Remember, love never dies! 30. část

U snídaně byli Meg a Henri natolik zahleděni do sebe, že Raoul i Christine své pokusy o konverzaci s nimi brzy vzdali.
"Ach, omlouvám se!" potřásl hlavou, zaskočen vlastní nemotorností Henri, když převrhl skleničku s vodou.
"To je už třetí." odtušil Raoul a kývnul na sluhu. Meg skryla smích v ubrousku. Celý dnešní den jí přišel jako za těch sladkých časů v Coney, ale s tím rozdílem, že si už nepřipadala jako oživlá mumie. Henri jí dal život.
"Henri? Henri!" zamával mu Raoul rukou před obličejem.
"Potřeboval jsi něco?" podíval se na něj nepřítomně tázaný.
Raoul pozvedl oči k nebesům. "Promluvme si raději později, příteli."

Po snídani Henri se zasněným pohledem opouštěl Raoulův dům. Když míjel bránu domu, nedokázal se široce neusmívat.
"Promiňte, monsieur Ledouxi?" ozvalo se za ním.
"Ano, madame?" otočil se ke Christine, která vyběhla narychlo za ním.
"Víte, slíbil jste, že mi řeknete v kolik hodin dnes pojedeme vyzvednout Erika, ovšem zřejmě se to zamluvilo." pousmála se.
"Ach! Dočista bych zapomněl. Ve tři hodiny. Stále jste rozhodnutá vrátit se s ním do Ameriky?" zajímal se rádoby lhostejně.
Christine přikývla a Henri sklopil pohled a nakopnul kamínek u jeho boty jako malý roztětakný kluk. "Nepodařilo se vám přesvědčit Meg aby zůstala v Paříži?" uhodila hřebíček na hlavičku Christine.
Henri spěšně vzhlédnul. "Tedy víte, že Meg a já, inu..." proč jen měl najednou pocit, že ho oblíbená košile tak škrtí?
Christine zacukaly koutky. "Toho si už na Coney nešlo nevšimnout, jak bez sebe neuděláte ani krok a pak..."
"Raoul!" dořekl Henri trochu zlobně.
Christine se zasmála. "Nesmíte mu to dávat za zlé, Gustave z něj vždycky všechno dostane."
"Takže i Gustave?" vytřeštil Henri oči, ale pak mávnul rukou. "Budu se ji snažit chápat, cítí se, že mu něco dluží a i kdybych se jí to snažil vyvracet...asi má pravdu. A pak, chce mu vrátit ten park. Snad si váš přítel vzpomene brzy. Tak ve tři hodiny, madame." rozloučil se a nasednul do kočáru.


***

Henri a Meg zůstali nehybní v dlouhém objetí. "Opravdu tam musíš?"
"Snaž se mě chápat..."
"Věř, že snažím."
"Vrátím se brzy, začneme nový život, tady v Paříži."
"Přijedu si pro tebe, jestli tam budeš příliš dlouho."
"Nebudu."

Opodál se loučili Gustave a Raoul, mezitím co Christine a Erik už byli na lodi. Raoul se ohlédnul po špitající se dvojici s lehkým úsměvem. "Ještě chvíli a odplují bez vás..." nadhodil trochu pobaveně.
Odrhli se od sebe a Henri ji však ještě i přesto na chvíli vzal stranou. "Cítím se tak nesvůj, že tě nechávám odplout s ním...ach, slib, že ho nemiluješ!"
"Už jsem to slibovala tolikrát, Henri." sklopila Meg pohled. "Snad mi důvěřuješ."
"Tak jako nikomu, ale bojím se."
Meg se k němu naklonila a ukryti ve stínech se poprvé políbili. Kolikrát už se jejich rty mechanicky dotýkali cizích, za účelem chorobné msty ženám či obchodním cílům? Kolikrát se po nechtěném polibku zašklebili...
Nechali na sebe dopadat jiskry z ohňostroje emocí, podlamovala se jim kolena a překotně se ujišťovali o své věrnosti.

Nakonec na mole zůstali stát už jen Raoul s Henrim. Dívali se za lodí a Henri by tam stál snad to noci, kdyby ho Raoul nepoplácal po zádech se slovy "Tak pojďme."

Dalšího dne Raoul zamířil do své oblíbené kavárny. Nebyl tam nejspíš celou věčnost vzhledem ke všem těm starostem a opileckých skandálech.
"Oh! Proboha! Odpusťte mademoi...vy?!" zamrkal, když si blíže prohlédnul ženu, do které nechtěně vrazil.
"Já!" uculila se Claire a rozpřáhla ruce. "Není to rozkošné setkání?"
"Rozkošné." Raoul to slovo v puse převaloval jako nedopečený kus masa.
"Pořád netušíte kdo jsem?"
Raoul rozhodil poněkud nešťastně rukama. "Ovšem pozvu vás na výbornou kávu, pokud mi to konečně prozradíte."
Claire naklonila hlavu na stranu. "Na to se asi nechám přesvědčit." prohlásila poté a přijala jeho rámě.

Na místě se oba usadili ke kulatému stolku u okénka. Kavárna nebyla příliš prostorná, místností neustále proudil rozjařený hovor a smích. Raoul využil chvíle, kdy se Claire zvědavě rozhlížela kolem, aby si ji konečně prohlédnul a uvažoval, odkud zná její tvář. Byla velmi drobné postavy, kdyby se postavila vedle Christine, nebo Meg, byla by téměř o hlavu menší. Měla zlaté vlasy, o pár odstínů tmavší než ty Meg a energické modré oči. Měla častý sklon zaujatě si skousávat dolní ret, aniž si to pravděpodobně uvědomovala.

"Takže?" odkašlal si tázavě Raoul a významně na ni pohlédnul. Claire mu pohled oplatila. "Jsem noční můra vašeho dětství." prohlásila vážně.
Raoul se na ni podíval neschopen slova. Nejprve mu zacukaly koutky, pak zvrátil hlavu a rozesmál se. "C-Co prosím?"
"Kdo vám pravidelně solil čaje a schovával hračky? A kdo vás oslovoval králíčku?"
"Ale ne! Ta malá otravná holka co mě tak neskutečně dopalovala...! Díky vám jsem večírky v saloncích nenáviděl už od ranného dětství!"
"Jsem to já!" zahalasila Claire, jako by právě Raoulovi předávala výhru v loterii.
"Neskutečné..." zavrtěl hlavou Raoul a poněkud obezřetně pohlédnul na svůj šálek.
"Nebojte se, už čaje ani kávy nesolím." uchichtla se Claire.
"Jeden nikdy neví. Byla jste vždy neskutečně vynalézavá. Hlídal jsem si svoje jídlo jako ostříž a stejně se vám vždycky nějak podařilo..."
"V tomto jsem opravdu vynikala." prohlásila s širokým úsměvem. "Ale už vám nebudu říkat králíčku, jestli vás to potěší."
"Nesmírně." přitakal Raoul, opět nadmíru pobaven.
"Skvělé, takže vikomte...Raoule...ehm." poprvé se zarazila a těkala po něm zmateným pohledem.
"Raoule." pravil vlídně a nepatrně se usmál. "Rozhodně to preferuji nad králíčkem."
Vesele se rozesmála.

"Mohu mít trochu nezdvořile zvědavý dotaz?" napřímil se Raoul.
Pokrčila rameny. "Záleží nakolik zvědavý bude."
"Jak je možné, že někdo z tak zajištěné rodiny, totiž, nechápejte mne špatně, je to samozřejmě velmi ušlechtilé a..."
"Proč pracuji jako dobrovolnice v nemocnici? Co víc, dobrovolnice co to dotáhla na hlavní sestru?" blýskla pyšným úsměvem.
Raoul tiše přikývl.
"Nevím, kolik si toho o mě pamatujete, Raoule - jsem sirotek. Žiju u tetičky, která...už na tom není tak dobře, jako dříve. Bylo nutné najít si práci..."

***

"Neuvěřil bys, koho jsem dnes potkal..." nadhodil Henri k zamyšlenému Raoulovi.
"Mhmm..." dostalo se mu neurčité odpovědi.
"Obrovskou krysu. Moc mi chválila moji novou vázanku. Že mi jde k očím."
"To je od ní milé."
"Ty mě vůbec neposloucháš!" praštil ho následně Henri do ramene, až Raoul poskočil.
"Eh! Omlouvám se! Co jsi chtěl říci?"
Henri se začal pohupovat na špičkách s pobaveným výrazem, který pro Raoula nemohl věstit nic dobrého. Ostatně, také že nevěstil. "Viděl jsem tě dnes s nějakou malou blondýnkou. Vypadali jste, že se dobře bavíte, tak jsem nevyrušoval." uculil se.
Raoul mávnul rukou a rázně přeložil potvrzenku od věřitelů. Ode dnešního dne je oficiálně nezadlužený člověk. "To byla ta zdravotní sestra, co tak divně mluvila v nemocnici. Ukázalo se, že se známe z dětství." odvětil ledabyle a vstal od svého pracovního stolu.
"Očividně po tobě pokukovala." pokračoval Henri.
"Jsem ženatý." prsknul Raoul a zadíval se z okna na zuboženou zahradu kritickým okem.
"To se přece brzy změní..."

Komentáře

  1. Hehe, Raoul se dočkal své blondýnky - a dokonce modrooké! (jen ta postava úplně nesedí :D)
    ale... králíčku?
    No dobře, já to skousnu. Hlavně že už není plonk :D
    Stejně se divím, že to nese s takovým ledovým klidem, myslím že se dokáže v klidu dívat na bývalého fantoma Opery a nic mu to nedělá...
    hehe. A Henri se chová jak malej zamilovanej kluk. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Jéj, Lotte, heleď, u té věty s podlamujícími se koleny, je tam překlep - má tam být "podlamovala se jim kolena"

    OdpovědětVymazat
  3. Mimochodem, to s tou krysou bylo geniální! :D

    OdpovědětVymazat
  4. Králíčku. Jo. :D :D To by bylo abych králíčka nezakomponovala do RLND :D
    Ledový klid...tak si to vezmi, jak se mu vyhýbá a nechce aby mu Erik přišel na oči. Pořádně se ani nesetkali, jen se tak míjejí....Jo. Jasně. To je překlep. :DJá vím. Já vím. :D

    OdpovědětVymazat
  5. A vidíš? Kraulík taky nemá rád slovo rozkošné! :D Máte to společné! :D

    OdpovědětVymazat
  6. No skvele se to rozpleta.. nebo nerozpleta? :))..Ale Erika tam mnoho nebylo. Ja jsem si myslela, ze ho vezmou do Opery a Christine mu tam zazpiva.. to mi prislo jako nejjistejsi.. Ze tak nejak nic nenamita a necha se odvezt pres pul sveta. No snad holky vi, co delaji :)..

    OdpovědětVymazat
  7. Vzít Erika do Opery by byl dost risk, nemyslíš? Já vím, je to deset...vlastně jedenáct let, ale i tak...

    OdpovědětVymazat
  8. V noci, ne? :o)))... podle me by to byl nejsilnejsi zazitek :)) ani je blbe mu vysvetlit, ze ho tam nikdo nesmi videt, nejspis by se zeptal "proc?" :o))..

    OdpovědětVymazat
  9. A jak by se tam dostali? To by Christine musela spoléhat na to, že si Erik vzpomene na nějakou tajnou cestu, ale je riskantní i tak :D

    OdpovědětVymazat
  10. Já vidím jako nejlepší nápad ho odklidit dřív, než si vzpomene...

    OdpovědětVymazat
  11. Odklidit..to je ale ošklivě řečeno. A tak jsem to teda nezamýšlela. Chtějí ho vzít do jeho vlastního parku, protože si myslí, že tam si nejrychleji vzpomene. Přece jen Phantasmu vytvořil a tam se....to taky všechno stalo.

    OdpovědětVymazat
  12. Já myslím, že by si líp vzpomenul v Opeře - ale pak by zas mohlo vzniknout nebezpečí pro něj i ostatní

    OdpovědětVymazat
  13. Že by mu z toho přeskočilo? Protože proč pro ostatní? :D

    OdpovědětVymazat
  14. No, přeskočilo... Říkejme tomu "navrácení do původního stavu" :DA pro ostatní... víš, co udělá člověk, který se dozví to, co on zapomněl?

    OdpovědětVymazat
  15. Už zase si myslím, že jsi na něj ošklivá :/Ehm...ano? :D

    OdpovědětVymazat
  16. Nejsem. Myslíš, že si polepší, až se z něj zas stane "fantom"?Hm, jasně že to víš. Jsi autorka -.-' (To byla hloupá otázka :D)

    OdpovědětVymazat
  17. Me trochu mrzi, ze jsem byli osizeni o prvni (druhou, treti, ctvrtou...) reakci Erika na ostatni lidi, na Christine (furt se nedozvedel jeji jmeno?), na Gustava (rikaji se jen "dobry den" a "nashledanou"?)... At uz to probihalo jakkoliv. I kdyby na ne hledel jak tele na nove vrata, i kdyby si tukal na celo, co je to za divne lidi.. cokoliv... tak jsme se to nedozvedeli. On a Christine jsou proste vedlejsi postavy v pozadi a prestoze jsou tahouni pribehu nevime o nich nic :(...Uprimne receno, jsem si myslela, ze se Christine ted zrhoutil svet jeste vic nez pred tim rokem a ona pujde skocit z okna.. Ale asi ne, je v pohode a jeste se potutelne usmiva na tema dvema hrdlickama :)..Erik je normalni a mohl by zas zesilet? To mi prijde docela dobre pro pribeh :o).. Myslis, ze nepocituje zadne schizofreni pocity? Ze proste odevzdane jede, kam ho ostatni vezou a truchli pro Emmu, prestoze uz ona neni jediny clovek, ktereho na svete mel?Nezlob se na me, Lotte, ze to tak pisu, ale me to proste vrta v hlave :o)..

    OdpovědětVymazat
  18. Páni, vždyť Fantom, to už jeho minulost :)Reakce na Christine, Meg a Gustava jsem z takových a takových důvodů nechala až na Coney Island.  Nechystám se z nich udělat postavy v pozadí, ale abych se mohla v ději vrátit s Erikem, Christine, Gustavem a Meg na Coney, musela jsem nejdřív - řekněme uzavřít děj v Paříži.Měla by spíš být šťastná, než zoufalá, že je Erik živý, ne? Pokud vím, tak nechtěla, aby zemřel. O:)Nemůžu říct, nic jiného, že odpovědět na tohle nemůžu. :D To by bylo spoilerování. :D

    OdpovědětVymazat
  19. Aha, no me prijde, ze uz musel ubehnout aspon mesic, co se videli poprve..Erik byl pro ni smysl zivota, truchlila pro neho tak dlouho. Kdyz zjistila, ze je zivy, byla stestim bez sebe. Pote, co ale nabyla dojmu, ze je sice zivy, ale ma (mel/miluje/miloval) nekoho jineho.. to mi prislo jeste horsi nez kdyby byl mrtvy.. Aspon jsem teda mela dojem, ze davas Christine dost zabrat a obecne ty reakce zenes do extremu.. Tak me to zmatlo..Pribeh v Parizi je uzavren? asi to nemam brat tak doslova :o)..No tak to jsme zvedavi na pokracovani :o)..

    OdpovědětVymazat
  20. Je to pecka, že se vracíme na Coney Island! I když... Paříž je mi sympatičtější :DHehe, mám ten dojem, že když se Meg a Henri políbili, Lotte byla rudá až za ušima a rychle od tohohle tématu utekla. Škoda. Mohla to být úžasná červená knihovna! :D :D

    OdpovědětVymazat
  21. [19]: Heh, to ne....kratší časový úsek, kratší...Extrém? Tak ten extrém zase pěkně uvolňuju. :DUzavřen, jako...že můžu s klidným srdcem odvést pozornost zpět na Coney a kraulíka s Henrim nechat oddychnout, stejně jako to teď dlouze dělali Christine s Erikem :D[20]: Jsi jako kraulííííííík :DTy mě šmíííruješ! :D Jak to můžeš vědět? :D
    Jak rychle od toho utekla...co jsem tam ještě měla psát, símtě? :D

    OdpovědětVymazat
  22. [21]: .. tak po prvni puse snad druhou pusu a tak.. znas to, ne? .o))...Asi tam mas mnoho dejovych linii :)) ..a jak je to teda dlouho?[20]: Ja se ted snazim prepisovat JvO, aby to nebylo taaaak strasne cervene.. ale nejak to nejde.. je to jeste cervenejsi nez predtim, pomooc..

    OdpovědětVymazat
  23. Nahodou jsem narazila na tento clanek. Neni to presne ta doba, ale je to zajimave.http://eldar.cz/zizala/gender/32.htm

    OdpovědětVymazat
  24. [21]: Nepředpokládám, že by Raoul označil návrat své ženy na Coney Island slovem "pecka", ale můžu s klidným svědomím říct, že mi nevadí, jsem-li jako on :Dno, utekla... to máš tak... Většinou je o prvním polibku v knížkách aspoň půl stránky :D :D[24]: Eh... No, Mariova maminka žila ale v pěkné době! :-/

    OdpovědětVymazat
  25. Konečně se ti dva dali dohromady! Minulá kapitola byla nádherná romantika a tady jsou ti dva u snídani ( hluší k okolí mající oči jen pro sebe ) rozkošní!

    OdpovědětVymazat
  26. [26]: Raoulovi už to tak nějak je víceméně šumák, on už chce jen klid, řekla bych :DTak na to já fakt nemám. :D[27]: Nožejo! :D :) Já ty dva zbožňuju :D

    OdpovědětVymazat
  27. Šumák je super slovo. A Raoul je super jméno. Ale stejně mi to dohromady nezní hezky. :D
    Ale co. Já se těším. S příchodem Claire (jaké krásné jméno!) očekávám další lovestory. Jen aby z ní nebyla nějaká tajná agentka. Nebo zlatokopka. :D

    OdpovědětVymazat
  28. Tak ja jsem primo jasne ocekavala lovestory.. kdyby to dopadlo jinak, bylo by to zajimave :o)..

    OdpovědětVymazat
  29. Tajná agentka :D :D :D jasně :D

    OdpovědětVymazat
  30. No je to podezřelé, none? :D

    OdpovědětVymazat
  31. Já nevím. Prostě tak působí. Najednou si přibaletí a haló, Raoule, hádej, kdo jsem! Proč dělám sestru? Hm, nooo... co si narychlo vymyslet, aby to neprokoukl? :D

    OdpovědětVymazat
  32. No narychlo si nepribaletila, byla tam uz od zacatku, od nejakeho toho 14. dilu :o).. ale je to podezrele, aby to mohla byt jen nahoda :o)..

    OdpovědětVymazat
  33. Čtrnáctý díl! Ano! To je dlouhá doba, vezme-li se v potaz, že teď mám v rozepsaných už jednatřicátý :D

    OdpovědětVymazat
  34. Já vím, že tam byla! Jenže mezitím se neprojevovala, žejo. O to jde!

    OdpovědětVymazat
  35. Co by tam taky dělala, když Erik ještě oficiálně nebyl živý :D

    OdpovědětVymazat
  36. A kdyz to nebude agentka, tak to bude zlatokopka.. a kdyz to nebude zlatokopka, tak bude Raoul pod pantoflem.. on proste na ty zenske nema stesti :o)..

    OdpovědětVymazat
  37. Chich to jsou mi scénáře...:D

    OdpovědětVymazat
  38. Jen abychom se netrefily :D

    OdpovědětVymazat
  39. Lotte je prebornice v mlzeni, to zname :)..

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky