Remember, love never dies! 28. část

"Docela určitě to nejde jinak." ujistil se asi posté Raoul.
"Docela určitě." ucedil Henri netrpělivě. Zhluboka se nadechnul a zamával nějakými dokumenty, které lenivě pročítal. "Pro vyzvednutí...jeho z nemocnice potřebuju tři podpisy. Na místě. Moreau zajistil, aby ho velmi bedlivě hlídali, musí to tak být. Nemusíš ho ani vidět, ale zkrátka to musíš podepsat v té nemocnici."
"Já nemusím nic." odsekl Raoul a zkřížil si paže na hrudi. "Byl bych za toho zlého, co? Kdo brání ubohému vrahovi ve šťastném konci!" zavrčel a pozdvihl pohled. "Nikdy, ale nikdy bych si nepomyslel, že se kdy ocitnu v takové situaci." prsknul a s prásknutím dveří Henriho kancelář opustil.
"Pro umučení Boží." zasténal Henri a vyhlédl z okna, aby ještě zahlédnul Meg nastupující do kočáru.


***

Erik neslyšně vešel do pokoje Emmy. Tlumeně sténala a oči se jí zalévaly slzami. Něžně ji vzal za ruku a políbil na čelo. "Já....umírám." vzlykla tiše.
"Ale kdepak. Brzy bude dobře." pronesl Erik smířlivě, v obličeji se mu usadil dobrácký výraz, kterému ho naučila právě ona.
"Chtěla jsem být tady, až si vzpomenete." vzdychla a ruka jí vyjela k záhybům jeho košile. Křečovitě ho sevřela a přitáhla blíž. Erik se k ní poslušně naklonil a jak nejlaskavěji dovedl se na ni pousmál. "Budete tu."
"Správně, vždycky s vámi budu. Já vás miluji, Eriku." špitla div ne zahanbeně co Erik již dávno tušil.
Erik se naklonil ještě blíž a na kratičký moment se jejich rty dotkly. Bylo tak zvláštní malou Emmu, jak jí říkal, líbat. Byla spíše jako jeho dcera, chráněnka, nedokázal o ní uvažovat jinak.
Emma se potěšeně usmála a ruka, kterou ho dosud svírala jí sklouzla. Erik jí šetrně odhrnul pramen vlasů z čela.
"Nezapomneňte na mne, Eriku."
"Nezapomenu." slíbil tiše.

***

"Chci to podepsat a zmizet. Kde je ta sestra?" hřímal Raoul a přecházel sem a tam, zatímco Christine ho rozpačitě sledovala a Meg se snažila tvářit, že je neviditelná. Henri němě protočil oči v sloup.
"Jsem přímo tady, vikomte." ozval se za ním hlas s podbarvením určité pobavenosti.
"Promiňte, ale my se snad...známe?" povytáhl Raoul obočí.
Claire Dubois se znovu zasmála. "Nevzpomínáte si. Jistě. Já to vlastně čekala. Takže to sepíšeme, ať je klid, co myslíte?" otočila se na zbytek. "Všichni víme, jak umí být netrpělivý, že?" pousmála se na Raoulovu adresu, který ji ztuhle pozoroval. Co si to vlastně dovoluje? Ale co je hlavní...okdud ho zná?

***

"Něco vám dlužím." vzdychla Emma nešťastně.
"Nedlužíte mi vůbec nic." ujistil ji Erik. Její bolesti se každou minutou zhoršovaly.
"Ale ano. Ten hlas co slýcháváte ve snech je skutečný." odvětila Emma zkroušeně.
"Jak víte, že se mi o něm pořád zdá?" vyjekl Erik a její zarmoucený výraz ho zarazil. "Chci říci, jak to můžete vědět?"
"Nechtěla jsem vám to říkat. Asi jsem žárlila, víte? Ale teď už na tom nesejde. Volal jste její jméno ze spánku. Ten hlas musí mít tvář." Erik jí otíral čelo a strnul v pohybu.
"Jméno? To není možné."
"Christine. Christine.....nikdy bych nevěřila, že jedno slovo může mít na tělo horší účinek, než bodnutí nožem do srdce."
Erik by rád namítnul, že to jménu mu nic neříká, ale srdce mu poskočilo když jej uslyšel vyřčeno. Christine. To je hudba sama ukrytá ve jméně. Christine. Zpívající Anděl.
Prudce zamrkal. "Netrapte se tím. Nevzpomínám si na nikoho takového."
"Vaše podvědomí očividně ano."
"Sny nemusí mít vždy význam." chlácholil ji Erik stejně jako ten den, kdy se mu sen o Christine zdál prvně a políbil její ruku.
"Jste tak hodný, jak mi milosrdně lžete. Ale já viděla váš výraz, když jsem řekla to jméno. Pojďte přece blíž." žadonila

Erik se k ní znovu naklonil a tentokrát to byly její rty, které vyhledaly jeho. Políbila ho mnohem vášnivěji, než on ji a Erik na malý okamžik šokovaně vytřeštil oči.
Dveře se v tu chvíli nehlučně otevřely, ale ani jeden z nich to nepostřehl. Emma protože jejím očím již bylo zapovězeno cokoliv vidět. Erik nevnímal svět kolem a přidušeně vzlyknul s obličejem zabořeným v jejích vlasech. Christine poslepu vycouvala z místnosti a zakryla si neschopna jediného slova ústa.

Komentáře

  1. Hehe. Celý život o ženskou ani nezavadil - a teď...! :D
    Akorát nechápu... Proč to musí podepsat Raoul?
    (Jdu si najít, kdo je ta sestra :D)

    OdpovědětVymazat
  2. To je štěstíčko! :D
    Juj, no musí mít zkrátka podpis aspoň tří lidí, že ho můžou z té nemocnice pustit. :D
    (To toho moc nenajdeš. :D)

    OdpovědětVymazat
  3. Nojo. Ten se má! :D
    Aha. Taková malá petice? :D A proč zrovna chudák Raoul?
    (No, nenašla. Chce to další díl. :D)

    OdpovědětVymazat
  4. Jo, strašně. Je úplně šťastný, jak vidíme. :D
    Kdo jiný? Když madame Giry je nemocná, Gustík nezletilý, trio v Americe? :D

    OdpovědětVymazat
  5. Užívá si to, zdá se. :D
    Meg, Christine a Henri. Nebo náhodní kolemjdoucí. :D

    OdpovědětVymazat
  6. Je v sedmém nebi, jasně. :D
    Henri nemůže :D měla jsem to tam rozvést, achjoj.

    OdpovědětVymazat
  7. Ale štve mě, že Emma umřela. Trošku mi její smrt přijde inspirovaná Éponine, je to tak?Proč ne?

    OdpovědětVymazat
  8. Ale je to možné, čtu Bídníky, jestli ale fakt jo, tak nevědomky...Protože se to musí zamést pod koberec a jestliže to pod ten koberec bude zametat právě Henri, tak by to bylo o to nápadnější, none?

    OdpovědětVymazat
  9. Tomu chňápám. Člověku se to tak dostane pod kůži... :D (Já myslela, že už jsi je dočetla! :-O)Joaha! A proč to nemůže podepsat někdo cizí?

    OdpovědětVymazat
  10. a ty to budes zamotavat jeste a jeste vice... uaaa.. nototo!

    OdpovědětVymazat
  11. Hele já jsem myslela, že v té nemocnici jsou jen řádové sestry;)

    OdpovědětVymazat
  12. Dočetla ale...první díl. :DA kdo cizí, by to podepisoval?Hele, já psala, že jsou tam jeptišky a normálně....ech nejeptišky :D já myslím napsala že dobrovolnice, či tak nějak :D

    OdpovědětVymazat
  13. To máš dobrý, u prvního se ještě neslzí :DJá nevím! Kdokoliv, nějaký Henriho známý nebo nevím. To je jedno, jen ne chudák Raoul! :-/ :DTaky se tam mohla vetřít v přestrojení! :D

    OdpovědětVymazat
  14. Lotte, mas to s nama tezke.. asi bys nas mela prestat tak natahovat :o)))..[13]: Uz ji nech, proste byrokracie. Zajimave je, ze Henri nerekl jasne, ze to chce zamest pod koberec, jestli je tedy na stoprocent na strane svych pratel nebo i na strane zakona.. A jestli teda nebude mit z vnejsku nejake tlaky (treba z Ameriky), jestli proste ma tu moc ze sveho postaveni. Pohrbit stare afery a vrazdy.. s cistym svedomim..

    OdpovědětVymazat
  15. Prostě byrokracie! Díky ti! :DHeleď, to tam není objasněno záměrně, prostě...čekej a uvidíš :D

    OdpovědětVymazat
  16. Nojo furt.. slovo "cekej" me malinko vytaci.. :))..

    OdpovědětVymazat
  17. Já ráda nafukuju a jak mě BJ poučila, čeká mě za to fantomákovražda :D

    OdpovědětVymazat
  18. Nojo, ale proč R... Dobře, tak nic. Byrokracie, jo. :D

    OdpovědětVymazat
  19. [17]: Pomale muceni v zrcadlove mucirne. Presne jak napinas Ty nas.. taky my Ti to pak oplatime :)...Leeda, ze ted, jak jde fakt do tuheho, by se ty useky mezi dily aspon trochu zkracovaly.. dva dny se daji vydrzet, co? :)..

    OdpovědětVymazat
  20. To už byste toho po mě chtěly moc, dámy. :)
    Přes ty víkendy budiž, stejně nemám myšlenky pomalu na nic jiného, ale přes týden. To asi ne. :)

    OdpovědětVymazat
  21. Fakt to ten chlápek dělá hodinu? :D

    OdpovědětVymazat
  22. Asi pujdu dychat do sacku... a nebo...Kdyz jeste nebyla tadle kapitola, tak jsem si vymyslela malou fanfiction o prvnim setkani s Erikem.Erik seděl na kraji své postele a očima doširoka otevřenýma sledoval své dvě návštěvnice, které mu seděly naproti. Sestra je sice ohlásila, ale obě vpadly do jeho pokoje tak rychle, že se nestihl vůbec natáhnout po masce. Držel si na tváři dlaň, ale jeho obavy byly zcela zbytečné. Obě na něho hleděly s takovou radostí, že nebylo pomyšlení, že by jeho deformovaný obličej neznaly. Aniž zatím něco řekly, potvrdily tak svým chování, že se musí znát z minulosti. Těkal očima z jedné na druhou. Ta světlovlasá, která se mu představila jako Meg, však jeho pohled nesnesla moc dlouho a po chvíli vždy uhnula. Hnědovláska se po nějaké chvíli, kdy bylo jasné, že ji nepoznal, neubránila náznaku smutku a zklamání. Rychle to ale potlačila a vzala ho za ruku, což ho naprosto překvapilo.
    „Netušil jsem, že by za mnou někdo mohl přijít.“ Nevěděl jak jinak přerušit chvíli napínavého ticha Erik. „Nevěděly jsme, že jste tady, jinak bychom přišli už dřív.“ Řekla Christine, aniž se zmiňovala o tom, že ho považovaly za mrtvého. Shodly se s Meg na tom, že mu prozatím nebudou vyprávět žádné negativní zprávy o jeho životě. Pokud se z jeho života vytáhlo jen to pozitivní, byla to ale jen taková stěží uvěřitelná a chudá směska. Nevěděly tedy jak začít.„Eriku, vůbec si na mě nevzpomínáte?“ Začala Christine, Erik přimhouřil oči a pozoroval ji ještě upřeněji. Díval se na její ruku ve svých dlaních a smutně zakroutil hlavou. „Ani na našeho syna Gustava?“ Zvedl k ní překvapený pohled a brada mu poklesla. „Já mám syna? My máme spolu syna? ...Vy jste moje manželka?!“ Teď měla najednou vyděšený pohled Christine. Přešel ji přes obličej stín zklamání a nakonec se výraz ustálil na zcela nečekaných rozpacích. Zčervenala jako malina, sklonila pohled a zakroutila hlavou.„Povězte mi něco o našem synovi.“ snažil se Erik raději vrátit k tématu, které ho nejvíce zaujalo. „Gustav je zlatíčko, má talent po vás, je velice hudebně nadaný.“ Chtěla Meg pomoct Christine. Erik se na ni otočil. „Mohu se zeptat, odkud my se známe, slečno?“ Meg nakrabatila čelo a opět před jeho pohledem uhnula. Opravdu to působilo, jakoby neměla čisté svědomí, přemýšlel Erik. „Já jsem něco jako váš... zaměstnanec. A, doufám, i přítel.“ Teď chtěla zase pomoct Christine jí. „Meg vám pomáhala posledních deset let. Je to skvělá tanečnice a zpěvačka.“ Ženy se na sebe podívaly a něco si jakoby chtěly říct. Podle výrazu Meg se dalo domyslet, že ji ta chvála vadí. Poté opět sklopila zrak ke klobouku na klíně. „A já také zpívám.“ Dodala Christine přidušeným hlasem a podívala se na něho dlouze a pátravě smutnýma očima, které se jí začaly povážlivě lesknout. Ti dva na sebe dlouho hleděli a v očích Christine šlo vyčíst tolik lásky, kterou neměla vůbec odvahu říkat nahlas. On na ni spíše jen zíral a nedokázal věřit tomu, že se mu to nezdá, že tak krásné ženy se k němu znají a v těchto hnědých očích se ztrácí jako pod hladinou vody. Nakonec jen vykoktal. „Opravdu, slečno?“ „Paní.“ Opravila ho automaticky. To ho vrátilo na zem jako studená sprcha. Podíval se z jedné na druhou a zpět. Nakonec obě chytil každou jednou rukou a odhodlaně prohlásil. „Chci vědět všechno. Hned teď.“

    OdpovědětVymazat
  23. Člověk míní, Lotte mění. :D
    Ale máš to moc pěkně sepsané :)

    OdpovědětVymazat
  24. Sepsala jsem to az kdyz jsem videla, ze touto cestou cestou se pribeh odehravat nebude.. Abych Ti nelezla do zeli :)..

    OdpovědětVymazat
  25. Jo ták. :)
    No ano, tak už to asi nebude :D

    OdpovědětVymazat
  26. A zas se mi nezobrazil komentář. Co dělám špatně? :DChtěla jsem jen říct, že Ellanor si docela vystačí sama, jak tak koukám :D

    OdpovědětVymazat
  27. Jen se posmivejte :oP... ja vas taky budu natahovat s dalsim dilem. Skoda jen, ze tam zadne prekvapeni na ctenare neceka (?)... :)

    OdpovědětVymazat
  28. Jj, lidem s abstinencnimi priznaky se neposmiva :o)))..

    OdpovědětVymazat
  29. Jistěže se neposmíváme, to my nemáme ve zvyku. Žejo, Lotte, žejo? :DHehe, teď jsem se ale musela smát Raoulovi. Tak nějak mi padl do oka ten úsek, kdy Raoul prohlásí, že nemusí nic a zkříží ruce na prsou - a já jsem si představila Hadleyho, jak dělá takovéhle trucovité gesto a tomu se nešlo nesmát :D

    OdpovědětVymazat
  30. Nojo, BJ, nojo! :DJo, to je vtipná představa :D

    OdpovědětVymazat
  31. Jojo... :DZas jeden takový fantomácký fórek, co nemá cenu šířit mezi civilisty. :D

    OdpovědětVymazat
  32. Jojo...hold nás nechápu :D

    OdpovědětVymazat
  33. Jsou divný, jak jsi správně napsala. :D

    OdpovědětVymazat
  34. Lotte, prosimte, nepremyslela jsi, ze prepises tu posledni vetu? "Christine poslepu vycouvala z místnosti a zakryla si neschopna jediného pohybu ústa." Do jedne vety jsi tam dala docela slusny protimluv. Zaroven udelala nekolik pohybu a pritom nebyla zadneho schopna :)).. Asi bych dala misto "pohybu" spis "slova"..

    OdpovědětVymazat
  35. Slova. Jo, lepší, logické. Chich. Díky. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky