Remember, love never dies! 22. část

Henri ležel ve svém pokoji a zasmušile pozoroval strop. Hlavní sestra mu oznámila, že pan Smith před hodinou zemřel. Po těle mu běhal mráz při vzpomínkách na ty hodiny pod sutinami, na ten nevýslovný pocit když si uvědomil, že už možná nikdy neuvidí slunce - a Meg jenž byla sluncem sama o sobě. Ach, Meg...

"Dále!" zabručel když někdo zaklepal na dveře. Vzápětí sebou trhnul a prudce se posadil, načež špatně zareagovala jak jeho noha tak i hlava, která se mu zamotala. "Ach, jen klid, lehněte si prosím." vyjekla Meg a jemně ho vzala za rameno a přitlačila zpět na polštář. V jedné ruce svírala obálku jejíž roh celý pomačkala nervozitou.
"Mademoiselle..." vydechl Henri. V tu chvíli, kdy se jejich pohledy setkaly zapomněl na sžíravý vztek, že ani jednou za ním nepřišla, že po Raoulovi neposlala alespoň hloupý vzkaz, přání brzkého uzdravení....


Meg na něj chvíli bezradně hleděla a pak se opatrně posadila na okraj jeho postele. Henri opět ucítil tu záhadnou vůni květin, které jak bylo zvláštní, si nikdy nevšímal. Pošetilec! Jak překrásná vůně! Natáhnul se a vzal ji za ruku. Jen aby se ujistil, aby věděl - ach ano, musela to být ona! Ta něžná ruka jenž ho vyvedla z temnot. Už o tom není pochyb!

Meg se na jejich spojené ruce podívala poněkud vystrašeně a tázavě zároveň. "Byla jste tam! Byla jste to vy! Prosím řekněte, že jste tam byla tu noc kdy se zřítila hala!" zašeptal Henri s nadějí v hlase. Pohled Meg byl rázem o to vystrašenější. "Vy to víte? Domnívala jsem se, že jste byl mimo sebe..." nasucho polkla. "Ti muži co vás vyprošťovali se všichni zaobírali vaší uvízlou nohou - tak nás s Raoulem požádali...Raoul se vám snažil ošetřit tu ránu na hlavě a já...."

"Políbila jste mne!"
Její tvář polil ruměnec a kvapně se mu vytrhla ze sevření. "I to si pamatujete? Já - totiž, potřeboval jste uklidnit, aby mohli v pořádku osvobodit vaši nohu. To je celé. Nehledejte v tom nic víc, monsieur." pronesla zadrhávajíc se. Opravdu nepočítala s tím, že vnímal její přitomnost onu noc.

Henri k sobě pevně semknul obočí a jeho výraz nabyl na přísnosti, která Meg poděsila. Vstala z jeho postele, protože se náhle snad i bála být mu tak nablízku. "Přijela jsem, protože vám přišel dopis. Vám ho samozřejmě doručit nemohli a dali ho mě, netuším proč. Mám pocit, že kamkoliv přijdu, tak se mi vysmívají a pak tohle..." Meg zmateně zamrkala a položila obálku na jeho noční stolek. "Víte, asi bych měla jít. Kočí na mě čeká, slíbila jsem mu, že se nezdržím." pokrčila útlými rameny a zacouvala ke dveřím.

"Počkejte prosím!" Henri horečnatě uvažoval jak ji alespoň na chvíli udržet nablízku. "Já - čtení mi stále činí potíže, to víte ta hlava, nemohl bych vás požádat...?" ukázal na dopis.
"Jste si jist? Tedy - samozřejmě vám to přečtu, ale jestli jsou tam nějaké osobní věci tak..."
"Toho se nemusíte bát, jak vidím dopis má hlavičku pařížské policie, tedy je to věc pracovní."
Meg se ošila. "Ani k těmto informacím bych neměla mít přístup, nemyslíte?"
"Věřím, že se nejedná o nic delikátního. To by mi byl musel být předán do vlastních rukou." odtušil Henri.

Chvějícimi se prsty vysvobodila nažloutlý papír z obálky. Zachvátila ji panická hrůza, neopodstatněný přesto rostoucí děs, že mu přednese výzvu k vlastnímu zatčení. Její postoj k trestu za svůj čin nezměnila, to postoj k Henrimu se změnil. Zavírala před tím oči, utíkala před těmi jeho, které se na ni dívaly s takovým zbožňováním a něhou. Odmítala Raoulovu naléhání, aby ho přestala mučit a přijela za ním. Přesto ho však nepožádala, aby mu ten dopis předal on, nikomu o tom dopisu neřekla. Bylo to zrazení vlastního slibu, avšak vítaná cesta k jeho přítomnosti. Nyní ale netoužila po ničem jiném, než po útěku. Jaké by to asi bylo, kdyby Henri zjistil, že je vražedkyně? Jestlipak by zmizela ta světla v jeho očích a úsměv, který ji věnoval pokaždé na uvítanou? Nenáviděl by ji, či by jí zkrátka opovrhoval? Jaký by to jen musel být pocit, kdyby to byl právě on, kdo by ji v poutech odváděl vstříc spravedlnosti?

Vážený pane Ledouxi,
s politováním Vám oznamuji, že monsieur Moreau zemřel na těžký infarkt. Dočasně jsem zaujal jeho post, do té doby než přijedete. Vedení pařížské policie rozhodlo, že po návratu se novým vedoucím našeho odboru stanete právě Vy.
S jistým údivem se přijala zpráva, že se momentálně nacházíte v Americe za účelem prošetřování vraždy pana Y. Nikdo nechce zpochybňovat úsudek monsieur Moreaua, avšak bylo vydáno neprodlené nařízení, aby jste z Coney Islandu odjel zpět do Paříže. Tento případ není v naší kompetenci, pokud nevěříte povídačkám o Fantomovi Opery. Policie se musí zaobírat fakty, nikoliv mýty, proto se Vám jménem našeho ředitelství omlouváme, za toto vynucené pátrání v cizí zemi po neexistujícím přízraku, o kterém už se dobrých deset let neslyšelo.
Americké velvyslanectví nám oznámilo tragickou nehodu, kdy se na Vás zřítilo lešení, proto mi dovolte Vám v závěru dopisu popřát brzké uzdravení. Posílám Vám lodní lístek zpět do Francie s platností za měsíc, kdy už budete této cesty schopen.
S pozdravem
Aaron Roux

Ve chvíli, kdy hlas Meg dozněl, pokojem na okamžik zavládlo šokované ticho. Henri ztratil řeč už v prvním řádku dopisu, Meg pomalu vytahovala z obálky lístek. Odjede, zachrání se...
"Dovolte mi to říci Raoulovi jako první. Bude nadšen, to znamená, že de Chagnyovi smějí odjet z Coney." nasadila bodrý tón, jenž byl však křečovitý a jejím uším tak vzdáleně znějící.
"To-to znamená, že odjedu i já." pronesl Henri s údivem, že Raoul je to první co ji nyní zajímá.
"Vůbec jste sem nechtěl, musíte být rád, že? Inu, kdybychom se už nepotkali, tak šťastnou cestu." pokračovala Meg se sebezraňujícím divadlem a když se Henri zmohl na odpověď svírala už kliku.

"Meg, nenechejte mě odjet!" hlesnul Henri. Nikdy v životě snad až na jednu výjimku se nedoprošoval. Příčilo se to jeho hrdé povaze, ale mizející půda pod nohama bořila všechna přesvědčení.
Meg zavřela oči a usilovně zaháněla slzy. Otočit nazpět k němu se nedokázala, nesnesla by pohled na něj, když ze svých úst vypouštěla "Ale proč bych to dělala? Zapomeňte na Coney, vraťte se ke starému životu. Nic vás tu nedrží."
"Ani vy?"
"Ani já." škytla přidušeně a vyběhla z místnosti.

V kočáře směřujícím zpět do rušné Phantasmy se Meg nepokrytě rozplakala. Zabořila obličej do sukně nasakující její slzy. Jak od ní bylo kruté, když Henriho nechala aby se do ní zamiloval! Nakolik bylo osudové, když to samé pocítila ona k němu! Možná mu ublížila, ale snad o to rychleji zapomene. Ubohý Henri! Kdyby jen tušil, jak černé je její srdce! Může být vrahovo srdce jiné? Celý život bestie jako ona poutal do želízek, cožpak by teď s jednou takovu svůj život mohl spojit? Nebylo jiné volby. A už není cesty zpět.

Komentáře

  1. Tak. Snažím se nezačít slovem "noné", protože to nepůsobí dobře :DKdyž jsem si všimla, že je nový díl, ihned jsem přerušila sledování filmu (Ashton počká) a vrhla se do čtení - a jsem za to ráda. Týjo. Chudák Henri, chudák Meg! Musím přiznat, že mi trochu slzí oči. Píšeš díl od dílu líp, člověk se do toho úžasně vžije.

    OdpovědětVymazat
  2. Já už mám noné ráda. :D Obvykle to neznamená nic špatného. :DTak jsem ráda, že nový díl nebyl marnění drahocenného času. :D
    Páni. To je poprvé co lituješ i Meg, mám takový dojem. :D

    OdpovědětVymazat
  3. To neznamená, ale nezní to moc inteligentně :DNené! Hm, možná jo. :D A co bude dál?

    OdpovědětVymazat
  4. Komu na tom sejde? :DDál bude třiadvacítka. :D

    OdpovědětVymazat
  5. Hm, máš recht. :DTy jsi jak můj tatínek, ten na otázku "Kdy přijedeš domů?" odpovídá "Dneska." :D Ale noták! Co se bude dál dít?

    OdpovědětVymazat
  6. Ooo, no toto! Knihovna jede :o)...to je pekne.. a smutne.. dneska se mi o tom bude zdat..:)

    OdpovědětVymazat
  7. [5]:  No vidíš! :DDál se bude dít děj. :D[6]: Tak jaké byly sny? :D

    OdpovědětVymazat
  8. Nevím, jak u Ellanor, ale mně se o tom moc nezdálo. Zdálo se mi, že je druhá světová a mě se několikrát pokusil zastřelit Neurath :-/Dál se bude dít děj. Jo, že já se vůbec ptám. "A kde teď jseš, tati?"  - "Na silnici." - "No jasně, ale kam jedeš?" - "Dopředu." CELÁ LOTTE! :D

    OdpovědětVymazat
  9. Koho?Aspoň se v Lottelendu cítíš jako doma! :D

    OdpovědětVymazat
  10. Co koho? Mě! :DJo. Fakt skvělý. :D

    OdpovědětVymazat
  11. Ach tak. Neumím číst, když se s přestávkami koukám na dokument :DŽejo! :D

    OdpovědětVymazat
  12. To mě zajímá! Dokument o čem? :DNaprosto úchvatný. :D

    OdpovědětVymazat
  13. ...o tom jak jsme předloni vyhráli MS :DPřesně! :D

    OdpovědětVymazat
  14. Tak dneska se mi o tom sice moc nezdalo, ale prehravam si scenare, jak by to mohlo pokracovat dal.. jsem zvedava :)..

    OdpovědětVymazat
  15. Mají happy endy či sad endy? :D

    OdpovědětVymazat
  16. Hlavně jsou těžce "ČK" :))..

    OdpovědětVymazat
  17. Význam této zkratky mi nejspíš není znám :D

    OdpovědětVymazat
  18. "červená knihovna", ta nejčervenější knihovna, co může být :o))...

    OdpovědětVymazat
  19. Joták! :D No tak do této kategorie můžeme s klidem RLND zařadit, takže se jen držíš předlohy, none? :D

    OdpovědětVymazat
  20. Musím přiznat, že zvlášť u věty "Políbila jste mne!" jsem se zas přiblble uculovala :D

    OdpovědětVymazat
  21. No ja cekam, jak se rozuzli, jestli se to jeste nejak navaze na FO nebo LND.. ale ani uz moc nedoufam, spis co ostatni postavy.. ze tady ti dva dopadnou jak z "čk" vsichni doufame.. ale vseci ostatni co?

    OdpovědětVymazat
  22. No, to je ončo - pořád se mi nechce věřit, že by se Raoul s Christine rozvedli!

    OdpovědětVymazat
  23. Přiblble uculovala? :D Až tak? :DNo, znáte to. Nějak to dopadne a bude se dít děj ;D

    OdpovědětVymazat
  24. Jo. Až tak. :D Děs a hrůza, co s člověkem udělá pár písmenek! :DFakt? Neke! :D

    OdpovědětVymazat
  25. Btw, sorry, ale furt tam mas "aby jste", uz v minulem dile jsem Ti to chtela napsat..

    OdpovědětVymazat
  26. Jen jsem to tak zpětně přelétla očima a našla jsem to tam jednou...co s tím? :D
    Možná víckrát, nevím :D

    OdpovědětVymazat
  27. Udělej s tím krátký proces. Přetransformuj to na abyste. :D

    OdpovědětVymazat
  28. Ach, ach. Učitelka češtiny by mě neměla ráda. xD Tak děkuji za upozornění, Ellanor, už jsem ho totiž pochopila :D

    OdpovědětVymazat
  29. Náš češtinář nemá rád nikoho krom školních ovcí... :D

    OdpovědětVymazat
  30. Nás dnes zase suploval učitel, který byl podstatně hezčí verzí Bena Lewise, ale úplně že on! :D
    Celou hodinu jsem se prochichtala a nikdo zas nechápal proč -.-' :D

    OdpovědětVymazat
  31. A to jsi doposud nevedela, ze "aby jste" je hyperkorektni? to jsem prece uz probiraly.. ne? :o)..

    OdpovědětVymazat
  32. ....no, já nevím. Už to vím a nenimrejme se v tom. :D

    OdpovědětVymazat
  33. A heleď, když už jsme u toho aby jste... No dobře, dělám si srandu :DA taky valil oči a zíral si na ruce? :D

    OdpovědětVymazat
  34. Achjo!Ne, to nedělal. :D Měl zlatučký úsměv. Oči normální.:D A půjčil si ode mě propisku. :D Buvahaháááh. :D

    OdpovědětVymazat
  35. Noné! Už jsem ti říkala, že bych se ráda podívala, jak to chodí na obchodce? :D

    OdpovědětVymazat
  36. Jeste jsem tam nasla jednu drobnost. "Lodni listek zpet do Parize".. jakokdyby byla Pariz pristav :).. ale treba lze plout proti proudu Seiny az do Parize..

    OdpovědětVymazat
  37. (Že pana učitele pozdravuju. Řekni mu, že by se nádherně vyjímal v nejmodernější budově gymnázia v ČR. A že máme ovce. :D)Neřeklo se, jestli se myslí loď na vodu nebo vzducholoď! :D

    OdpovědětVymazat
  38. (Nám ho neodloudíš! :D)Trolol! :D

    OdpovědětVymazat
  39. (Myslíš? Jsme elitní gymnázium! :D):D

    OdpovědětVymazat
  40. Jak ho můžeš odloudit, když ani nevíš, jak se jmenuje? :P

    OdpovědětVymazat
  41. Jmenuje se... hm... Rumprcimplcampr? :D

    OdpovědětVymazat
  42. Sakra. Ale jsem jen těsně vedle, žejo? :DHm, tak jak by... Evžen Houžvička? Petr? Pavel? Vozembouch?

    OdpovědětVymazat
  43. Netrefila jsi se ani s prvními písmenky, chich.

    OdpovědětVymazat
  44. Achjo. To je teda na dvě věci. Tak si ho teda nech! :D

    OdpovědětVymazat
  45. To teda necháááám! Dnes jsem ho potkala na chodbě! 8D

    OdpovědětVymazat
  46. Usmál se na ni a jí se podlomila kolena. Matně si uvědomila, že ji v pádu někdo zachytil, pak už nebylo nic, jen tma. "Kde to jsem?" zeptala se (zcela originálně), když se probrala z mdlob. "Jen lež v klidu," ozval se její zachránce, "asi se ti jen zatočila hlava." Znovu se usmál a když se k ní sklonil, aby jí podložil hlavu, uvědomila si, jak nádherné má oči. V tu chvíli věděla, že už není cesty zpět.Asi takhle? :D :D

    OdpovědětVymazat
  47. Ne, jen prošel kolem.
    Ale pěkná školní verze RLND :D

    OdpovědětVymazat
  48. Achjo, to je nuda. To nemůžeš omdlít? Bylo by to zajímavější! :D

    OdpovědětVymazat
  49. Já byla na schodech a on už pod nimi. Stejně by mě nechytil, takže...chm. :D

    OdpovědětVymazat
  50. Že nebyl na schodech, ale až pod nima! :D

    OdpovědětVymazat
  51. Aha. A on za to asi může, ne? Měla jsi tam být dřív. :D

    OdpovědětVymazat
  52. Kdyby mě nezdržoval ten dav na těch schodech, tak bych tam třeba byla dřív. Jenže co bych v pátek po poslední hodině chtěla. :D

    OdpovědětVymazat
  53. Nešťastná Lotte se prodírala rychle prodícím davem a snažila se Jeho silou vůle přimět, aby se otočil, zastavil, počkal na ni. Musela mu tolik říct! Najednou ucítila, že dál nemůže. K čemu bojovat? zeptala se sama sebe. V tu chvíli ji dav pohltil a on jí zmizel nadobro z očí.Tohle mě fakt baví! :D

    OdpovědětVymazat
  54. (Ale bez jména se s tím špatně pracuje :D)

    OdpovědětVymazat
  55. Vidím, že se v tom fakt vyžíváš. :D Takhle dramatické to sice v mé hlavince nebylo, ale je to lepší. :DJméno by jsi tak chtěla vědět. Ha! :D

    OdpovědětVymazat
  56. To víš že vyžívám. Je to legrando grando! :DNo, to by se hodilo. Dala bych ho do názvu románu o vás dvou. :D

    OdpovědětVymazat
  57. Jaký román? Máš dva odstavce, z toho jeden jsem neschválila! :D:D :D No, to je něco! :D

    OdpovědětVymazat
  58. Myslíš, že potřebuju, aby byly schváleny? :D Nicméně je jedno, kolik mám napsáno, o vás se to píše samo :DŽejo? V pondělí si koupím čtvrtku a složím si Reeda! :D

    OdpovědětVymazat
  59. Potřebuješ! :DBombózní :D :D

    OdpovědětVymazat
  60. Nemyslím si. Stačí pozměnit jména. A jeho jméno stejně nevím. :DŽejo? Škoda, skládacího fantoma jsem ještě nenašla... :D

    OdpovědětVymazat
  61. No vidíš, že tvoje svolení nepotřebuju! :DBylo by to skvělé, že? :D

    OdpovědětVymazat
  62. No vidíš, že tě za to nebudu mít ráda! :DOhromně! :D

    OdpovědětVymazat
  63. Protože mi kradeš život a měníš jména a měníš příběh toho života! :D

    OdpovědětVymazat
  64. No prosím tě, co to povídáš? Lotte Raminovou jsi ze sebe udělala sama - a svůj život si klidně nech, nesnažím se ti ho krást! :D

    OdpovědětVymazat
  65. Teď mluvím o tom, že pozměníš jména mého školního života! :D

    OdpovědětVymazat
  66. Joták. No já jinak nemůžu, když mi jedno pravé jméno schází. :D

    OdpovědětVymazat
  67. Ale noták! Když mi ho neřekneš, budu mu říkat Věnceslav Vozembouch. :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky