kromě něj a Elizavety stejné jako to originální a já z toho mívala pocit, jako by se všechno "jen" opakovalo celé odznova. On je ten závan svěžího vzduchu, který mi vrátil nadšení to této produkce a dokonce i snad pro Tanz obecně, protože už dlouho jsem neměla při sledování videí z Tanzu takové fanouškovské motýlky v břiše. Vidím v jeho projevu nějaké mušky, ostatně jsem jich pár už i zmínila, ale beru to jako detaily, které vylepší s časem a více zkušenostmi. Je na něm něco - jeho charisma, jeho melancholické a tak živelné pojetí zároveň, co mě opravdu fascinuje. Mám radost že ho do této role objevili.
Tanzsaal (Fedor Osipov, Elena Gazaeva), 11. 9. 2016 - mám radši, když pořizovatelé videí trochu víc zoomují, ale zase mě těší ten malý detail, kdy Herbert Kirill upravuje ostatním upírům šaty, protože jeho smysl pro estetiku prostě nepřipustí neupravené hosty na jeho gigantisch romantisch plese. :))
Jinak se zdá, že Fedor občas úplně neví co s rukama, což je asi takový nejtypičtější krolockovský problém, ale zase to není tak výrazné, jsou to jen takové momenty. Obecně vzato je jeho gestikulace moc pěkná.
Jo a Fedorova paruka se v téhle scéně zdála taková zvláštní. Trošku nesymetrická tím, jak měl na jedné straně vlasy stažené pinetkou a na druhé ponechané na volno, působilo to trošku rozcuchaně? :D
Jinak k Fedorovu herectví: líbí se mi jeho podání, to jak vyvažuje mezi upírskou a lidskou stránkou charakteru, ale snad bych omezila to pootvírání úst, občas je to skoro až komické - jako ryba na suchu. Ale zase se mi hrozně líbí ten jeho křivý, přezíravý úsměv/úšklebek. A hrozně oceňuju, že ve vztahu k Sáře v sobě má prakticky rovným dílem obojí - touží po ní jako muž i jako upír a teď jen jde o to, jak se to v něm ve výsledku popere....my samozřejmě víme, jak to dopadne, ale ve Fedorově případu je to skoro i napínavé. Hodně se mi líbí!

Einladung zum Ball (Fedor Osipov, Elena Gazaeva), 17. 9. 2016 - Fedor má v této písni velmi intenzivní, podmanivý pohled, snad bych ale uvítala, kdyby za tu scénu aspoň jednou změnil výraz. :D
Vor dem Schloss (Fedor Osipov, Sergej Denisov), 17. 9. 2016 - vím, že jsem výše Fedora trochu kritizovala za gestikulaci, ale tady zase musím ocenit, jak nepřirozeně některé pohyby jeho prstů vypadají. To sice úplně nezní jako kompliment, ale chci tím říci, že to vypadá docela mrtvolně, jako pohyby člověka, co se už částečně odnaučil....být člověkem. :D
Jinak se opakuji, ale Fedor mě v této scéně vážně dojímá, ale navrch mě i pobavil tím, jak zaonačil to "boo!".
A strašně mě baví, jak se nikdy ani nepodívá na vizitku od profesora Abronsia. :D :D
Dále je pozoruhodné jak jiná je dynamika písně se Sergejem jako Alfredem: Sergej je méně naivní, nepropadá kouzlu hraběte tak snadno, chvílemi si ho měří i překvapivě přezíravě a je vidět, jak je z toho Fedorův hrabě téměř až frustrovaný. A když hrabě Alfreda vykáže, tak Sergej se nepustí do bezhlavého útěku jako většina herců, ale chvíli ještě stojí a navzájem se měří pohledem. Velmi interesantní!
Totale Finsternis (Fedor Osipov), 17. 9. 2016 - je až dojímavé jak moc Fedorův hrabě touží po Sáře a jak v některých momentech až splývá dohromady jestli je to z jeho romantické či upírské podstaty. Taky se tím pádem vyjevuje, že jeho hrabě si není tak neochvějně jistý sám sebou a i to shledávám velmi sympatickým. V některých chvílích vypadá téměř až úzkostně, jako by se bál, že se něco pokazí, což je přímo roztomilé. Skutečně mě až napadlo, jako by Fedor hraběti vdechl nový život.
Závěr byl velmi něžný, romantický. Přišlo mi, jako by se spolu Elena a Fedor oproti tomu záznamu z jedenáctého víc sehráli, což je až neuvěřitelné, na to, že je to rozdíl jen šesti dnů.
Die Unstillbare Gier (Fedor Osipov), 17. 9. 2016 - jsem tuze ráda, že je tohle druhé video lepší kvality a já se tak můžu více šťourat ve Fedorově pojetí role. To je moje. :D
Fedor je rozhodně jeden z nejnervóznějších Krolocků, co jsem zatím viděla. Když kráčí mezi hroby, zdá se, jako by na něj z minulosti vyskakovaly všechny staré hříchy a ten provinile úzkostný výraz, se kterým pak pokleká k hrobu sé první oběti!
U Fedora mi přijde nejvýraznější Krolockův vnitřní rozpor - ono se totiž zdá, že Fedorův hrabě přímo bojuje sám se sebou a svojí podstatou a čím víc se tomu vzpírá, tím je to přirozeně horší, takže snad odsud se bere ten velmi rozrušený podtón tohoto Gieru.
Tanzsaal (Fedor Osipov, Elena Gazaeva), 17. 9. 2016 - docela se mi líbí, jak se Fedor poté, co kousne Sáru zatváří úlevně - zkrátka jako upír co dočasně nasytil ten nekonečný sžíravý hlad.

Komentáře

  1. Fedor!!! Na něj jsem byla vážně zvědavá a se vším, cos tu napsala, naprosto souhlasím.
    Chemie mezi Krolockem a Alfrédem? Hm, musím se přiznat, že v této scéně si nejvíce všímám Krolocka a jeho emocí, a jeho interakce s Alfrédem na mě obvykle nezapůsobí. Proto se div, že k tomu vůbec došlo. :-)
    Když jsem Fedora slyšela poprvé, tak u mě nastala podobná reakce. (OMG, on i na fotkách měl stejné výrazy jako Ivan! :D)
    Je opravdu velká pravděpodobnost, že kopíruje od Ivana. (A myslím, že kdybych viděla Fedora v jiných muzikálech, v jiných rolích, tak by se ukázalo, jestli bere Ivana za svůj vzor, a nebo se jím inspiruje pro roli hraběte.) Připadá mi, že se Ivana „drží“ až moc. V jeho herectví je tolik krásných momentů, že si říkám, že kdyby se od něj „oprostil“ bylo by to pro něj lepší. :-)
    Jj, taky to chápu (kdo by nechtěl vidět Ivana naživo, noné?), ale kvůli Fedorovi mě to taky mrzí. A ještě o to když vím, že kdybych si měla vybrat já, tak jdu bez váhání na Ivana.
    Jóóó, taky jsem si říkala, že mu to v krolockovském looku sekne. :D (Ten sedne jen výjimkám. :D)
    Rostík je rozený komik! Stejně bych ho nikdy netipovala do role profesora. S jeho hlubokým hlasem. :-) (Zvládne Krolocka, Herberta i profesora – páni! :-D)
    Jak to tak čtu, tak si říkám, že jsem nikdy nepřemýšlela nad Krolockovou árií do takové hloubky jako ty. :-D
    Jj, Fedor mě zatím zaujal na tomto revivlu nejvíc. Mno... nejvíc.... samozřejmě, Ivan je pořád dokonalý a úžasný hrabě a já stále žasnu nad tím, jak se v roli neustále posouvá. Jako by vybrušoval už tak dokonalý diamant. :-) Přesto jsem byla zvědavá na něco nového a z nového castu se mi nejvíc líbí Fedor. :-) Ale zároveň si říkám, že kdyby se zdržel „kopírování“ svého kolegy, tak bysme se dočkali většího rozměru inovací. (a Fedorovi by role hraběte sedla víc?) Beru to, že je Fedor v muzikálu nováčkem (jestli hrál/hraje v něčem jiném vůůůbec netuším) a v tomto ohledu před ním pomyslně smeknu. :-)
    A opět: opožděně doceňuji Sergejovo pojetí Alfréda. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. No právě! Kdyby byl Fedor zaměnitelný s Ivanem jen po hlasové stránce....ale oni i vypadají strašně podobně (teda v tom krolockovském líčení, v reálu už to není tak horké).
    Opět souhlasím - Fedor ukázal velmi zajímavé nové stránky hraběte a myslím, že se vůbec nemusí bát roli trochu prozkoumat a zahrát jinak než Ivan. No na druhou stranu pokud se kvůli svému slavnějšímu kolegovi cítí pod tlakem a chce se zavděčit fanouškům...já ho asi chápu, ale i tak mi to přijde škoda.
    Rostik je fakt zázrak, jak jinak to říct! :D
    Já se hrozně ráda šťourám v Krolockově árii, to je fakt. Asi proto, že kdybych tU píseň poprvé slyšela bez kontextu zbytku muzikálu, čekala bych nějaké ponuré, deprimující dílo se zaměřením na psychologii postav, ale přesně to Tanz není! Fanoušek si musí sám udělat svoji vizi, zrovna tak jako herec může role interpretovat stokrát jinak...a čím méně prostoru Krolock v muzikálu má, tím víc nad ním tím pádem přemýšlím, protože je to postava velmi zásadní. No...a já se vlastně v psychologiích muzikálových postav strašně ráda šťourám tak obecně, no. :D
    Sergej je už seriózně mým nejoblíbenějším Alfredem, fakt že jo. Naprosto už chápu to nadšení fanoušků. Hrozně moc teď chci záznamy celých představeních jak s Ivanem, tak Fedorem a Sergejem. A vlastně i Rostikem a Alexandrem jako Krolockem. Chci všechno. :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky