Oněgin (10. 7. 2016)

Oněgin se rozloučil se svojí první sezonou, aby ji v příští sezoně nahradil muzikál, který se zaobírá výhradně postavou Démona. Snad se Démonovi v tomto svém vlastním muzikálu zalíbí natolik, aby se vystěhoval z Oněgina. :)

Po dlouhé době v roli Taťány Anastasia Makeeva a v roli Oněgina Kirill Gordeev, jsem tedy o to zvědavější.


Intriky s city (Kirill Gordeev, Ensemble) - už je to dlouho, co jsem se dívala na videa Kirilla jako Oněgina. Má v sobě takové uličnické kouzlo, co se do této konkrétní chvíle velice hodí, protože tam skutečně vyniká, jak se sváděním dam a zvláště těch zadaných baví. No na druhou stranu já v tom vždycky viděla jako čin velmi znuděného muže, který se všemi možnými prostředky snaží zaplnit prázdnotu bytí, takže do mého subjektivního pojetí Oněgina to nezapadá, no na druhou stranu je to aspoň něco nového. :D Puškinem to snad ani rozsoudit nemohu, pokud si dobře pamatuju, tak knižní Oněgin se původně svým rozmařilým petrohradským (v muzikále kvůli zpěvnosti moskevským :D) životem zpočátku skutečně velmi bavil a teprve až později mu to začalo připadat plytké. Takže kánonicky projde jistě obojí. Ale zrovna tahle inscenace se tímhle zase tak úzkostlivě tak jako tak neřídí, ehmdémonehm.
Věřitelé (Kirill Gordeev, Ensemble) - Kirill má v této scéně poněkud klackovitější přístup, myšleno v tom smyslu, že pořád tak nějak v duchu očekává, že mu to stejně nakonec projde, přinejmenším si tak vykládám jeho projev. Nicméně to vcelku sedí - Oněgin: pyšný a tvrdohlavý do poslední chvíle. To by odpovídalo. :)

Taťána navštěvuje Oněgina (Anastasia Makeeva, Kirill Gordeev, Sergej Khudyakov) - Bůh Aně žehnej, zřejmě vůbec nikdy nepoznala, co znamená stydlivost, zamezující člověku jen otevřít pusu. Což o to, dobře pro ni, upřímně jí to závidím, ale očividně se do Táničky v téhle scéně nedovede vžít. Nevypadá, že se trápí z plachosti před Oněginem, působí to, že se trápí tím, jak to zahrát. Anastasia má v sobě takovou vyzrálost a klid, kterými si mě získala jako Markétka, méně už jako Taťána. Kirill se situací baví, ale jinak tam necítím nějakou zvláštní chemii.
Taťánin sen (Anastasia Makeeva, Sergej Khudyakov) - já jsem ten poslední člověk, kdo bude soudit vzhled hereček, ale přece jen u Any je trochu nevýhoda, že je nejvyšší ze všech hereček Taťány. Projevuje se to u zvedaček a na Sergejovi jde vidět, že není na tuhle výšku u svých partnerek úplně zvyklý. Jinak Aně trochu chybí plynulost pohybů - je na ní vidět jak si v duchu říká "a teď nohu sem, ruku sem" - přechody mezi jednotlivými pohyby v podstatě nejsou, ona prostě popojde do další pózy. Ale jestli není zvyklá na role víc tanečního rázu, tak jí to nemůžu mít za zlé. Sama jsem dřevo až hrůza, tak se cítím provinile ji za to kritizovat. :D
Provedení téhle scény v jejím pojetí přivádí zajímavý nový pohled - Ana je spíš než vyděšená tak fascinovaná tím, co vidí, ba téměř je i omámená.
Milovala (Manana Gogitidze, Anastasia Makeeva) - abyste veděli, že Aně umím připat i kredit, který ji náleží, tak její podání téhle scény se mi líbí ze všech Taťán nejvíc. Je v tom jakási větší hloubka, než jen bezelstný naivní úsměv a rozevřené oči při naslouchání příběhu chůvičky. Je nervózní, netrpělivá protože čeká na Oněginovu odpověď, melancholická, ale zároveň ukazuje jak moc miluje chůvičku.
Výzva, Motlitba (Anastasia Makeeva, Anton Avdeev, Kirill Gordeev) - Kirill se mi v této scéně líbil, to zděšení, když zjistil, že snad poprvé v jeho životě něco nepůjde po jeho, ten pád na zem, do tvrdé reality! Well done, well done. :)
Nad Anastasií hlasově přemýšlím....já vím, že ona má krásný hlas a zřejmě i techniku, ale nějak mi ke zbytku obsazení nesedí. Jejímu hlasu chybí pružnost, možná že čas naivních Taťán už je zkrátka pryč a ona by se měla přesunout do dramatičtějších partů?
Sbohem (Kirill Gordeev, Anastasia Makeeva) - Kirill je takové trochu bezradné, trucovité dítě, což se vlastně hodí ke zbytku jeho výkonu, který jsem od něj v tento den viděla. Možná to v něm probouzela vyrovnaná Ana?
Hihi, tak trošku jako Anna Karenina a Vronský v počátku jejich vztahu.
Anastasiina děkovačka - a tomu se říká zasypat dámu růžemi. Wow. :D

Komentáře

  1. Jé, po dlouhé době zase Kirill, teda i Anastasia. :-)
    Hihi, pobavila menší kolize s živůtce tanečnice. Kirill jej dobře zahodil. :D
    Ana se mi vůbec nehodí na Táňu, vůbec jí tu stydlivost nevěřím. Bože, ten úvod jak u něj mechanicky opakuje každé slovo po Oněginově hospodyni, tady to vypadá jako by Táňa byla... no... méně bystrá a ne stydlivá. Nechci, aby to špatně vyznělo, ale myslím si, že Táňu už hrát neměla, přece jen jí není 20. (Já vím, že bych neměla na věk klást příliš velký důraz, ale u ní mám problém s tím, že tahle role jí prostě typově nesedí. Naty je věkově blíž než k Veře, ale na druhou stranu jí role Táni skvěle sedla, takže s ní jsem tento problém neměla.) Je vidět, že se strašně snaží to uhrát, neříkám, že ne, ale takhle se mi to jeví. :-)
    Haha, je vážně úsměvné, jak jí Kirill řekne "milé dítě". Hihi :D
    Přesně, mám pocit, že během tanečních scén se příliš soustředí na to, co má dělat. Ano, souhlas.
    Ano, ano, u duetu s chůvičkou je svělá. :-) Jen mě mrzí, že nenechali ten duet v "původní" podobě, kde u toaletního stolku chůvička česala Táňu. Škoda, bylo to hezké naznačení přípravy na oslavu.
    Jé, mně se moc líbilo, jak během toho tanečku si přitiskli čelo na čelo - alespoň u jedné Táni to jde. :-) Krásný moment :-) A ještě se Aně povedlo to leknutí, když ji její manžel chytil za ruku. Možná to bylo neúmyslně, ale pasovalo to tam :D
    Hohó, záplava rudých růží. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Méně bystrá. :D :D :D No máš pravdu, je to tak, jen mě ten příměr nenapadl. :D
    Když Naty je taková drobňoučká a křehká, že jí by člověk tipoval méně, než jí je, v tomhle případě asi geny hrály v její prospěch. :D
    No to s tím dítětem mě to taky napadlo...jakože i Kirillovi to asi moc nešlo přes rty, vsadím se. :D
    No, taky nevím, proč tu scénu přesunuli od toaletního stolku na okraj jeviště...souhlas, předtím to vypadalo líp.
    No vida, to mě nenapadlo, ale máš pravdu. Anina výška nakonec přece hrála v její prospěch a mohla se lépe tulit s Kirillem. :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky