Lotteland chronologicky

Víte, jak teď na Facebooku máte tu možnost podívat se, co jste postnuli "v tento den před X lety"?
Jelikož je tu se mnou Lotteland už od roku 2011, docela jsem si oblíbila udělat si menší rituál a po každém zveřenění článku zabřednout do archivu Lottelandu a podívat se, na čem jsem frčela v tento den před x lety, protože jestli něco spolehlivě ukáže, jakou "fází" jsem si právě v tom a tom období procházela, je to Lotteland. (A s mojí současnou aktivitou tento rituál nedělám moc často, lol.)

Protože tak moje fanouškovství očividně funguje: z jedné fáze velké obsese nad nějakým muzikálem nebo herci plynule přecházím do druhé, jedinou neměnnou zůstává Fantom, který vždycky bude neochvějnou jedničkou a důvodem, proč jsem se vůbec do divadla zamilovala. Buď je to stoprocentní spalující obsese, nebo nic. Jsem emočně asi intenzivní člověk, nebo co. :D

Při těchto "výletech do nostalgie, aneb wow, už to dělám fakt dlouho" mě už nejednou napadlo sestavit si osobní, subjektivní žebříček těch zlomových muzikálů a herců, vším, co Lottelandem během let otřásalo v základech. A zdůrazňuju, že umění je subjektivní, takže až v tom seznamu nenajdete své oblíbence, nekamenujte mě. :D :D :D

Při sestavování tohoto seznamu jsem si uvědomila, jak těžké pro mě vůbec je, definovat si to slovo "zlomové". Protože je hrozná spousta muzikálů, kterých mám ráda, ale jak mezi nimi vytřídit to nejzásadnější? Bylo to těžké přemýšlení...

Seznam budu čas od času aktualizovat, a dám vědět, že jsem tak učinila, pokud by to někoho třeba zajímalo. :)

Uvidíte, jak hrozně se všechno liší od muzikálu u muzikálu. U herce Fantoma jsem hrozně vybíravá, takže jsou tam ve výsledku jen dvě jména, u Bídníků mým největším zážitkem zůstává záznam pětadvacítky, takže je to víceméně obsazení z RAH, prostě všechno je to případ od případu.

Nu a vím, že Don Giovanni do výčtu moc nezapadá, ale...prostě je tam, je pro mě důležitý. :)

Na konec chci ještě říct, že vůbec nic na tomhle žebříčku není v nějakém pořadí oblíbenosti, všechno je čistě chronologické: kdy jsem objevila daný muzikál, i kdy jsem objevila dané herce...je možné, že v některých případech mě už klame paměť, ale mám za to, že tak jak to uvidíte, je opravdu to správné časové zařazení "událostí". :D

A ještě úplně na konec: tučně zvýraznění jsou ti speciální lidé, kteří se na tomto seznamu objevují vícekrát a obzvlášť se tak v průběhu let zapsali do mého srdéčka. :D :D




Fantom Opery
  • Fantom: Ramin Karimloo, John Owen-Jones
  • Christine: Sierra Boggess, Gina Beck, Julie Hanson, Tamara Kotova, Mercedesz Csampai
  • Raoul: Steve Barton, Kyle Barisich, Tomáš Vaněk
Love Never Dies
  • Fantom: Ramin Karimloo, Drew Sarich, Bronson Norris Murphy
  • Christine: Sierra Boggess, Anna O'Byrne, Milica Jovanovic, Meghan Picerno
  • Raoul: Simon Gleeson
  • Meg: Summer Strallen, Sharon Millerchip
Bídníci
  • Jean Valjean: Alfie Boe, John Owen-Jones
  • Javert: Norm Lewis
  • Fantine: Lea Salonga
  • Cosette: Katie Hall
  • Marius: Nick Jonas
  • Enjolras: Ramin Karimloo
  • Eponine: Samantha Barks
Tanz der Vampire
  • Krolock: Drew Sarich, Ivan Ozhogin, Steve Barton, Robert D. Marx, Stéphane Métro
  • Sára: Mercedesz Csampai, Angelina Markiefka, Elena Gazaeva, Rafaëlle Cohen
  • Alfred: Michael Heller, Anton Zetterholm
  • Herbert: Marc Liebisch, Sinan Bertrand
Elisabeth das Musical
  • Elisabeth: Pia Douwes, Maya Hakvoort, Annemieke van Dam, Janneke Ivankova
  • Smrt: Mark Seibert, Oliver Arno
Rudolf: Affaire Mayerling
  • Rudolf: Drew Sarich
  • Mary: Lisa Antoni
  • Stephanie: Wietske van Tongeren
Mistr a Markétka
  • Woland: Ivan Ozhogin
  • Markétka: Natalia Martynova
  • Hela: Maria Lagatskaya-Zimin, Anna Kovalchuk
Don Giovanni
  • Giovanni: Svatopluk Sem, Adam Plachetka, Roman Hoza, Rodney Gilfry
  • Leporello: Jan Šťáva
  • Anna: Jana Šrejma Kačírková
  • Don Ottavio: Krystian Adam
  • Elvíra: Pavla Vykopalová, Kateřina Kněžíková
  • Zerlina: Andrea Široká, Lenka Cafourková Ďuricová
Mozart L'Opera Rock
  • Mozart: Mikelangelo Loconte, Nuno Resende
  • Salieri: Florent Mothe
  • Nannerl: Maeva Meline
  • Aloisie: Melissa Mars, Rafaëlle Cohen
  • Constanze: Claire Perot
  • Leopold: Solal

Komentáře

  1. Divím se že není zvýrazněný Flo :D :D :D

    OdpovědětVymazat
  2. Měl hrát ve více muzikálech a byl by tučně. :D

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Hrál přeci v Artušovi :D :D :D :D :D

    OdpovědětVymazat
  4. Čekala jsem, že tvůj seznam bude vypadat nějak tahle. :-)
    Akorát mě překvapilo, žes sem zařadila i Rudolfa. Je pravda, že jsi na blogu psala několikrát o muzikálu, ale i tak mě to překvapilo. :-)
    A ještě jsem si myslela, že se tu objeví Anastasia a Jekyll a Hyde. :-) (Ramin a Ivan už by byli 3x zvýraznění.) :D :D

    OdpovědětVymazat
  5. PS: Taky jsem si myslela, že se mezi Krolocky objeví Jan Ammann. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. PS2: Je tak hezké, že jsi do Fantoma zařadila i českého Raoula. :D

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: S Rudolfem jsem hrozně váhala a byl tam připsán dodatečně, dobrý postřeh. :D Já měla hrozně velké rudolfovské období, jedny letní prázdniny jsem si ten záznam frčela téměř denně, Drew se v té roli fakticky překonával - Rudolf je asi jediný muzikál, u kterého jsem si prošla "fází" a moc se to neodrazilo na aktivitě blogu, hlavně asi nebylo moc o čem psát, byla to už dlouho uzavřená produkce, která kriticky i divácky spíš zapadla...škoda, nu.
    Anastázii jsem taky hodně zvažovala, ale dospěla jsem k závěru, že je to prostě "jen" muzikál, který mám hodně ráda, ale není to "ten" muzikál. Ugh, tady se vracím k tomu, jak jsem v článku psala, jak zatraceně těžké je nadefinovat si "zlomový" muzikál. :D :D :D Jekyll a Hyde je taky oblíbenec, ale abych byla upřímná, nebýt Ivana, zase tak často bych se k němu asi nevracela. :D :D :D[5]: Jan je bezesporu skvělý, ale přistihla jsem se, že se k němu nevracím tak často, že na mě neudělal takový velký dojem. Je to všechno strašlivě subjektivní. :D[6]: Kdo by to byl čekal. :D Ale jo, je vtipné, že zrovna já si ze svého prvního a jediného Fantoma naživo nejvíc pamatuju Raoula, hehe. :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky