Premiéra Ivana Ozhogina v Oněginovi (13. 5. 2016)

Má očekávání se naplnila a po nějaké době tu máme celé představení Oněgina. A ne ledajaké - Ivanův debut v titulní roli! Bez dalších odkladů se pouštím do videjí, vidět Ivana v této roli je můj sen moc dlouho na to, abych ten okamžik prodlužovala! :D



Intriky s city, Věřitelé (Ivan Ozhogin, Ensemble) - Ivan je tak nějak geniální pro roli milovníka, ženami obletovaného. :D On většinou hraje ty role, kde ho dámy nechtějí, ale seriously....tohle by víc odpovídalo. :D :D On v sobě totiž má takovou nonšalanci a nadhled, zároveň si však je vědom svých kvalit....já vím, že nejsem objektivní, ale on je prostě geniální Oněgin už od úvodní scény! :D
Plus Ivan vždycky hraje neotřesitelně suverénni postavy - vždycky nad věcí, vždycky tak trochu vysmívající se těm, kdo nejsou. Takže vidět ho ve svízelích kvůli dluhům je taky poměrně nová herecká poloha. Jak mám vůči tomtu muzikálu pár výhrad, tak vidět Ivana v jeho titulní roli je květnový vánoční dárek! :)
Taťánino zjevení, Setkání Taťány a Oněgina (Ivan Ozhogin, Vera Sveshnikova) - já se omlouvám, teprve druhá část videa a už je tak nějak óda na Ivana, ale mě se hrozně líbí, jak se během Taťánina zjevení tváří. Velice mysteriózně s až hypnotickým pohledem - prostě jako snový muž z představ naivní dívenky, jako by skutečně pro tuhle scénu rozlišil, že není Oněgin jako skutečná osoba, ale Oněgin jako pošetilý sen, co v sobě skrývá jisté nebezpečí.
Jinak ta tanečková pasáž mě otravuje pořád, Ivan neIvan :D. Kladu si jedinou otázku: PROČ? :D Proč je nutné zastavit čas při prvním skutečném setkání Táni a Oněgina a dělat snový taneček a milionkrát ho opakovat? Proč se prostě nemůžou úplně normálně seznámit bez tohohle všeho a tuhle pasáž vystřihnout? Veruška je dobrá herečka, ona by dokázala zahrát, že je z Oněgina paf i bez těchto efektů! :D
A úplně poznámka btw: je škoda, že Ivanovi tak moc namalovali oči. Není to k jeho typu lichotivé líčení (podle mě), navíc zrovna oči Ivanovi zdůrazňovat nikdo nemusí. ;)
Zpívám z lásky, Taťána navštěvuje Oněgina (Anton Avdeev, Anastasia Azeyeva-Shvedova, Vera Sveshnikova, Ivan Ozhogin) - oni o něco rozšířili dialog Oněgina a Lenského!!!! O CO??? PROČ NEUMÍM RUSKY?! :D Něco o Taťáně a o její slabosti o čtení, ale co přesně....achjo.
Otázka za deset bodů: má Ivan jen tak hodně dobrý postřeh, nebo změnili choreografii aby ta kniha nespadla v jedné scéně dvakrát na zem? Doufám, že je to druhý případ, trochu mě to rozčilovalo. Ale jestli ne, tak dobře pro Ivana. :D
Líbí se mi, jak Ivan do Oněgina přidal trochu víc chladu - je tak trošku pobaven a polichocen, místy ale i otráven, což by pak víc odůvodňovalo, jak s Taťánou pak vymete, když to řeknu nešetrně. :D
Na mostě, Věštba (Vera Sveshnikova, Sergej Khudyakov, Manana Gogitidze, Maria Lagatskaya, Anastasia Azeyeva-Shvedova) - jak je Sergej zlatíčko, tak si začínám čím dál tím víc postavu Démona zpochybňovat? Vážně je tam nutná? Není motiv toho, že náš osud není v našich rukách a ať děláme co děláme, tak mu neutečeme už na tenhle příběh trochu přežitý? Vždyť tohle je motiv spíše starořecký, než puškinovský, ne? Sice máme díky Démonovi ty super taneční scény, ale co kromě nich do příběhu přináší? Mám pro tenhle muzikál slabost, ale přijde mi jako takový zvláštní mix růzých evropských muzikálů ušitých dohromady horkou jehlou.
Taťánin dopis (Vera Sveshnikova, Sergej Khudyakov)
Taťánin dopis (Vera Sveshnikova, Sergej Khudyakov) - zajímalo by mě, co to provedli se Sergejovým líčením - proč ty zvláštní čáry. Vypelichaly jim všechny štětce a neměli to čím rozetřít? :D
A proč mají pořád ty tendence nechat postavu ohlásit konec prvního jednání? :D V Mistrovi a Markétce to bylo vtipné a vcelku se to i hodilo, ale tady...nevím, nevím. :D
Taťánin sen (Vera Sveshnikova, Sergej Khudyakov) - přemýšlím, jestli byla kolize v kostymérně, nebo Démon v kožené bundě je nová věc. Ale sluší mu to. :D A proč Taťána usnula se sepnutými vlasy, ale spí s rozpuštěnými? :D
Taťánin sen (Vera Sveshnikova, Sergej Khudyakov)
Sváteční ráno, Milovala (Vera Sveshnikova, Manana Gogitidze, Maria Lagatskaya, Anastasia Azeyeva-Shvedova) - tohle přesunutí Milovala má ode mě oba palce nahoru, myslím, že to dává v téhle části příběhu větší smysl. :)
Vysvětlení (Ivan Ozhogin, Vera Sveshnikova) - líbí se mi ten závěr na Ivana těsně předtím, než začne zpívat. Jakože se mu do toho fakt nechce, ale teda budiž, musí si to nějak s tím dítětem odbýt. :D
Výzva, Motlitba, Souboj (Ivan Ozhogin, Anton Avdeev, Vera Sveshnikova) - je fascinující, jak má Ivanův Oněgin ze všeho zpočátku spíš legraci, je dokonce i vcelku povýšený, ale jak po něm Lenský hodí rukavičku, tak celý ztuhne a uvědomí si, že to vůbec není vtipná situace....
Uhhh, Ivan je tak dobrý Oněgin! Vážně! Ta scéna, kdy zabije Lenského mi přijde herecky strašně náročná - z magického kroužení po pódiu, zmražení v čase atd atd během vteřiny přejít k šílenství a žalu mi přijde vážně jako hardcore. U žádného Oněgina jsem to tak úplně "necítila", ale u Ivana naprosto ano! Ten přechod od arogance a chladu k radikálnímu přeuskupení priorit a pokora s tím přicházející (ačkoliv pozdě) - to mi přišlo jako něco neuvěřitelného. A teprve první představení navrch! Bravo! :)
Moskva (Ivan Ozhogin, Ensemble) - jak mě ten taneček štve, tak teď mě dojal. Přišlo mi, jako by během něj téměř jeden rozplakával druhého, Veruška a Ivan už spolu hrají tak dlouho, že spolu mají jakés okamžité spojení, ač spolu tyhle konkrétní role hrají poprvé.
Oněginův dopis, Sbohem (Ivan Ozhogin, Vera Sveshnikova) - nejsem si jistá, jestli je ta nová přítomnost Démona v Oněginově dopise nutná, ale zase to víc podtrhává jak si Oněgin a Taťána na konci vyměnily role. A Oněgina to v tu chvíli dělá jaksi zranitelného. A Ivan málokdy hraje zranitelné postavy! Tohle je takový festival nových Ivanových hereckých schopností. :D
Ve Sbohem koukám opět nová choreografie. :D Nejsem si jí tak úplně jistá. Škoda, že tam prostě nenechali to, jak si vpadli do náruče. Polibek byl už možná skutečně trochu moc, ale to objetí bylo tak akorát, možná ještě něžnější. Ten tanec mi přijde už moc "na sílu", nepatří mi tam. Nevermind.
Po herecké stránce to bylo ale perfektní - ten křehký vztah a pouto, které mezi svými postavami Ivan a Vera vytvořili nahání husí kůži, jeden z druhého dostávají to nejlepší, jejich podání si navzájem velice lichotí, jako už mnohokrát předem. :)
Finale, Děkovačka (Full Cast) - panejo, to byl ale květinový obřad! :D

Komentáře

  1. Inu mě příjde Ivan jako Oněgin takový citlivější (neukamenujte mě prosím) ale tak nějak na mě působí :D mimochodem až uvidíš děkovačku ze 14 tak tě to dojme jak Ivan sušil Verušce slzy :D

    OdpovědětVymazat
  2. Víc takových rolí pro Ivana, přesně tak!!! :DTanečková pasáž mě už irituje. Pustím si ji tak jednou, když to video vyjde nově a pak už ji přeskakuju. Nope. I'm done. :DNo mě fakt fascinuje jak Ivan tu padající knihu chytí. Jakože jen tak mimochodem, ani se na ni pořádně nepodívá. Já mám strašně špatný postřeh, mě by tímhle stylem stoprocentně spadla. :D
    Jinak já jsem úplně paf nejen z toho, jak řekne romantika, ale pak ještě sjede tím ukazováčkem na Veruščinu ruku....uuuuuuuuuch! :D Jak on tohle dělá. :D
    Na Tánina stydlivost v téhle scéně...well, asi to trochu na sílu je. A hlavně zromantizované, aby stydlivost vypadala roztomile, když ona je přitom obyčejně velice nepříjemná a trapná. Můžu na toto téma psát romány. :DTaky si nejsem s rudým povlečením jistá. Ale možná je to tak praktičtější. Těžko říct. :) Ale já si toho ani nevšimla, good for you. :DJá si připadám jako ignorant, já vůbec nový hudební podklad pro Vysvětlení nepostřehla. :D Je fakt, že naposledy jsem nějaké video z Oněgina viděla někdy v únoru, ale i tak, no. :DTaky jsem Moskvu řádně docenila teprve až s Ivanem, to máme společné. :)P.S.: Naprosto souhlasím! ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Jo, mě by ta kniha určitě spadla, i kdybych ji chtěla chytit. :-) Óóó, to taky... no přesně! Jak on to jen dělá :D
    Tak zase zpívaná část je stejná, takže není tak zřejmé. :-)
    Jé, to s Moskvou silně mluví v Ivanův prospěch :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky