Somewhere over the Rainbow...is The Wizard of Oz!

Čaroděj ze země Oz je velmi "profláklá" záležitost, ale sama musím přiznat, že jsem se k této slavné muzikálové pohádce dostala poměrně pozdě. Ale pamatuji, že mě jako malou rozčilovaly neustálé narážky na Čaroděje v různých filmech, seriálech a tak dále, protože jsem je nechápala :D. Když se nad tím zamyslím, tak je to taková kultovní záležitost spíš v anglicky mluvících zemích, než u nás.
A to je škoda!!!
Všichni známe slavnou a nestárnoucí píseň "Over the Rainbow", už ne všichni příběh který se k ní pojí.
Inu, pojďme se na něj podívat! :)

Dorotka je šťastné děvče, protože její největší starostí v životě zdá se jen protivná sousedka.
Inu, není to tak docela pravda, když se ukáže, že Dorotka v ničem nepřehání a je to přímo ďábelská protivná sousedka, která si z nějakých důvodů zasedla na naši malou hrdinku a především jejího pejska. Hodlá jí ho za každou cenu sebrat a poslat na utracení a nebohé Dorotce tak nezbývá než utéct. Když svůj úmysl kvůli setkání se s podivuhodným profesorem Marvelem změní a rozhodne se vrátit domů, zastihne ji kruté tornádo, které ji i s celým domečkem přenese do barevné země Oz.
Dům spadne tak zajímavě, že rozdrtí zlou čarodějnici, za což jsou jí místní obyvatelé a hodná čarodějka Glinda moc vděční.

Tu se však na scéně objevuje zlá čarodějnice západu, velmi rozčilená sestra nebožky. Přirozeně Dorotku kvůli vraždě sestry nenávidí, ale ještě víc než to, ji nepotěšil fakt, že Dorotka získala kouzelné rubínové střevíčky.
Dorotka se podle rady Glindy vydává na cestu do Smaragdového města za bájným a mocným Čarodějem ze země Oz. Momentálně je její jedinou nadějí, jak se dostat domů. Po cestě je neustále stíhána čarodějnicí ze západu, ale má to štěstí, že nachází nové přátele. Strašáka v poli bez mozku, plechového muže bez srdce a zbabělého lva. Přemluví je, aby šli s ní a třeba od čaroděje získají, co jim chybí.
Po nejedné útrapě naše skupinka konečně dorazí do Smaragdového města a setkají se s Čarodějem. Ten ovšem nic nenechává jen tak. Rozhodne se, že jim splní jejich pošetilá přání pouze výměnou za nebezpečný úkol. Musí získat koště čarodějnice ze západu a...no, neumřít přitom. Co si jen počít?



Za tuhle věčnou klasiku a pohlazení muzikálové dušinky dávám vřele 5/5 hvězdiček a moc doporučuji všem muzikálofilům, co ještě neměli tu čest.

Komentáře

  1. Jojo, příběh je mi známý ale jen z vyprávění. Em... a jakou roli má Fyiero v původním příběhu? To víš, tolik jsem toho o něm slyšela! A Elphie? Snad není tou zlou čarodějnicí ze západu?!!!!!! A... No dobře. Až bude čas, seznámím se s muzikálem Wicked blíže... I promise! :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Čaroděje jsem viděla a příběh ve Wicked se mi líbí mnohem víc než v této klasice. Je zajímavější než původní verze.

    OdpovědětVymazat
  3. nóó,že bych to zařadila na seznam děl,které bych v budoucnu chtěla vidět/slyšet/přečíst?? možná...

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Fiyero tam není vůbec, je tam jen postava, ze který je budoucí Fiyero inspirovaný, dá se říci. :)
    Ano, Elphie je tady zlá čarodějnice ze západu...[2]: Ve Widked je mi líto, jak z Dorotky udělali tu zlou. V Čaroději mám stejný problém s Elphií. :DDD[3]: Stojí to za to. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak na tohle se musím podívat, je to mezera ve vzdělání. Když už probíráme staré kultovní hollywoodské filmy (třeba Casablancu) :)).. A vzhledem k tomu, že narážím taky na odkazy v jiných příbězích. Třeba v Pratchettovi nebo v jiných muzikálech.Hlavní píseň jsem si donedávna pletla s písní "Look to the Rainbow" z muzikálu Divotvorný hrnec (Finian's Rainbow).
    http://www.youtube.com/watch?v=anuDJ2pvdhoTo je teď moje top, protože za dva týdny jdu do Zlínského divadla, kde to teď nově hrají :).. http://www.youtube.com/watch?v=IKykYuSQlSQ&feature=youtu.be

    OdpovědětVymazat
  6. Odkazy na Čaroděje jsou skoro všude, to je fakt. Dlouho mě štvalo, že je nechápu. :DHmm, to bych si taky pletla, panečku. Rainbow je asi oblíbený hudební námět. :DNoné! To opravdu vypadá divotvorně!Takové muzikálově barevné! :)I když ten pán v hrnci mě trochu děsí, heh. :D

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj všem Oziánům :) na mým blogu najdete podrobný popis wicked, čaroděje ze země oz a jak spolu soouvisí :) Líbí se mi, jak "vznikla" zlá čarodějnice ze západu=elphaba a taky zlá čarodějnice z východu=nessarose (její sestra na vozíku). chudák elphaba, chce zachránit zvířata, zabijou ji sestru...a všichni si myslí, že ona je ta zlá

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky