Lottin (ne)divadelní deníček: říjen 2016

Každý měsíc si říkám, že zkusím trochu víc dokumentovat ať tahle rubrika není tak kratinká, ale každý měsíc jaksi selhávám. :D
Nu nevadí, pojďme se na to podívat. :D

image host

Říjen, měsíc roztomilých podzimních prací jako z Jane Austenové. Sušení kukuřice, šalvěje a levandule.


image host

image host

image host

Plakáty divácké kampaňe NdB začínají pomalu mizet z brněnských ulic. Bylo to letmé, krásné, intenzivní. Děkuji.

image host

Vysedávání nad kávou a knížkou je určitě velmi podzimní, no ne? A zaručený lék na občasnou osamělost, která se tak nějak pojí s vylétnutím z domovského hnízda. :D


image host

V říjnu jsem byla v divadle pouze dvakrát. Na inscenaci Dívčí války amatérské divadelní skupiny a pak ještě na Frankovi V., poprvé v Městském divadle (to se nepočítá jako zrada na NdB, že ne?! :D), o kterém ještě napíšu.
Dívčí válka byla skvělá - vtipná, s pár improvizacemi on point a s opravdu dobrými hereckými výkony!

image host

Říjen, měsíc boje s německým jazykem.

image host


Mohla by tu chybět fotka Alíka? Of course not!
Tohle je jeho vyčítavý pohled, když zrovna není po jeho, btw. :D
Alík is not amused.

Kniha měsíce: Musím se přiznat, že jsem v říjnu četla hanebně málo. Nicméně jsem se konečně dokopala k přečtení si Návštěvy staré dámy od Friedricha Dürrenmatta. Je to dokonalé skloubení tragédie a komedie, zkoumání lidské duše s absurditou k tomu nutnou. Mrazivý závěr, smíšené emoce, donutí k zamyšlení - čeho víc by si autor přál dosáhnout?
Seriál měsíce: Stále koukám na Penny Dreadful. Já nejsem moc rychlý divák, víte. Jsem zhruba u konce druhé série a mohu se tedy rozvést své dojmy z minulého měsíce. Závěr první série byl trochu zklamáním, s tím velkým stavěním zápletky a psychologie postav jsem čekala trochu jiné rozuzlení. Druhá série začala trochu slaběji než první, ale zápletka zase vypadá trochu nadějněji. Snad se u finale zase nedočkám zklamání. Ve druhé sérii přibyly další postavy a děj se tím stal trochu moc...roztěkaný, což je mínus.
Eva Green a její postava Vanessy Ives je perfektní!!!
V jedné epizodě hrála Patti Lupone!!!!
Video měsíce: Ukázky z Nebezpečných známostí na Broadwayi. Omg, jsem nadšená a strašně moc chci celý záznam! To obsazení, ty kulisy, kostýmy, všechno.....OMG!!! ZÁZNAM!!! :D

Komentáře

  1. Jé - levandule! Tu miluju! Mám ji zašitou   malém pytlíčku, který si beru na spaní místo plyšáka!
    A kafe s knížkou je někdy to nejlepší antidepresivum!!! Praktikuji to podobně, jen s čajem London Fog... :3
    A Alík je rozkošný!
    Zdá se, že říjen se nesl v duchu podzimní pohody - až na tu němčinu... :D
    Tak držím palce ať je listopad právě takový! ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Sušení levandule, to zní jako činnost, které se chce člověk věnovat aspoň týden v každém měsíci. :) Co se vším usušeným dál děláte?

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Levandule je báječná, jen jí teda nesmí být takové veliké množství jako u nás. To až občas bolí hlava. :D
    Ano, káva či kafe a knížka - dokonalá pohoda. :)
    Děkuji. :)[2]: No, tak kukuřice je pro zvířátka. Papá je myslivec. :)
    Šalvěj je na čajíčky na rýmičky. :D A levandule prostě jen pěkně voní. :D Taky je teda dobrá i do skříně proti molům. :D

    OdpovědětVymazat
  4. Jů, austenovský podzim...
    Tak jsem schválně zkoumala, jakou knihu máš u toho kafe. Z textu jsem poznala akorát to, že jde o nějaký díl Milénia, ale o který, tak to už nevím. :-)
    To je super, že jsi zavítala do dalších brněnských divadel. (Recenze na Franka V. z MDB by mě potěšila. :D)
    Jsem ráda, že jsi Alíka nevynechala
    "Návštěva" je bomba! Jj, už je to nějaký pátek, ale doteď si pamatuju, že na mě silně zapůsobila.
    Penny Dreadful se stále vyhýbám. :-)
    Kéž by byl na netu k dispozici londýnský záznam z loňska (nebo kdy byl přesně natočený... na začátku tohoto roku? ani nevím). Tohle na mě působí, že se inscenace přesunula z National Theater na Broadway. (Akorát bez Dominica Westa.) Krásný trailer - chci to vidět! :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Já chtěla napsat, jestli někdo pozná, co je to za knihu, když je tam v tom odstavci napsáno zrovna celé jméno hlavního hrdiny, ale zapomněla jsem na to. Dobře ty! :D A je to první díl, já další ještě nečetla.
    Frank V. přijde. :)
    On toho existuje záznam a není na internetu! Sakrble, skandál, jsem rozhořčena! :D

    OdpovědětVymazat
  6. Jé sušení šalvěje a levandule- naše každoroční činnost, plus ještě asi tak dalších 10 druhů bylinek, co máme na zahradě :D V létě se na půdě ani nedá projít, jak se tam všude suší byliny :D Miluju levanduli :)Pejsek je moc roztomilý :)Na recenzi Franka V. se těším. Já byla v MdB pouze dvakrát, jednou na Sněhurce (už jsem říkala, že jsem infantilní? :D ) a podruhé na Bídnících, což byla náááádhera a dodnes na to vzpomínám se slzou v oku.Penny Dreadful jsem viděla pouze první díl, přiznám se, že mě to moc nezaujalo, ale stále je v kategorii "možná tomu dám ještě někdy šanci" :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky