Remember, love never dies! 10. část

Christine nepokojně postávala u okna a tiskla si k sobě rukavičky. I když se zařekla, že do domu Erika plného vzpomínek už nevkročí znovu tu byla, jen o pár hodin později. Pozorovala blikající světélka Coney Islandu, která bez Erika postrádala své původní kouzlo. Už necítila zvláštní pocit v hrdle a ohromenost. Byla tu jen prázdnota a stesk.

"Slečno Daaé?" otázala se netrpělivě slečna Fleck, která spolu s Ganglem a Squelchem postávali už hodnou chvíli za jejími zády a očekávali odůvodnění, proč si je sem nechala zavolat.

Christine se zhluboka nadechla a otočila se k nim. "Jak víte, nemohu si Phantasmu ponechat. Nestačím na řízení chodu parku. Netuším, jak bych to tu měla řídit. Docela jistě by to tu zkrachovalo, jak se šušká po ulicích." začala a posadila se k Erikově klavíru a opatrně přejela rukou po klávesách, ale tak, aby nevydaly zvuk. Hudba bez něj už utichla. "Proto jsem se rozhodla ho předat někomu jinému."


"Jistě máte na mysli...prodat." ozval se rozvážně Gangle.
"Nikoliv. Slyšeli jste dobře, daruji ho. Zařídíte všechny potřebné formality aby se vlastnicí Phantasmy stala Meg Giryová." Christině sjela z klavíru ruka a zpříma se na ně podívala.
Rozhostilo se užaslé ticho. Jak Christine očekávala první se ozvala slečna Fleck. "Ale to přece...." zalapala po dechu a na jazyk se jí dralo tolik poznámek, že nevěděla, kterou si vybrat a na okamžik se zarazila. "Ona ho zabila a teď...teď získá Phantasmu? Donutila jste nás mlčet o pánově smrti a přitom zítra přijede policejní inspektor a my budeme nuceni křivě vypovídat! A teď má být ještě naší paní?"

Přesně tyhle poznámky Christine čekala ale při zmínce o inspektorovi se ošila. "Inspektor? Jak je možné, že o tom nevím?" zamrkala.
Squelch se na ni překvapeně podíval. "Poslal nám dopis a vám údajně také, oznamující jeho příjezd. Cožpak jste ho neobdržela, slečno?"
Christine sklopila pohled. "Já tedy...ještě jsem nebyla v hotelu, nevím." zakoktala se.

"Odvádíte řeč od tématu!" vybuchla slečna Fleck a zkřížila si paže na hrudi.
"Ovládej se." syknul Gangle ale ona se na něj jen zlostně zamračila.
"Je to pravda! Jen ty musíš být takový gentleman a mlčet, zatímco on je prostě takový trouba..."
"Tak dost!" zakřičela Christine a slečna Fleck kupodivu vážně zmlkla. Trio zarazilo, jako moc se Christine v tu chvíli podobala Erikovi.

Christine se znovu zhluboka nadechla a vydechla. "Meg Erika nezabila. Byla to nehoda. A přísahám Bohu, jestli to budu muset opakovat potřetí...." výhružku nedokončila a hodila rukavičky na klavír. "Pracujete s Meg deset let. Dobře víte, že to ona vám to tu držela, byla hlavní trhák a hvězda. Opravdu nevím, kdo jiný by si to zasloužil více. Stejně jako já musíte tušit, že ona je jedinou nadějí pro Phantasmu, aby dokázala existovat i bez něj. Tohle místo je vaším jediným domovem, tedy musí vám na něm záležet. A věřte, že nikdo jiný nebude udržovat Erikovu památku lépe, než slečna Giryová." Christine opatrně přešla k nejhorší části jejího připraveného proslovu k těm třem a obvzláště slečně Fleck. "Ovšem musíte to nějak zařídit, aby to vypadalo, že já jsem v této záležitosti nikdy nefigurovala. Tedy, že Phantasmu Meg odkázal už Erik."

"Vy žertujete!" zalapala slečna Fleck po dechu.
"To opravdu ne." odtušila Christine a obcházela klavír kolem dokola a zvedla z podlahy jeden ze zmačkaných papírů. Měla pocit, že se jí srdce trhá na několik částí, když poznala, že se jedná o zjevně první verzi její písně, Love Never Dies, se kterou Erik nebyl spokojen.
Slečna Fleck ji chvíli pozorovala neschopna slova. "To je ale podvod! Trestní čin!"
Christine se pomalu zvedla. "A já z toho, co po mě křičela Meg usoudila, že vy jste z tohoto místa neudělali nejznámnější park v Americe dvakrát počestnými způsoby. Docela jistě vím, že tu hned několik věcí nebylo v pořádku a vy jste je spolu s madame Giryovou přecházeli a Erikovi zatajovali." vytasila Christine svůj trumf, který si na tuto konfrontaci přichystala.

Gangle a Squelch sklonili pohled a Fleck na ni zůstala němě zírat. Párkrát naprázdno otevřela a zavřela pusu, než z ní přiškrceně vyšlo. "Máme tedy všechno mistrovým jménem přepsat na Meg Giryovou."

Christine se musela ovládat, aby se vítězoslavně neusmála. "Přesně tak."
Trio už se mělo k odchodu, když si je ale ještě naposledy zavolala. "Až na jednu část. Tu o zaplacení dluhů mé rodiny. Tu necháte beze změn." tentokrát sklopila pohled ona.

"Jistě, slečno." nepatrně se uklonil Gangle, mezitím co se Fleck ušklíbla. Už chtěla říci něco nanejvýš posměšného, ale Squelch ji prostě popadnul za ruku a odtáhnul pryč.

Christine si rychle posbírala rukavičky a i s notovým papírem, které tu neměla to srdce nechat odešla. Bála se tu být sama, jen si to nechtěla přiznat.

V hotelu ji čekal stejný výjev jako včera, i když se jí zdálo, že tomu je už několik let, co našla zadumaného Raoula u krbu. Něco se však přece změnilo. Už u sebe neměl láhev ani neotáčel sklenicí v ruce.
"Dobrý večer, má drahá." pozdravil ji, aniž by se k ní otočil, když ji uslyšel přicházet. Christine neunikl ironický podtón toho oslovení. "Na stolku máš nějaký dopis, s hlavičkou pařížské policie. Náš přítel nám to zjevně ještě celé zkomplikuje." pokračoval nenuceně, ale bylo znát, jak se přemáhá, aby zachovával zdánlivý klid.
"Raoule, prosím. Nemluv o něm tak." povzdechla si Christine a přešla s dopisem na dosah světla krbu a přelétla očima úhledný rukopis muže, jenž se podepsal jako inspektor Ledoux.
Raoul ji pozoroval skrz spojené prsty. "Nuže?"
"Zítra sem dorazí jistý inspektor Ledoux. Chce prošetřit okolnosti Erikova úmrtí." hlesnula na smrt bledá Christine.

Raoul vyskočil z křesla a posadil ji do něj. Vypadala, že každou chvíli zase omdlí. Úlekem zapomněl na svoji odměřenost a kleknul si k ní.
"Proč....proč chce francouzská policie vyšetřovat smrt amerického byzmysmena?" zašeptala Christine. "Snad jim nedošlo že on a Fantom jsou jeden? Bojím se, nezvládnu s ním mluvit, Raoule." Christine si skryla obličej v dlaních.

Raoul ji vzal za ramena a počkal, dokud se na něj znovu nepodívá. "Kde je vůbec pravda? Jak zemřel?"
"Byla to nehoda, nebyla to ničí vina." hlesnula Christine s očima plnýma slz.
"Někdo za to musí nést odpovědnost." naléhal i přesto dál.
Christine věděla, že tajemství toho, co se udála u mola už nesmí svěřit nikomu dalšímu. Mlčenlivost tria si zajistila, stejně tak promluvila do duše Gustavovi když se s ním vracela z procházky do hotelu a přísahala si, že nikdo další už se to nedozví. Nerozhodně hleděla do jeho modrých očí a zapřela se do křesla. Už žádné další lži.
"Přetahoval se s Meg o zbraň. Chtěla spáchat sebevraždu."
Raoul na vzácný okamžik netušil co odpovědět. "Tedy slečna Giryová...."
"Ne! Ne, Raoule, byla to opravdu jen nehoda. Prosím, nesmíš Ledouxovi nic říci. Snažně tě prosím." Christine ho vzala za ruce, ale když si všimnula pohledu, který po ní vrhnul, zase je stáhla.

"Opravdu tomu nerozumím, Christine. Ale jak si přeješ, budu mlčet. Máš mé slovo." Raoul vstal a odešel bez jediného dalšího slova do pokoje pro hosty.

Komentáře

  1. Chudák Raoul, vážně klobouk dolů před ním, že s Christine po tom všem zůstává!
    A jupíjej, Ledoux znovu na scéně! Není to skvělé? :D
    A dááál? :DVšimla jsem si dvou nebo tří překlepů, ve druhé větě je dvakrát "pár", pak někde u těch kláves bylo špatné i, myslím...Týjo, jsem napjatá jak kšandy! Tak to vypadá, že tady u tebe z toho nakonec vyroste román! :)
    Já budu brzy končit... Neplánovala jsem nic napínavého nebo dramatického, prostě jen takovou kratičkou povídku o tom, jak to celé dopadlo...
    Týjo, to by mě zajímalo, co Ledoux chce!
    A jak to bude s Christine a Raoulem?
    Snad se dají zas dohromady...

    OdpovědětVymazat
  2. Snažila jsem se zachytit to, jak moc ji miluje, ať už jsem jakýkoli "tým". :D
    Nemohla jsem s tím jménem odolat! :DPáni! Tolik překlepů! Děkuji a kaji se a omlouvám. :/Víš, že jsem to také původně zamýšlela dosti krátké? Ale pak si k tomu sednu a najednou mě napadá plno dalších námětů...
    No, jestli vážně zabiješ Erika, tak ani nebudeš mít o čem psát, none? :( :D

    OdpovědětVymazat
  3. No me prijde, ze z obou vasich romanu vyjde jako vitez Raoul. U BJ to vypada celkem jasne, tady zatim ne, ale uz ted je jiste, ze bude minimalne bez dluhu.. .. jsem zvedava.. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já pořád věřím, že se to ve Fantomovu dědici ještě nějak k lepšímu obrátí....moc doufám. :D :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ale u mě se to přece pořád obrací k lepšímu! Neděje se nic špatného - Erik má svého synka, Gustík má oba tatínky, Meg už nesedí zavřená v pokoji, co víc si přát? :D

    OdpovědětVymazat
  6. Však ty víš, co si přejeme. :D

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: jo! presne jak rika soudruzka fantomacka!..

    OdpovědětVymazat
  8. Řeším dilema, jaké by drahý pan Ledoux mohl mít křestní jméno. Zachráníte mě? :D

    OdpovědětVymazat
  9. Gaston! :D No dobře, tak ne... :DAle noták! Nejsem všemocná! :D

    OdpovědětVymazat
  10. Nejake pekne fracouzske jmeno? treba Jean-Luc nebo jine Jean-neco? tezko ale rict, jestli takove jmena byly oblibene pred sto lety :(.. Mohl by se jmenovat treba Francois, Pierre, Anatole, Vincent, Ernest, Henri.. apod :)..Treba Jean-Pierre by se mi libilo :)..

    OdpovědětVymazat
  11. Hm, chtela jsem sem dat jmena odkazem, ale pry je to spam :o((

    OdpovědětVymazat
  12. Tady muzes vybirat dva dny: http://french.about.com/od/culture/a/frenchnames_2.htm
    Ve Francii jsem se osobne setkala s fesaky jmenem treba Didier nebo Mathieu :o))..[9]: Dva na jednoho, dva na jednoho! Hele, trochu ji zmacknem, co rikas, Lotte? :o)..

    OdpovědětVymazat
  13. Páni, děkuji moc! :) Mě se líbí Henri, ani jsem netušila, že to je francouzské jméno. :)Zmáčknout BJ? Obávám se, že to by bylo k ničemu. :)

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Hele, mam jinou taktiku: Kdo ze tady chtel ty masquerade saty? :o)..

    OdpovědětVymazat
  15. [13]: Ale vis jak se to cte: "anry", a je delsi, misto n je nosovka.

    OdpovědětVymazat
  16. Noné, to mě zajímá! Možná za takový úplateček by se Erik oživit dal :D

    OdpovědětVymazat
  17. Nooo, to je aspon rec... tak az mu bude trochu lepe, jsem otevrena dalsimu jednani :o))..

    OdpovědětVymazat
  18. Anry! Proč ne! :DWooow, to vypadá už lépe! :D

    OdpovědětVymazat
  19. dejme tomu, že jsem do další kapitoly přidala větu "Náhle jsem pocítil, že se mi znovu navrací síly a uvědomil jsem si, že se má nemoc již dlouho neozvala."
    Teď je na vás, abyste mě přiměly s touto větou dál pracovat :D

    OdpovědětVymazat
  20. Primely? chces motivaci, jo ?! .. :o)))...No, jeste vcera si malem vykaslal plice a dnes se mu nemoc dlouho neozvala.. no hele, ja se nenecham oblafnout :o). Chci doktora, to je moje podminka :o)))..

    OdpovědětVymazat
  21. [20]: Teď ji od uzdravování ještě odradíš. :D

    OdpovědětVymazat
  22. A kdo mi zaručí, že se mi ten doktor vyplatí, hm? :D

    OdpovědětVymazat
  23. :DD... chvile napeti, jestli ja chci VIC uzdraveneho Erika, nebo jestli BJ chce ty VIC ty saty :o)...No, dobre, chcete-li prvni eso z rukavu, tady ho mate: Strih na osmidilni zivutek mam doma (viz neco takoveho: http://sewingpatterns.com/sub_item.php?item_num=4107MCC&model=%&new_category=&view=gallery&brand=&category=search&pageGoto=72&pageFormat=3|186|186&pageCount=18&search=costumes&return=yes).Pokud by se nemusel vymyslet, urcite by sel usit relativne rychle. Libilo by se mi to z taftu nebo neceho podbneho, na zivutek toho staci koupit kousek. Asi bych tam vrazila i nejake kostice, at to drzi, bavlnenou podsivku a velice jednoduse by to slo pomalovat.. Jo, myslim, ze by Ti to sluselo, BJ :o)))..

    OdpovědětVymazat
  24. CHich... Myslím, že se brzy dočkáme i zázračného zmrtvýchvstání u Lotte :DTo mi ale řekněte, jak to s ním mám vykoumat. Už jsem to měla nalinkované!

    OdpovědětVymazat
  25. Myslíš? :DInu...to je otázka. :D Takže ty jsi se vážně chystala ho zabít...:D

    OdpovědětVymazat
  26. Jsem nasadila těžký kalibr, co? :o))..Holky, pište si co chcete, já jsem jako věrná čtenářka své přání vyjádřila a nechávám to na vás :)).. Nestresujte se :o).. Nejsme přece ve filmu Misery nechce zemrit, to jsem kdysi omylem videla :)..Hele, nemate dnes nejake pozitivni tema? Nejakou srandovni blbost na probirani? treba Hadleyho s kvetinovym nahrdelnikem a v zabkach jak hraje na ukulele.. :o)..

    OdpovědětVymazat
  27. [26]: no tak co uz.. Bude z ni slavna spisovatelka, nemely bysme ji tak znasilnovat :o)..

    OdpovědětVymazat
  28. Hadley je poslední dobou vtipnější téma, což mě udivuje. :D[28]: No jo, no jo. Jen ať dělá, jak myslí. :)

    OdpovědětVymazat
  29. Hadley není vtipné téma! :D
    Každý má i své slabší chvilky, Hadley má The Fresh Beat Band :D :D :D
    Ale, jak jsi sama poznamenala, má krásný úsměv. Moc roztomilý! Ramin se může jít zahrabat :D
    Achjo. Na stará kolena mě chytlo fanynkovské šílení :D

    OdpovědětVymazat
  30. Tento tyden budu klidne taky svihla fanynka a nebudu ohrnuvat nos ani nad cernookyma ani nad modrookyma svihakama, slibuju :o).. Nebyl by tu nejaky pozitivni lottelandi clanek, specielne pro me? :o)..

    OdpovědětVymazat
  31. Drahá Barbaro Jane, přestaň se do Ramina už navážet. :D[31]: Co si pod pozitivním lottelandím článkem představuješ? :D

    OdpovědětVymazat
  32. [31]: A co že zrovna tenhle týden? :)[32]: Ale já se do něj nenavážím! Já jsem jen chtěla říct, že Ramin... totiž Hadley.. Ale noták! :D

    OdpovědětVymazat
  33. Tak, teď jsem to překlikla a nevím, jestli můj komentář byl vyhodnocen jako spam nebo prostě zmizel :-/
    Źkus tuhle blbůstku, snad ti to aspoň trošku zlepší náladu :)
    http://www.youtube.com/watch?v=Tx1XIm6q4r4

    OdpovědětVymazat
  34. Chichich. :D Pěkná šílenost. :D

    OdpovědětVymazat
  35. [35]: diky, to jsem znala :)..
    Na zlepseni nalady funguje spolehlive treba i toto :))
    http://www.youtube.com/watch?v=aoc8_aJLpes

    OdpovědětVymazat
  36. Noné! :)
    Nejlepší je stejnak Keksík :D

    OdpovědětVymazat
  37. Ten na tom videu nebyl, pamatuju si ho z doby, kdy jsem koukala jako malá ráno na pohádky. Měl hrozně rád keksy! :D

    OdpovědětVymazat
  38. [40]: Jééé, ten jak strašně drobil? :D

    OdpovědětVymazat
  39. Asi mam mezeru ve vzdelani, ja jsem si divala na Ju a Hele :o)..

    OdpovědětVymazat
  40. Jo, hrozně moc! :D Drobky vždycky lítaly kolem něj :DTy já moc nemám ráda. Tak trochu mě děsej :D

    OdpovědětVymazat
  41. Jů, toho jsem taky žrala! :D

    OdpovědětVymazat
  42. Prostě hvězda! :D
    A taky Alf. Mám dva v posteli :D

    OdpovědětVymazat
  43. Staaaar! Yes, yes! :D
    Jů! No, neke! :D

    OdpovědětVymazat
  44. No fakt že jo! Dva oooobrovský plyšáky! Toho většího mám už tak dlouho, že ani nevím jak :D

    OdpovědětVymazat
  45. Noco, neříkej, že ty nemáš v posteli plyšáky! :D

    OdpovědětVymazat
  46. Mám! Sierru a Hadleyho! :D :D Jak jsi mi nadávala, že nemám nic pojmenovaného po Hadleym...už mám. :D

    OdpovědětVymazat
  47. Noné! To je ale... počkat, nebudu jásat, dokud mi neřekneš, co je Hadley za zvířátko :D
    Počkej - a kde je Ramin? :D

    OdpovědětVymazat
  48. Ramina nosi v kapse u kalhot, ne? :o)..

    OdpovědětVymazat
  49. Sloník! :D[52]: Da! :D Dva Raminové - to byl byl už trochu zmatek! :D

    OdpovědětVymazat
  50. Sloník Hadley! To je roztomiloučké! :) :D A je hezký? :)
    Kamarád nedávno dostal slona, na mou přímluvu se jmenuje Pierre, jako Erikův syn u Forsytha :D
    Já myslela, že máš Ramina-plyšáka...

    OdpovědětVymazat
  51. Jasně, že je! :D
    Nojo, fantomák se pozná! :D
    Ramin plyšák, Ramin mobil...to by byl zmatek. Hledala bych Ramina a nikdo by nevěděl, co hledám :D

    OdpovědětVymazat
  52. Noné! To chce foto! :D Stejně je to úžasné jméno, Hadley... :) Našla jsem na wiki, že se Hadley jmenuje Robert Hugh, není to zvláštní? :)Nojo, ještě aby se to nepoznalo! :D Kamarád měl narozky, ještě jsme se od té doby neviděli, ale až se uvidíme, dostane do páru k Pierrovi slonici Eufrasii :DAha. Ale teď to ví každý, žejo :D

    OdpovědětVymazat
  53. Héj! :D :D :D
    Noco, některá jména jsou... ehm... obojetná! :DSkvělé, že? :D

    OdpovědětVymazat
  54. Však on si z toho dělal legraci i Hadley, já to myslela dobře! :DJistě! Přímo....pozor...na to si počkej...ohromné! :D

    OdpovědětVymazat
  55. Ách, Hadley! :D (Pak si mám někoho najít, když mi internet a muzikály podsouvají takovéhle tento! :D)Legendární! :D

    OdpovědětVymazat
  56. Tak vidíš! :D
    Achjo. Je to těžké.

    OdpovědětVymazat
  57. Jak to mam chapat s tim jmenem? Jakoze se ve skutecnosti jmenuje Hadley jinak?

    OdpovědětVymazat
  58. Já bych řekla, že Hadley je vážně Hadley, proč by se měl jmenovat jinak? :D

    OdpovědětVymazat
  59. Protože proto. V rodném listě má Robert Hugh. Říká to tetička wiki, ta se neplete :D

    OdpovědětVymazat
  60. Cosette se taky jmenovala Eufrasie, none? :)

    OdpovědětVymazat
  61. Ty sis nedělala srandu? :D On se jmenuje Robert? Hadley je Robert? *ábum*

    OdpovědětVymazat
  62. No nedělala, proč bych to dělala? :D
    To by mě zajímalo, jak se dostal od Roberta k Hadleymu :D

    OdpovědětVymazat
  63. To je zajímavé!
    No, tak to...jo, to by mě taky zajímalo. Ale Hadley je lepší. :D

    OdpovědětVymazat
  64. To jo, to rozhodně! Zní tak...! :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky