Remember, love never dies! 12. část

Naposledy vtiskla studenému kovu polibek a spolu s rudou růží náhrdelník položila na víko rakve, těsně před jejím spuštěním do země. Christine sjížděla po tváři jedna slza střídaná druhou a sotva se držela na nohou.

Slečna Fleck ji pozorovala s jistou lítostí, kterou si jen nerada připouštěla. Náhle vskutku litovala, jak se k ní chovala, protože až nyní uvěřila, že Christine mistra opravdu milovala. Ačkoliv nemohla pochopit unikátnost vztahu, který spolu měli, nyní pocítila sílu její bolesti.


Gustave maminku po celou dobu pevně držel za ruku a pohledu na rakev se vyhýbal, protože ho děsila. Cítil nestabilitu Christine a snažil se jí pomoci, jak jen to šlo a podivoval se, proč tu není papá. Unikající souvislosti příběhu ho jen mátly.

Od chvíle, kdy Christine spatřila rakev, kde spočívalo Erikovo tělo, nebylo úniku, už si opravdu musela připustit jeho smrt. Tíživě na ni dopadla ta krutá realita, které stále nemohla uvěřit. 'Vrať se mi můj Anděli, neopuštěj mě!' žadonila v duchu snažně, ale rakev před jejíma očima ji utvrzovala v tom, že veškeré její naděje jsou definitivně mrtvé.
Zapomněla dokonce i na Meg, kterou opět nechala hledat triem, ale od toho dopoledne, kdy se s ní setkala na mole se nedala nalézt. Přítomnost madame Giryové na pohřbu prázdné místo, kde by Meg měla stát jen zdůrazňovala. Ty dvě byly všude spolu...

Madame Giryová upírala pohled do země a i její oči se zalévaly slzami. Dělalo jí starosti, že Meg není k nalezení a trápila se i pro Erika. Jak zbytečná smrt z rukou jejího vlastního dítěte! Neměla na něj tolik naléhat a přesvědčovat ho, že o něj Christine nestojí. Vždyť byla jeho jedinou spřízněnou duší a teď je to ona, kdo pro něj nejvíce a upřímně truchlí. Mohly se s Meg snažit sebevíc, ale nikdy pro něj neznamenaly ani zlomek z toho, co cítil k ní. Už ale necítila zahořklost, jen stud. Přála by si kleknout na kolena a doprošovat se o odpuštění, ale už nebylo komu.

Po skončení obřadu zůstala Christine ještě dlouze po odchodu všech stát na místě a upřeně sledovala náhrobek. Klesla na kolena a pohladila zem, pod kterou teď spočíval na věčné časy Erik. "Proč? Proč? Proč?" opakovala horečně a zvrátila hlavu. "Co mám teď jen dělat?"

Když scházela po cestičce zpět, směrem k hotelu povšimla si, jak se po straně ze stínu vyhoupla mužská postava a následovala ji. Po těle jí vyskočila husí kůže a zrychlila krok, ale muž ji hravě dohnal.
"Madame de Chagny?" otázal se muž se znatelným francouzským přízvukem.
Christine se na něj podívala a spatřila asi třicetiletého muže. Měl zvlněné kaštanové vlasy a chladné hnědé oči, které se na ni dívaly se značným odstupem. Byl oděn dle nejnovější pařížské módy a měl v sobě jakýsi chlapecký půvab, který jak bylo vidět, si pečlivě pěstoval.
Němě přikývla.
Muž se uklonil a zdvořile jí políbil hřbet ruky. "Policejní inspektor Henri Ledoux. Je mi ctí vás poznat, madame." pozdravil se úlisně.

Komentáře

  1. Zas jedna povedená kapitolka :)
    Tentokrát jsem se mohla i krásně vcítit do paní Giryové, takže smekám :)
    Smekám a stydím se. Poslední dobou na Fantomova dědice trošičku dlabu...

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji! :)
    No jo, už dlouho jsi nás dědicem nepotěšila, ale psala jsi, že teď děláš na něčem jiném, pokud se nepletu?

    OdpovědětVymazat
  3. bože.. musím se držet abych taky nezačala rečet. Nějak tyhle příběhy svý spůsobem kvůli tomuhle nenávidím...
    Erik je prostě VĚČNÝ!!!! A to že použtějí rakem neznamená, že nemůže vyskočit zpoza náhrobku a vykřiknout "APRÍÍÍÍL!!"

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: No, zpracovávala jsem témata pro debatní ligu, ale už je mám hotová, teď mě čekají jen články o ČEDu, ale to se nějak ošéfuje :)[3]: To by bylo skvělé! :D

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Nebo může rovnou odklopit rakev.. "To jsem se hezky prospal.. tak šup do práce..."

    OdpovědětVymazat
  6. "A to červené je jen kečup." jasně. :D

    OdpovědětVymazat
  7. jůůů... můžu ti ho slízat? MILUJI KEČUP!!!

    OdpovědětVymazat
  8. Trololol :D
    Zase začínám uvažovat, že...ach, ale ne....nebo jo....ach, nevím! :D
    Konec mého díla bude zjevně překvapením i pro mě samotnou! :D

    OdpovědětVymazat
  9. [10]: ANO!!! Já vím že jsem děsně zvrhlá takže mé komenty klidně smaž, ale jak byla u toho hrobu tak jsem si vzpoměla na "Nekecej a pádluj", viděli jste to? Na začátku na tom Billově pohřbu.. ta ženská jak vyela na tu rakev a začala jí .. no... jak je to slušně? xD

    OdpovědětVymazat
  10. [11]: Ojé! To jsem neviděla a když tě tak poslouchám, jsem za to ráda :D

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Možná...ne...ano...i když...ugh! :D Nevím. :D[11]: Neboj, nic mazat nebudu, ten film jsem neviděla a...ehm. :D

    OdpovědětVymazat
  12. ty jo.. fakt jedna z mála dobrej komedií - zhulení psy, jízda autem, a k tomu hledání pokladu.

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Jupíjej! :D[14]: Já si teda dobrou komedii představuju jinak :D

    OdpovědětVymazat
  14. Proč jupíjej? Teď jsem mimo, nic jsem neslíbia. :D

    OdpovědětVymazat
  15. Mno nemusel by zrovna vyskakovat z rakve, ale mohl by mit dvojnika.. nebo treba dvojce :o))..

    OdpovědětVymazat
  16. Vyskakovat z rakve už ani nemůže, vzhledem k tomu, že tak rakev už je zakopaná. :D

    OdpovědětVymazat
  17. kjaká škoda :-(by se mohl vyhrabat jako to bylo v kill bil 2

    OdpovědětVymazat
  18. no tááákk.....

    OdpovědětVymazat
  19. ok.. vzdávám to

    OdpovědětVymazat
  20. Jupíjuju, protože nad tím uvažuješ! :D
    Dvojče je fajn. Zlé dvojče už asi ne, ale přece... :D

    OdpovědětVymazat
  21. Včera jsem kvůli těmto úvahám ani nemohla usnout. A to to měla být jednorázovka! Ha! -.-'

    OdpovědětVymazat
  22. No, však ono tě to časem dorazí, když se nerozhodneš :D

    OdpovědětVymazat
  23. Zahubí mě to dříve, než hadleyóza. A vy se nikdy nedozvíte, jak to skončí. :D

    OdpovědětVymazat
  24. Prosím tě nekecej, tys viděla hadleyózu maximálně z rychlíku! :D

    OdpovědětVymazat
  25. Ja si taky myslim, ze Te to nezahubi :).. vzdyt ani jedna z nas zatim nema nasledky, a to nad tim premyslime pred spanim vsechny.. kazda teda nad tou svou povidkou, none?

    OdpovědětVymazat
  26. Já nemyslela, že mám hadleyózu...já to myslela...ale to je fuk! :D

    OdpovědětVymazat
  27. [33]: Já to pochňápala a myslím, že i Ellanor :D Jen říkám, že první polovina tvého 30. komentáře je blbina, protože hadleyóza by tě nemohla zabít ani kdyby chtěla :D

    OdpovědětVymazat
  28. Já nevím, kdy jsem to vůbec psala....včera... jsem měla divnou náladu, možná se mi to nabouralo do komentářůů...:D
    Dnes ji mám taky, nechce se mi dělat úkol do chemie. :D
    Nevíš jaké jsou rozdíly mezi dýcháním a fotosyntézou? :D :D :D
    Nesnáším chemii. :D

    OdpovědětVymazat
  29. Fotosynteza je premena oxidu uhliciteho a svetla na kyslik a chlorofyl.. a dychani je okyslicovani krve v plicích, oxid uhlicitý odchází z krve a místo neho se na krvinky nalepuje kyslik, ne? Ale ja jsem mela 4- z chemie :)..

    OdpovědětVymazat
  30. No to je jen co si pamatuju ze zakladky.. a selsky rozum. Nevim, jestli by to stacilo stredoskolskemu uciteli.. :)..

    OdpovědětVymazat
  31. Chemie. Pfff! To je i na gympláka moc  :D

    OdpovědětVymazat
  32. Sak i ja jsem gymplak, tam jsem mela tu ctverku :o)..

    OdpovědětVymazat
  33. Kolegyně! :D
    Já jsem horzně ráda, že ve čtvrťáku už chemie nebude!

    OdpovědětVymazat
  34. Já ji nebudu mít už ve třeťáku. Jupíjej. :D

    OdpovědětVymazat
  35. Ja jsem sice nemela dobrou znamku, ale chemie nebyla spatna. V laborkach jsme vyrabeli mydlo, merili obsah tuku v potravinach a palili slivovici :o)))..

    OdpovědětVymazat
  36. My bereme jen suchou teorii -.-

    OdpovědětVymazat
  37. My jsme si na základce říkali, jak se vyrábí odlakovač na nehty, ale v praxi jsme to nezkoušeli :-/

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky