Filippo Strocchi, vídeňský hrabě Krolock [videa]

Vídeňská inscenace zatím spoléhala na velká, přímo legendární, jména Tanzu, tj. Drew Sarich a Thomas Borchert. Nesmíme opomenout Marka Seiberta, který je oproti nim relativní nováček, ale přesto nebyl novou tváří.
Je tedy fajn mít nového hraběte, hledat neokoukanoou interpretaci, objevovat neznámé stránky této role. S tímto řečeno, pořád mě mrzí, že nemáme pořádná videa tří výše zmíněných pánů. Ale to je nikdy nekončící bolest muzikálofila.
Pojďme se tedy podívat na Filippa!



Totale Finsternis (Filippo Strocchi, Diana Schnierer) - musím říct, jak mě těší, že to držení za ruce, model převzatý od Francouzů, se postupně dostává do všech dalších produkcí. Bůh Francouzům žehnej (hehehe). A to jak Diana po Filippovi vztáhla ruku a on rychle ucouvl, awww, to mě dostalo.
Diana hraje Sáru na můj vkus trochu příliš naivně, velké oči, téměř dychtivý výraz, na TF trochu moc úsměvů. Osobně tíhnu spíš k cílevědomým Sárám, co si jdou za svým, mojí nejoblíbenější herečkou v roli bezpečně nadále zůstává Angelina Markiefka, ta uměla být i krásně sarkastická, což já vždycky ocením. :D
Ok, dostala jsem se do druhé poloviny videa a začínám si říkat, že to Dianino vztáhnutí ruky možná nebylo až tak úžasné. Ona se na Filippa snaží sahat tak nějak pořád. :D Při pasáži, kdy je k ní zády ho vezme za rameno (přičemž já jsem velký fanoušek původního blockingu, kdy po něm Sára váhavě vztáhne ruku, ale pak se rozmyslí a zase ji stáhne dolů - lol, jsem fangirl s velmi specifickými požadavky) a potom se ho podruhé pokusí pohladit po tváři a to už je trochu moc touchy feely na to že je to upír, ne? Určitě to má být hlavně Krolock, kdo má kontrolu nad situací a tady je to Diana. Idk, možná bych měla být ráda, girl power a tak, ale přece jen...uhm, on je upír.
Úplně na konci tam za mě nebylo moc chemie, takže TF co celkově spíš zapadá. Ale Filippo má krásný hlas.


Die Unstillbare Gier (Filippo Strocchi) - tady zvlášť pěkně vyniká jeho hlas a znovu opakuji, že se mi opravdu líbí. Je takový jemný, ale se silnými výškami, což je úžasná kombinace. Taky mě zaujalo, že první emoce, kterou v písni ukazuje, je nekonečná, nesmrtelná...únava. Prochází se mezi desítkami, možná i více, náhrobky, vybavuje si dlouhý seznam svých obětí, vzpomíná nad tou úplně první, už je to dvě stě let...
(Btw, co to je s tím líčením? Proč má černé stíny až někde na nose?)
S čím mám u něj krapítek problém, je to velmi moderní uchopení Krolocka - hraje ho velmi současným způsobem, některé manýrismy neodpovídají dané době.
Přijde mi kuriózní, že se na jednu stranu snaží Krolocka hrát poměrně ďábelsky, často vrhá temné a iritované pohledy (a to i během Gieru, kde se zdá být velmi frustrovaný, spíš než melancholický, ale proč ne, je to zajímavé pojetí), ale potom si vzpomenu, že v TF se Sárou vystupoval spíš v pasivní roli, přičemž v Tanzsaalu byl naopak zase v "evil módu" a jednal s ní iritovaně a chladně. Prostě....vyber si jedno, Filippe, já ti věřím, vidím, že máš potenciál! :D
Nutno ale říct, že závěr písně byl pro mě velmi silný, podařilo se mu zachytit Krolockovu vnitřní rozervanost, to malé uchechtnutí, než řekl "Liebe" bylo moc dobré a to jak se mu v očích střídal smutek se vztekem, to bylo velmi uhrančivé a když na samém konci lidstvu předpovídal, že všechny postihne chamtivost, kromě obvyklé zahořklosti se nad takovým výhledem zatvářil velice nešťastně, což jeho hraběti přidalo zajímavou hloubku. Chtěla bych jen, aby svoji interpretaci trošku vybrousil, zvolil si konzistentnější pojetí Krolockovy povahy. Ta role nabízí širokou škálu výkladů, ale člověk se zase nesmí pokoušet o všechny najednou...

Tanzsaal (Filippo Strocchi, Diana Schnierer) - jsem to jenom já, nebo Filippo některé fráze zpívá úplně jako Drew? Že on si od něj vzal trošku inspirace? Jestli jo, tak dobrý vkus. :D Co mi u něj hodně schází je taková ta "aristokratičnost", kterou jsem až do nebes vychvalovala třeba u zmiňovaného Drewa, nebo signifikantně u Ivana Ozhogina. Filippo je takový netrpělivý hrabě, dělá hodně rychlých pohybů, podrážděně trhá hlavou a podobně.
K Sáře se potom chová trochu zbytečně příkře, zvlášť když si jeden vybaví, jak mírný byl v TF, tak je to takové zvláštní. Dokonce nad ní kroutí očima, což je mi nesympatické.

Zdroj obrázku:
Lottin profesionální screenshot z videa: https://www.youtube.com/watch?v=WFJdOns5Fu8

Komentáře

  1. No na Filippa nemám tak milý názor jako ty. Jako co se hlasu týče má ho opravdu velmi hezký, ale tam kde ty vidíš hru emocí já kolikrát vůbec ne a to právě v oněm zmíněném Gieru :D ty tam vidíš jeho nekonečnou nesmrtelnou únavu, mě to spíš přijde jakoby zapomněl na hraní a soustředil se na uzpívání, ale to je asi jen mnou a pravdu budeš mít spíš ty, ale kdo ví. :D To je na světě to krásné, ty rozdílné úhly pohledu. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Po dlouhé době se objevila videa z Tanzu s perfektní kvalitou obrazu. :-)
    Hele, kdyby byl Filippo první představitel Krolocka, kterého bych viděla, tak bych z něj byla nadšená. (Nádherný hlas a ještě k tomu takový fešák. :D :D) Jenže Filípek má smůlu v tom, že ho srovnávám vedle takových velikánů jako Drew nebo Ivan. :-) Není to herecké pojetí podle mých představ, ale není zas úplně nejhorší. Jeho pojetí Krolocka mě ani nenadchlo ani neurazilo. :-) Jeho hlas, tak to je jiná. Písně mu vyloženě sednou a zní opravdu nádherně. :-)
    Větší výtky bych měla k Dianě. (Ano, ano, to její neustálé šmatání po Krolockovi.)PS: Docela mě Filippo překvapil v Einladung. Ještě jsem neviděla hraběte, který by byl vyložeě nadšený z toho, že bude pořádat ples. :D :D

    OdpovědětVymazat
  3. On má tolik potenciálu, jen ho využít, ugh! :D :DTa poznámka s Einladung mě pobavila. :D Ale zase si tím notují s Dianou, ta se taky zdá nadšená úplně ze všeho. :D :D

    OdpovědětVymazat
  4. Co se týče Diany, tak co jsem viděla videa z TF s ní, tak na hraběte vždycky šmatlá (nemůžu posoudit ostatní Sáry, těch videí je opravdu poskrovnu).
    Když neberu v úvahu hereckou část ale jenom hlas, tak audio z představení s ním bych si klidně poslechla několikrát, což se o některých představitelích hraběte říci nedá. Ovšem prvním Krolockem co jsem slyšela byl Honza Kříž, toho asi jen tak někdo nepřeskočí :D  (pak jsem teprve objevila Drewa a Ivana, být to naopak tak nevím nevím :D )  Jo a video s Thomasem Borchetem (záznam celého představení s Dianou) existuje, jenom už ho na YT zablokovali, prevíti :(

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Vztáhnout po něm ruku jednou je docela milé, ale hned třikrát...idk, přehnané. Je možné, že ji dal takový pokyn třeba režisér, ale proboha...proč. :D
    Jana Kříže jsem v roli slyšela docela málo, ale to co jsem slyšela se mi rozhodně líbilo! :D Oooou, na YT byl záznam celého představení?! To jsem teda něco HODNĚ promeškala. Nedivím se, že už je to bloklé, no, ale škoda.

    OdpovědětVymazat
  6. Díky Honzovi jsem se právě k Tanzu dostala a nejhranějšími skladbami v mp3 na dlouhé cesty jsou právě audio záznamy Tanzu s ním jako Krolockem :D
    Jo a někdo tu byl předvídavý a udělal si v PC zálohu, když se mi ozveš do mailu tak se podělím ;)

    OdpovědětVymazat
  7. Jé, tak to je hezký. On je v té roli fakt dobrý. :)
    Jé, tak to se určitě ozvu, děkuji. :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky