Videa z Tanz der Vampire ze St. Gallen

Právě, když jsem před letními prázdninami, které se týkají i Tanzu ve Švýcarsku, začala ztrácet naději ohledně nálezu nějakého videa této inscenace...se přece jen nějaká objevila. Sice jen tři, ale buďme velmi vděční za tento malý zázrak, který vděčíme ultimátní síti, která to má na štíru s autorskými zákony. Ano, ruský facebook vk.com. :D Strašně mě mrzí, že mezi nini není Totale Finsternis, ale co se dá dělat, to je už život. :D


Tot zu sein ist komisch (Sanne Mieloo) - upřímně, tohle je písnička, na které mi nikdy zvlášť nezáleželo, jen kvůli její náročnosti pravidelně obdivuji sílu a hlasový rozsah hereček. Ale musím zase ocenit, jak se tu s moderním "updatem" změnil Magdin naivní přístup v takový morbidní cynismus. (A žádná krev u kousnutí Magdy???)
Carpe Noctem - takové goth Carpe, toť asi mé okamžité dojmy. :D Ale tak nějak jsem si interpretovala, že o to jim do jisté míry (přinejmenším s postavou Sáry) asi šlo. Musím taky říct, že se mi stýská po originální choreografii. Ta je za mě tak geniální, že aniž bych chtěla znít přehnaně konzervativně, ji prostě jen tak něco nepřekoná. A tohle to "něco" úplně není. Prostě tomu chybí to mystérium. :D A povšimněme si té zásadně pozměněné dynamiky choreografie. Sára chrání Alfreda před "Krolockem", nikoli naopak. Nepřečetl si režisér pár fanfikcí? :D
Nu a taneční dvojnice má červené botky, takže usuzuji, že v této produkci od rudého korzetu nakonec přece jen přešli zpátky ke klasice a botám? Jelikož jsem si k tomu korzetu vymyslela příběh, tak mi narozdíl od ostatních fanoušků nevadil, ale změna k botkám mi taky nevadí, jsem v tomto zkrátka velmi neutrální. :D
Die Unstillbare Gier (Thomas Borchert) - zaprvé s politováním oznamuju, že z videa na mě ten kostým dělá stejně mizerný dojem, jako z fotek. Jinak je taky zajímavé, že pro tuhle píseň nezměnili scénu a děj se pořád odehrává v té schodišťové hale.
Ale hrozně se mi líbí Thomasovo podání - přišlo mi, jako by svoji interpretaci téhle písně trochu zjemnil, ale upřímně, Thomas je ten Krolock, kterého jsem vždycky měla tendence spíš přehlížet, takže to nemůžu říct zcela jistě, nemám toho tolik nasledováno. Ale působil na mě, jako by své podání uzpůsobil faktu, že tenhle Krolock má být o něco starší - jak v tom ohledu, že se očividně změnil na upíra v pozdějším věku, ale rovněž taky proto, že je tu děj posunutý do budoucnosti, tudíž by měl být ještě o to navíc starší? Taky mi přišel takový ztuhlý, ale jako záměrně ztuhlý, prostě jako někdo, kdo už přestává stíhat době, což se u takto dlouho žijícího upíra jistě muselo nějakým způsobem začít projevovat. Ale konec byl velmi vášnivý a dojal mě, Thomas to ohromně brilantně celé vyvážil. :)

Komentáře

  1. Co bych si počala bez vk.com. Většinu záznamů mám stejně z tama. Nedovedu si představit, že by na něm byly stejné autorské postihy jako na YT. To bych se asi už nedostala k ničemu. :-)
    Sláva, sláva! Konečně Tanz ze St. Gallen. :D
    Tot zu sein... se mi vždycky líbila. Tenhle charakterový update vypadá dobře. :-)
    Carpe Noctem - Klasickou choreografii snad ani nelze překonat. Naprosto souhlasím. :D Tahle není špatná, ale když je člověk srovná... No, připadá mi, že tady jsou tanečníci v některých částech jakoby nejistí, že ten tanec ještě není vypilovaný. Nejvíc se mi na této úpravě líbí, že je v centru pozornosti Alfréd a jeho "pocity", rozpolcenost mezi Sárou a citem, který ho táhne ke Krolockovi. Za to palec navrch. :-)
    Die Unstillbare Gier - Kostým... ehm, už z něj nemám tak hrozné pocity, jako když jsem ho viděla poprvé, ale pořád se mi nelíbí. :-) Tak tady musím znovu složit poklonu Thomasovi a jeho herectví. Byla jsem zvědavá, jestli se v této verzi nějak promítne jeho pojetí "klasického" Krolocka. Kdepak, tohle je jiný Krolock, než ten chladný upír, u něhož se projevují lidské emoce jen v několika záblescích. Tady je víc lidštějších a jak říkáš, unavenější okolním světem. :-) U některých herců jde rozpoznat jejich herecký styl, který se promítne ve všech postavách, které hrají. Ale Thomas je podle mého jedním z těch herců, kteří dokážou zachtit osobnost postavy a i když hrají typově podobné role, tak ty postavy dokážou od sebe odlišit. Viz Krolock z "klasické produkce", Wildhornův Dracula a updateovaný Krolock - tyhle role jsou typově podobné a mají k sobě velmi blízko a Thomas dokázal každou z nich pojmout jinak a do hloubky. Ach, končím svůj obdivný výlev.:D :DPokud se mi nepoštěstí vidět celý záznam (to snad ne!) tak budu alespoň ráda ještě za Einladung, Vor dem Schloss, Totale nebo Tanzsaal. :D Ale tahle videa mi udělala ohromnou radost. :-D

    OdpovědětVymazat
  2. No přesně. Vk.com je ráj. Co jsem proboha dělala předtím, než jsem tu síť poznala? :D
    Jojo, taky se mi na Carpe Noctem líbí, jak se soustředili na Alfreda a jeho rozpolcenost, spíš než na jeho heroické sny zachránit Sáru. :D
    Je pravda, že Thomas se umí do každé role převtělit a podat ji úplně jinak, upíři jsou toho skutečně nejlepší příklad. Za to ho taky obdivuju. :) Navíc takových herců je strašně málo. :)No hlavně něco se Sárou! A nejlépe to TF! :D

    OdpovědětVymazat
  3. Přesně tak! Bez vk si už to nedovedu představit. :D Nechť zůstane i nadále stranou autorských práv. Amen. :D
    Ano, kéž se dostane ven něco se Sárou! A taky by mohla být scéna s Herbertem a Alfredem. :D No, takhle můžu pokračovat dál a skončím u toho, že by mohl vyjít ven záznam. :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky